ثبت نام لاتاری 2025 برای ایرانیان

هر سال دولت ایالات متحدهٔ آمریکا یک قرعه‌کشی بزرگ تحت‌عنوان لاتاری برگزار می‌کند و از طریق آن، به برنده‌ شدگان در این بخت‌ آزمایی گرین، کارت آمریکا اعطا می‌کند. این مسئله موجب شده‌است تا هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا امتحان کرده و در این قرعه‌کشی شرکت کنند. ثبت‌نام لاتاری فرصتی عالی برای افرادی است که به‌ جز اشتیاق برای زندگی در این کشور، از مهارت یا سرمایهٔ خاصی برخوردار نیستند. اگر شما هم می‌ خواهید شانس خود را در این بخت‌آزمایی امتحان کنید، ادامهٔ این مطلب را از دست ندهید، چراکه ما قصد داریم درمورد شرایط ثبت‌نام در این قرعه کشی و مزایای دریافت گرین کارت آمریکا با شما عزیزان صحبت کنیم!

ثبت نام لاتاری 2025 برای ایرانیان

هدف دولت آمریکا از برگزاری لاتاری در این کشور چیست؟

دولت آمریکا با هدف متعادل‌سازی تنوع نژادی در این کشور، دست به برگزاری Lottery زده‌است. حفظ تنوع نژادی در آمریکا اصلی‌ترین دلیل برای برگزاری این قرعه‌کشی در آمریکا به‌شمار می‌رود، از همین رو طبق سیاست‌های دولت آمریکا، شهروندان برخی از کشورها برای ثبت‌نام در این قرعه‌کشی، مجاز و برخی غیرمجاز هستند. قاعدهٔ انتخاب شهروندان کشورهای مجاز برای ثبت‌نام در لاتاری، به این‌ صورت است که هر کشوری که در 5 سال اخیر کمترین میزان مهاجرت را به ایالات متحدهٔ آمریکا داشته و شمار مهاجرانش به این کشور کمتر از 50 هزار نفر است، می‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند.

با توجه به این توضیحات، کشورهایی که از طریق ‌راه‌های مختلف مانند صدور ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و… توانسته‌اند بیشتر از 50 هزار نفر از شهروندان خود را به آمریکا بفرستند، جزو کشورهای غیرمجاز برای شرکت در Lottery قرار می‌گیرند. کشورهایی مانند چین، روسیه، انگلیس و هند در بیشتر مواقع جزو کشورهای غیرمجاز برای ثبت‌نام در این قرعه‌کشی هستند، البته در چند سال اخیر، روسیه از این لیست خارج شده‌است.

شرایط ثبت‌نام لاتاری آمریکا چگونه است؟

به‌منظور ثبت‌نام در این قرعه‌کشی، به مهارت خاص یا سرمایهٔ زیادی نیاز نخواهید داشت، چراکه دقیقاً این قرعه‌کشی برای افرادی برگزار می‌شود که همواره رؤیای زندگی در آمریکا را در سر می‌پرورانند؛ اما به دلیل نداشتن مهارت خاص یا سرمایه، قادر به محقق ساختن رؤیای خود نیستند! با این حال شرایط شرکت در Lottery برای علاقه‌مندان به‌صورت زیر است:

  • 1- شرایط سنی

اگر می‌خواهید به‌عنوان متقاضی اصلی در Lottery ثبت‌نام کنید، حتماً باید 18 سال سن داشته باشید. در غیر این صورت، به‌عنوان متقاضی اصلی قادر به شرکت در این قرعه‌کشی نخواهید بود؛ اما متقاضیان زیر 18 سال می‌توانند به‌عنوان زیرمجموعهٔ پدر و مادر خود در این بخت‌آزمایی شرکت کنند. پس در صورت برنده شدن پدر یا مادر، فرزند هم می‌تواند به همراه آن‌ها گرین کارت آمریکا بگیرد.

  • 2- مدرک تحصیلی

این‌ که مدرک تحصیلی شما چه باشد، هیچ اهمیتی در روند بخت‌آزمایی نخواهد داشت. تاکید می‌کنیم مدرک تحصیلی شما دلیلی بر افزایش شانس شما برای برنده شدن در این قرعه‌کشی نخواهد بود. با این حال مدرک تحصیلی می‌تواند در روند دریافت ویزا و مصاحبه به شما کمک کند. از همین رو داشتن مدرک دیپلم که با 12 سال سابقه تحصیل معادل است، ضروری به‌نظر می‌رسد. اما در صورت نداشتن دیپلم، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، چراکه شما می‌توانید با داشتن 2 سال سابقه کار، به‌صورت تخصصی در 5 سال اخیر هم در مصاحبه ویزا پذیرفته شوید. باز هم در صورت نداشتن سابقه کاری، امکان شرکت در این قرعه‌کشی به ‌عنوان زیرمجموعه برای شما وجود دارد.

ثبت نام لاتاری 2025 برای ایرانیان

مزایای ثبت‌ نام لاتاری آمریکا

همان‌طور که در مطالب فوق هم اشاره کردیم، شرکت‌کنندگان با برنده‌شدن در Lottery آمریکا شانس زندگی در ایالات متحده را به‌دست آورده و می‌توانند از تمامی مزایا و حقوق شهروندی این کشور استفاده کنند. به‌ طور کلی مزایای شرکت در این قرعه‌کشی و برنده شدن در آن را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • 1- امکان سکونت در ایالت موردنظر برای برندگان وجود دارد.

  • 2- امکان کار در آمریکا برای برندگان فراهم شده‌است.

  • 3- برنده‌شدگان می‌توانند در مدارس دولتی و خصوصی آمریکا مشغول به تحصیل شوند.

  • 4- خرید ملک از طریق داشتن گرین کارت آمریکا در این کشور برای برندگان وجود دارد.

  • 5- امکان دریافت گواهینامه در ایالت محل سکونت برای برندگان فراهم شده‌است.

  • 6- برندگان به‌راحتی می‌توانند به نیروهای مسلح یا ارتش ایالات متحده ملحق شوند.

  • 7- در صورت داشتن شرایط، برندگان Lottery می‌توانند از بیمهٔ تامین اجتماعی و خدمات درمانی آمریکا به‌علاوه بیمهٔ بیکاری بهره‌مند گردند.

  • 8- داشتن گرین کارت آمریکا به برندگان این قرعه‌کشی اجازه می‌دهد تا پروسهٔ شهروندی خود را آغاز کنند و ملیت آمریکایی بگیرند.

  • 9- برندگان در بخت‌آزمایی قادر به دریافت ویزا برای همسر یا فرزند مجرد خود هم هستند.

  • 10- بر طبق شرایط معین برندگان در Lottery می‌توانند به دفعات متعدد آمریکا را ترک کرده و مجدداً به این کشور بازگردند.

چگونه می‌توان در Lottery ثبت‌نام کرد؟

امروزه وب‌سایت‌های بسیاری کارها و اقدامات مربوط به ثبت‌نام لاتاری را انجام می‌دهند، با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به افراد یا سازمان‌های بی‌تجربه، شانس خود را برای برنده شدن گرین کارت آمریکا را از دست نداده و به شرکت کارت سبز مراجعه کنید. تمامی اقدامات مربوط به ثبت‌نام شما توسط کارشناسان خبرهٔ این شرکت صورت می‌گیرد. از همین رو بدون نگرانی بابت رخ دادن هرگونه اشتباهی در فرایند ثبت‌نام، می‌توانید کارهای خود را به آنان بسپارید. ضمن این‌که از طریق این شرکت، به دو شیوهٔ حضوری و غیرحضوری می‌توانید در این بخت‌آزمایی شرکت کنید.

برای ثبت‌نام لاتاری به‌صورت غیرحضوری، تنها کافی است به وب‌سایت کارت سبز مراجعه کرده و فرم آنلاین مربوط به ثبت‌نام را تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم و تأیید مشخصات واردشده به درگاه پرداخت ارجاع داده می‌شوید. بلافاصله بعد از پرداخت هزینهٔ ثبت‌نام، فایل کد رهگیری برای شما ارسال می‌گردد. در طی مراحل ثبت‌نام، نحوهٔ ادیت عکس Lottery هم به شما ارائه خواهد شد، ضمن این‌که کارشناسان شرکت فرم شما را بررسی کرده و نواقص آن را برطرف می‌کنند. در صورت مراجعهٔ حضوری به این شرکت، کارشناسان خبرهٔ آن مراحل ثبت‌نام را موبه‌مو برای شما شرح داده و در تمامی مراحل به شما کمک خواهند کرد.

ثبت نام لاتاری 2025 برای ایرانیان

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوهٔ ثبت‌نام لاتاری در شرکت کارت سبز و مزایای شرکت در این قرعه‌کشی آشنا سازیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده و با خواندن آن، به پاسخ تمامی سوالات خود درمورد Lottery آمریکا رسیده باشید!

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه