در این قسمت از گهر به شیوه دریافت هزینه از بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ خواهیم پرداخت. آتیه سازان حافظ یکی از شرکت های وابسته به سازمان سلامت ایران است. این شرکت از سال ۱۳۸۲ با هدف توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور شروع به کار نمود. لازم به ذکر است که هم اکنون در این شرکت بیش از ۷.۵ میلیون نفر تحت پوشش هستند و از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ استفاده مینمایند.
شیوه دریافت هزینه از بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ
چگونه هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کنیم؟
این روزها به دلیل هزینههای بالای درمان، داشتن بیمه تکمیلی یک الزام اصلی در زندگی به شمار میرود. در صورت بروز بیماری، بیمههای تکمیلی درمان بخش زیادی از هزینههای درمان بیمار را پوشش میدهند و بیمار و خانوادهاش نگرانیای مبنی بر هزینههای درمان نخواهند داشت.
مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی
بیمههای تکمیلی سعی میکنند با مراکز درمانی مختلف قرارداد ببندند و در صورت مراجعه، بیمه شده برای درمان درصد کمی به عنوان فرانشیز به مراکز طرف قرارداد بیمه پرداخت میکند.
سؤال اصلی اینجاست که اگر بیمه شده به کلینیک و یا پزشکی که طرف قرارداد با بیمهی تکمیلی نیست مراجعه کند، نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی به چه صورت خواهد بود. در این مقاله ضمن شرایط و نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم.
نحوه دریافت هزینه بیمه تکمیلی
به طور کلی پرداخت هزینههای درمان توسط بیمههای تکمیلی از دو روش انجام میشود. در روش اول بیمه شده به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و با ارائهی معرفی نامه و یا دفترچه بیمه درمانی که دارد، مرکز درمانی مورد نظر هزینهای از او دریافت نمیکند.
البته نکتهای که باید مد نظر داشته باشید این است که هر بیمهای سقف تعهدات مشخصی دارد و در صورتی که هزینههای درمان بیمار از این سقف بیشتر شود، مقدار مازاد باید توسط خود بیمه شده پرداخت شود.
روش دوم زمانی است که فرد بیمار به مراکز درمانی که طرف قرار نیستند مراجعه میکند. در این حالت فرد بیمه شده باید هزینههای مربوط به درمان و … را شخصاً پرداخت کند و سپس با ارائهی مدارک لازم برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی هزینههای پرداخت شده را از بیمه بازپس بگیرد.
نحوه دریافت هزینه پاراکلینیکی از بیمه تکمیلی
یکی از سؤالات همیشگی بیمه گذاران این است که هزینههای پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی چیست؟ و چگونه میتوانند این هزینهها را از بیمه تکمیلی درمان دریافت کنند؟
برای دریافت هزینههای پاراکلینیکی بیمه گذار باید کپی جواب را به همراه دستور پزشک معالج مربوطه به ادارهی بیمه ارائه کند. یکی از نکاتی که حتماً باید در نظر داشته باشید ارائهی کپی جواب است و نه اصل جواب!
زیرا ادارهی بیمه مدارکی را که برای دریافت هزینه ارائه دادهاید به شما عودت نخواهد داد و به همین منظور بهتر است در هنگام ارائهی اسناد، به جای اصل جواب کپی آن را به اداره بیمه ارائه کنید.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت هزینه از بیمه تکمیلی
در صورتی که بیمه گذار برای دریافت هزینههایی که در یک مرکز غیر از مراکز طرف قرارداد با بیمه تکمیلی درمان شده باشد، برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی باید مدارک زیر را به بیمه ارائه کند:
برای عمل جراحی باید زیر صورت حساب عمل مانند هزینههای داروها، هزینه مربوط به پزشک بیهوشی و … به صورت دقیق در صورت حساب ارائه شده ذکر شود.
روش خرید بیمه تکمیلی درمان
یکی از دلایلی که بسیاری از ما بیمه تکمیلی نداریم و در خرید آن تعلل میکنیم، نداشتن وقت کافی برای بررسی بیمههای مختلف و مراجعه برای خرید آن است. بیمه بازار مشکل خرید بیمه تکمیلی درمان را حل کرده و شما با چند کلیک ساده میتوانید بهترین بیمه تکمیلی درمان را خریداری کنید.
بیمه بازار امکان مقایسهی خدمات و تعهدات بیمههای تکمیلی درمان را به سادگی برای شما فراهم کرده است و نیازی به مراجعهی حضوری به دفاتر بیمه برای دریافت لیست تعهدات و خدمات وجود ندارد.
بیمهبازار، سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. در این وبسایت میتوانید قیمت انواع بیمه را از تمامی شرکتها استعلام بگیرید، شرایط و پوششها را با هم مقایسه کنید و بیمه مورد نظر خود را آنلاین سفارش دهید.