نکات طلایی مدیریت سالن زیبایی

مدیریت سالن زیبایی یکی از مشاغلی است که به نظر جذاب و هیجان انگیز می آید. اداره کردن یک محیط شاد با ارائه خدمات آرایشی و زیبایی و آشنایی با افراد جدید می تواند برای هر فردی جذاب باشد. اما برای اینکه بتوان یک سالن زیبایی را به موفقیت رساند، لازم است اقدامات زیادی انجام داد که شاید بسیاری از افراد از آن مطلع نباشند.

نکات طلایی مدیریت سالن زیبایی

چه بسیار مراکز زیبایی که بدون برنامه شروع به کار کرده اند و تنها بعد از مدت زمان کوتاهی از دایره رقابت خارج شدند. با توجه به اینکه این روزها کسب و کارها در حوزه آرایشگری بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته اند، تصمیم داریم علاقمندان به این حرفه را با نکات طلایی مدیریت سالن زیبایی آشنا کنیم. با بر و رو مرجع معرفی بهترین سالن های آرایشی همراه باشید.

برخی افراد بر این باورند که تنها با داشتن سرمایه کافی برای افتتاح سالن زیبایی، می توانند به سرعت مسیر موفقیت را پیموده و با کنار زدن رقبا، راه را بر خود هموار کنند. اما این یک باور کاملا اشتباه است. مدیریت در هر صنعت و حرفه ای که باشد، یک هنر است و هر کسی که بخواهد در این پست فعالیت کند، نیاز به یک سری مهارت ها و توانمندی ها دارد.

برای موفق شدن لازم است تمامی جزئیات کار را بسنجید و منتظر هر نوع اتفاق احتمالی یا چالش غیر قابل پیش بینی باشید. اگر تصمیم دارید به عنوان مدیر سالن زیبایی کار خود را آغاز کنید، به شما پیشنهاد می کنیم  قبل از شروع هر کاری به چند نکته طلایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

ویژگی های شخصیتی مدیر سالن زیبایی

اینطور نیست که هر فردی با هر نوع خلق و خویی بتواند مدیریت سالن زیبایی را به عهده گرفته و آن را با موفقیت اداره کند. معمولا افرادی که برای مدیر سالن زیبایی انتخاب می شوند، دارای یک سری ویژگی های شخصیتی خاص هستند که همین ویژگی ها باعث می شود تا آن ها بتوانند به خوبی با چالش های موجود در کار کنار بیایند. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم ترین ویژگی، علاقه زیاد به مدیریت سالن زیبایی است. این علاقه باید به اندازه ای باشد که با وجود هر نوع مشکلی، فرد میدان را خالی نکرده و همچنان راه خود را ادامه دهد.

بهترین شخصیت برای مدیریت سالن زیبایی فردی برونگرا و اجتماعی است. افراد درونگرا معمولا نمی توانند به اندازه افراد برونگرا با مشتریان و پرسنل ارتباط برقرار کنند. ارتباطات اجتماعی قوی قطعا تاثیر زیادی در اداره بهتر سالن دارد.

  • مدیر سالن زیبایی می بایست شخصیت کمک کننده ای داشته باشد و در صورت نیاز پرسنل را در امور مختلف همراهی کند.
  • مدیران موفق معمولا نیاز دیگران را بر نیاز خود در اولویت قرار می دهند.
  • آن ها روحیه شاد و خلاقی دارند.
  • مدیران موفق،در عین حال که یک محیط دوستانه و صمیمی میان پرسنل و مشتریان ایجاد می کنند، برای پیشبرد بهتر امور در صورت نیاز از خود قاطعیت کافی نشان می دهند.
  • ظاهری آراسته و مرتب دارند.
  • صبور و با حوصله هستند.
  • در صورت بروز مشکل میان پرسنل و مشتریان می توانند با آرامش مشکل را حل کنند.

ارائه خدمات مشاوره ای به مشتریان

یکی از نکات طلایی مدیریت سالن زیبایی، ارائه مشاوره های کاربردی و مفید به مشتریان است. این موضوع در عین حال که برای برخی افراد ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما تاثیر زیادی در جذب مشتریان و بهبود خدمات رسانی سالن دارد. زمانی که مدیریت سالن بتواند امکانی را برای ارائه مشاوره به مشتریان فراهم کند، با مشکلات آن ها به خوبی آشنا شده و بر طبق نیاز افراد، بهترین خدمات زیبایی را ارائه می کند و نتیجه کار دقیقا همان چیزی خواهد بود که مشتری انتظارش را دارد.

نظم در سالن زیبایی

مدیریت می بایست در شروع کار این نکته را با پرسنل خود در میان بگذارد که همه چیز بر اساس اصول خاص انجام می شود. نظم در سالن و مجزا کردن هر بخش آن باعث می شود تا مشتریان احساس بهتری داشته باشند. همچنین خدمات رسانی به شکلی موثرتر انجام می شود. مدیریت برای دستیابی به این هدف، سالن را به لاین های مختلف تقسیم بندی کرده و برای هر کدام فضای مناسب و خاصی را در نظر می گیرد. به این شکل پرسنل نیز می توانند کار خود را با کیفیت و آرامش بیشتری انجام دهند.

تعهد در برابر نظرات مشتریان

گاهی اوقات مشتریان از اینکه خدمات زیبایی را دقیقا مطابق با خواست خود دریافت نکرده اند، ناراضی هستند. یک سالن زیبایی موفق می بایست این اطمینان را به مشتریان خود بدهد که خدمات زیبایی دقیقا به همان شکلی انجام می شود که آن ها درخواست دارند. همچنین مدیریت سالن زیبایی می بایست برای ارزش گذاری و احترام بیشتر به مشتریان خود، به نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده آن ها اهمیت زیادی دهد.

حمایت و پشتیبانی از پرسنل

همانطور که در ابتدا اشاره داشتیم، یکی از ویژگی های شخصیتی مدیر سالن زیبایی، برقراری محیطی دوستانه و صمیمی میان کارکنان است. صمیمیت و رابطه خوب با پرسنل می بایست به گونه ای باشد که زمینه پیشرفت آن ها را نیز فراهم آورد. مدیریت سالن زیبایی می تواند پرسنل در لاین های مختلف را به شیوه های مختلف حمایت کرده و به آن ها در ارتقای جایگاهشان کمک کند. به عنوان مثال، برگزاری دوره های آموزشی به صورت مرتب تاثیر بسیار زیادی در افزایش مهارت و تخصص پرسنل داشته و امتیاز سالن را نیز افزایش می دهد.

ارائه خدمات جانبی به مشتریان

بسیاری از سالن های زیبایی و آرایشی برای پیشرفت و توسعه کار خود، با مشاغل در حوزه های دیگر همکاری می کنند. به عنوان مثال عقد قرارداد با آتلیه های عکاسی، مجموعه های فروش لباس، مجموعه های تبلیغاتی و… از مهم ترین مواردی هستند که به ارتقای جایگاه سالن نیز بسیار کمک می کنند. همچنین مشتریان با دریافت این خدمات جانبی از سوی سالن، دیگر نیاز به مراجعه به بخش های مختلف ندارند و می توانند نیازهای خود را به صورت یک جا از طریق یک مجموعه دریافت کنند. این موضوع به شدت در رشد سالن های آرایشی موثر است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه