یک شب تلخ در موجهای خروشان مشهد / عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 22 تیر

مجموعه موجهای خروشان مشهد که به تازگی افتتاح شده شب گذشته شاهد اتفاقی تلخ در آن بودیم

حوالی ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته بود که از دفترخبرگزاری با من تماس گرفتند و پیگیری خبر وقوع حادثه عجیبی  در یکی از مجموعه های آبی در مشهد را از من خواستند.

یک شب تلخ در موجهای خروشان مشهد / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

به سرعت  یک تاکسی کرایه کردم و به سمت جاده  طرقبه ،شاندیز به راه افتادم.هنوزچند کیلومتری از ورود ام به جاده مشهد به شهر شاندیز نگذشته بود که با نمایان شدن چراغهای گردان خودروهای متعدد آتش نشانی و اورژانس و پلیس دلشوره عجیبی به دلم افتاد که نکند خدایی ناکرده برای کسی اتفاقی نیافتاده باشد.

ساعت ۱۱:۱۰  که رسیدم مقابل مجموعه آبی تازه افتتاح شده موجهای خروشان مشهد و ازدحام جمعیت مردم و نیروهای امدادی و نیروهای پلیس که از ورود مردم به داخل مجموعه آبی جلوگیری میکردد.

یک شب تلخ در موجهای خروشان مشهد / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

همهمه و سروصدای زیادی فضا را پر کرده بود، از حاضران در محل که پرس و جو کردم حکایت وحشتناکی را برایم شرح دادند. قطع برق در مجموعه آبی موجهای خروشان صدها میهمان را دچار ترس و وحشت کرد.

خبر خیلی  کوتاه بود اما با هر فردی که هم کلام میشدم روایتی وحشتناک را شرح می داد.

خانم جوانی که مدام فریادمیزد که یک چراغ قوه وجود نداشت و من در تاریکی دنبال فرزندام میگشتم . به زحمت توانستم او را آرام کنم .

وی ماجرا را اینگونه توضیح داد. حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب بود که برای استفاده از مجموعه آبی به همراه خانواده ام و فرزندم به این مکان آمده بودم . چند دقیقه ای از حضور ما در این مکان نگذشته بود که به یکباره  همه جا در تاریکی مطلق فرو رفت . او شرح داد به ما گفتند برق مجموعه به صورت کامل قطع شده است . هیچ جا را نمیدیدم . فقط فریاد و جیغ و گریه زنان و کودکان را که فضای مجموعه آبی را پر کرده بود می شنیدم. خیلی ترسیدم مدام فرزندم را که در حوض کودکان در حال بازی بود صدا میکردم و نمیتوانستم چیزی را ببینم و راه بروم . نه چراغ قوه ای بود و نه برق اضطراری . خیلی وحشتناک بود. او میگفت فکر کنم بعد ازنیم ساعت برق ها بلاخره وصل شد .

یک شب تلخ در موجهای خروشان مشهد / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

همه ترسیده بودند و گریه میکردند. در میانه صحبت با این خانم آقای را دیدم که  مدام فریاد میزد که چه کسی به این مجموعه آبی مجوز داده اینجا که اصلا ایمنی ندارد . کمی آن طرف تر خانمی فریاد میزد خواهشا اینجا را پلمپ کنید . مردم چه گناهی کرده اند که در اینجا باید آسیب ببینند.

یکی از حاضرین در این مجموعه آی که به همراه همسر ، دختر وپسرش در این مجموعه حضور داشته با بیان اینکه بعضی ها بعلت تداوم خاموشی می ترسیدند و مدام جیغ می کشیدند و همهمه آنان باعث ترس وگریه بچه ها شده بود و این وضع در قسمت خانم ها بدترنیز بوده .

او مدعی بود چند نفر نیز دچار حادثه شده اند .این شاهد عینی با بیان اینکه  من بهمراه خانواده ام ۱۰۰هزارتومان شارژ پذیرایی گرفته بودیم که تفریح مان هیچ به هیچ شد و باید پرسید که پاسخ این استرس،گریه و اضطراب را چه کسی باید بدهد.

هر چه که جلو تر میروم حجم نیروهای امدادی نظیر اورژانس ، آتش نشانی و پلیس بیشتر میشود .

همهمه و شلوغی عجیبی در اینجا حکمفرماست . از یکی از آتش نشانان حاضر در محل میپرسم چه اتفاقی افتاده که او خیلی کوتاه میگوید برق های مجموعه آبی قطع شده است و ما هم اکنون موتور برق سیار آورده ایم تا به افرادی که داخل مجموعه آبی گرفتار شده اند امداد رسانی کنیم.

