آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
این روزها دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به مشتریان اهمیت فزایندهای پیدا کرده است. به همین خاطر بسیاری از صاحبان مشاغل به یک آژانس یا شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه میکنند تا از دانش و تخصص آنها برای افزایش دید آنلاین و به دنبال آن افزایش فروش خود استفاده کنند، اما آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به تمام سوالات شما در خصوص آژانس دیجیتال مارکتینگ پاسخ میدهیم.
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
برای اینکه بدانیم آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ابتدا باید معنای اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را درک کنیم. دیجیتال مارکتینگ در اصل به استفاده از کانالهای دیجیتالی در راستای بازاریابی محصولات و خدمات اشاره دارد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از موبایلها، وب سایتها، رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانالهای مشابه دیجیتالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است.
بارزترین ویژگی دیجیتال مارکتینگ وابستگی آن به اینترنت است؛ به همین خاطر گاهی اوقات با نام بازاریابی اینترنتی هم شناخته میشود.
خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ
به طور کلی این شرکت ها نیازهای بازاریابی آنلاین کسب و کارها را با پیاده سازی و مدیریت استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ پوشش میدهند؛ تا کسب وکارها فروش بیشتری را در بستر اینترنت تجربه کنند.
شرکت های دیجیتال مارکتینگ از تاکتیکها، استراتژیها و ابزارهای مختلف برای افزایش دید آنلاین کسب و کار مشتریانشان استفاده میکنند. انتخاب مناسبترین استراتژی و ابزار بازاریابی به شما کمک میکند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده، از رقبا پیشی بگیرید و شهرت نام تجاری خود را افزایش دهید.
خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ در این راستا عبارتند از:
· طراحی وب سایت و اپلیکیشن:
خدمات طراحی وب و اپلیکیشن متشکل از برنامه نویسان و طراحان گرافیک خلاقی است که وب سایتها و برنامههای موبایل را به صورت سفارشی و بهینه سازی شده برای مشاغل گوناگون میسازند.
· بازاریابی موتورهای جستجو (SEO):
سئو به مجموعهای از خدمات بهینه سازی سایت اشاره دارد که در نهایت منجر میشود تا وب سایت مشتریان در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه بالاتری کسب کند.
· تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC):
پرداخت به ازای کلیک راه دیگری برای ایجاد ترافیک در یک وب سایت تجاری است که شامل صرف هزینه برای پیشنهاد کلمات کلیدی و قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجو میشود.
· بازاریابی محتوا:
بازاریابی محتوا بر روی ایجاد محتوای قدرتمند و مرتبط با اهداف برندها متمرکز است و از طریق تولید و انتشار محتوای با ارزش به جذب مخاطبان و ایجاد تعامل سازنده با آنها کمک میکند.
· بازاریابی ایمیلی:
در این روش از ابزار ایمیل برای ارسال پیامهای تبلیغاتی به بازار هدف استفاده میشود. محتوای ایمیلهای تبلیغاتی معمولا شامل تخفیفات، پیشنهادات ویژه، معرفی کالا و خدمات جدید و دیگر محتوای کاربردی برای مخاطبان است.
· مدیریت و بازاریابی رسانه های اجتماعی:
این نوع خدمات به مدیریت و تولید محتوا در رسانههای اجتماعی جهت معرفی برند، جذب مشتری و فروش آنلاین کالا و خدمات اشاره دارد.
چرا برونسپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ؟
بدون شک آژانس های دیجیتال مارکتینگ از آخرین روندهای بازاریابی دیجیتال آگاهی کامل دارند. آنها از بهترین ابزارها و استراتژیهای تبلیغاتی آنلاین استفاده میکنند تا مشتریانشان در هر حرفه و صنعتی که هستند؛ از رقبایشان جلو بزنند. شما هم میتوانید برای پیشرفت روزافزون تجارت خود همین امروز با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید.
برونسپاری خدمات دیجیتال مارکتینگ مزایای زیادی را برای کسب وکارها به همراه دارد که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره میکنیم:
· استراتژیهای درآمدزا را فورا شناسایی کنید:
تشخیص اینکه در هر زمانی کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال بیشترین تاثیر را به دنبال دارد؛ فقط به کمک افراد کارشناس و ابزارها و نرمافزارهای بازاریابی پیشرفته امکان پذیر است. آژانس های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از منابع و تکنیک های خاصی که دارند شما را به سمت یک بازاریابی اثربخش سوق میدهند.
· در زمان و هزینههای خود صرفه جویی کنید:
آژانس های دیجیتال مارکتینگ میتوانند همزمان چندین خدمات بازاریابی دیجیتال را به شما ارائه دهند. اگر کمپینها و پلتفرمهای متعددی دارید، یک آژانس میتواند به شما در مدیریت همه آنها کمک کند.
بنابراین لازم نیست برای هر کدام از فعالیتهای بازاریابی خود به دنبال تیمهای مختلف باشید؛ بلکه میتوانید یک پکیج کامل از خدمات را با تخفیف ویژه از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید.
ویژگی های بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران
انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در تمام موفقیتها یا ضررهای آینده تجاری شما تاثیرگذار است. شما باید از همان اول به فکر بستن قرارداد با یک آژانس کاربلد و حرفه ای باشید؛ چرا که فرصتی برای شکست و شروع دوباره وجود ندارد. بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران بدون شک باید از این ویژگیهای کلیدی برخوردار باشد:
۱٫ تیم متخصص
بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران از یک تیم متخصص و مبتکر تقریباً در تمام شاخههای دیجیتال مارکتینگ برخوردار است. آژانس باید بتواند به کمک ابزارها و فناوریهای مدرن، تجربه فوقالعادهای از تبلیغات در پلتفرمهای دیجیتال را برای مشتریان خود ایجاد کند.
۲٫ تجربه مرتبط
پیش از بستن قرارداد، حتما نمونه کارها وتجربیات مشابه آنها با دیگر رقبا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشتریان آنها بیشترین رضایت را از عملکرد و نحوه برخوردشان داشتهاند. آنها باید با چالشهای بازاریابی در صنعت شما آشنا بوده و مطابق با نیازهای شما عمل کنند.
۳٫ دانش به روز
روندهای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال تغییر است، بنابراین فقط آژانسهایی موفق میشوند که همیشه مطابق با آخرین روندها پیش میروند. آنها به خوبی میدانند که در حال حاضر چه چیزی در دیجیتال مارکتینگ کار میکند و کمپینهای بازاریابی خود را نیز بر همین اساس تنظیم میکنند.
۴٫ رابطه قوی با مشتری
یکی دیگر از ویژگیهای کلیدی آژانسهای موفق، توانایی آنها در برقراری ارتباط عالی با مشتریان است. این به معنای پاسخگویی به نیازها و خواستههای مشتریان و همینطور ارائه گزارشهای به روز از پیشرفت کمپینهای آنها است.
سخن پایانی
فناوری دیجیتال در شکلدهی دنیای تجاری امروز نقش زیادی داشته است و همین موضوع دیجیتال مارکتینگ را به بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب وکار بزرگ یا کوچک تبدیل میکند.
آژانسهای دیجیتال مارکتینگ موفق به خوبی میدانند که چگونه باید از این پتاسیل به وجود آمده به نفع کسب و کار شما استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال فرصتی جدید برای ارتقاء تجارت خود هستید، همین امروز با شرکت ایران وب لایف تماس بگیرید.