البته برایم جالب بود چون تعدادی خانم را دیدم که با کاور آتشنشانان  داوطلب در قسمت بانوان در حال امداد رسانی بودند کمی آنطرف تر یک اتوبوس آمبولانس اورژانس را میبینم که چند نفر داخل آن هستند.

خودم را به تکنسین اورژانس معرفی میکنم و میپرسم مجروح هم دارید که در پاسخ ام میگویید خوشبختانه مجروحان کم هستند و. بیشتر شوک زده شده اند که درمان در محل را برای آنان در حال انجام است ..امکان ورود به داخل مجموعه برایم میسر نیست و پرسنل مجموعه آبی و نیروهای انتظامی حاضر در محل از ورود افراد جلوگیری میکنند. تا چشم کار میکند زنان و مردان و کودکانی را میبینم که با چشمانی قرمز و بهت زده از اتفاقاتی که برایشان در داخل د مجموعه آبی موجهای خروشان پس از قطع برق افتاده تعریف میکنند و ناراحت هستند.

از سوی دیگر مدیر مجموعه آبی با یکی از رسانه ها دیداری در حال مصاحبه است و جالب است وی بدون آنکه به نبود امکانات امدادی و ایمنی در مجموعه آبی خود اشاره کند  میگویید فقط ۳۵ دقیقه برق قطع بوده است . فقط ۳۵ دقیقه .

به گزارش خبرنگار ما ، بروز حادثه در این مجموعه تفریحی -که طبق اعلام برخی رسانه‌ها با زیربنای ۶۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۱۵ هزار نفر، عنوان بزرگترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان را یدک می‌کشد  تازگی ندارد، زیرا طی سال گذشته و سال جاری و پیش از افتتاح این مجموعه آبی نیز بارها آتش‌سوزی های به سبب نقص فنی در مجموعه موج‌های خروشان اتفاق افتاده بود و همین امر نگاه‌ها را از مدت‌ها قبل به حاشیه‌های این مجموعه معطوف کرد به نحوی که آدم را یاد آن ضرب والمثل معروف میادازد که تا سه نشه بازی نشه !

لزوم ورود مسئولان و نهاد های نظارتی به این حادثه

با توجه به سابقه بروز حادثه و آتش سوزی های متعدد در این مجموعه بزرگ تفریحی و اهمیت صیانت از امنیت زائران و مجاوران رضوی در مراکز تفریحی و گردشگرپذیر مشهد، به نظر می‌رسد مسئولان ذیربط و دستگاه‌های نظارتی باید هر چه سریع‌تر ضمن ورود به ماجرا و پیگیری دقیق، جزئیات را به اطلاع مردم برسانند و متعاقب آن تدابیری اتخاذ کنند تا از تکرار چنین حوادث نگران‌کننده و وحشت‌آوری جلوگیری شود.

آنچه به عنوان حادثه در مجموعه موج های خروشان اتفاق افتاده قطع داخلی جریان برق بوده است

درهمین ارتباط مطلع شدیم با توجه به اهمیت این حادثه صبح امروز با حضور فرماندارشهرستان بینالود جلسه ای با مسئولین مجموعه آبی خروشان درخصوص حادثه پیش آمده در فرمانداری این شهرستان برگزار شده است. این گزارش میافزاید.

سید حسن حسینی فرماندار شهرستان ضمن اشاره به وظایف فرمانداری گفت: فرمانداری و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به نظارت بر دستگاه های خدمات رسانی و رفاهی مردم این منطقه بوده که قصوری در این امر قابل قبول نمی باشد.

فرماندار شهرستان بینالود ضمن اشاره به حادثه پیش آمده در شب گذشته  در مجموعه آبی افزوده است: حادثه پیش آمده مربوط به قطعی برق داخلی مجموعه  به مدت ۱۰دقیقه بوده که با توجه به سیستم های موجود در مجموعه  موجهای خروشان و ایراد جزئی در آن  بلافاصله دستگاه های امدادی و خدمات رسانی شهرستان در محل حضور پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام گردیداست.همچنین فرماندار شهرستان بینالود از مسئولین مجموعه  موجهای خروشان  موکدا خواستار رفع  ایرادات در مجموعه شده و متذکرشده آموزشهای لازم به بیش از صدنفر در این مجموعه شاغل میباشند داده شود تا دیگر شاهد تکرار اینگونه  حوادث نباشیم.

شایان ذکر است  مجموعه موج های خروشان مشهد در تاریخ ۲۰ خرداد سال ۹۴ با حضور محمود گودرزی؛ وزیر ورزش و جوانان افتتاح شده  با زیربنای ۶۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۱۵ هزار نفر، عنوان ِ بزرگترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان را یدک می‌کشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي