گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 15 شهریور

گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه صلح امیز هسته ای ایران روز جمعه منتشر شد که در آن برعدم انحراف در مواد و تاسیسات هسته ای تهران تاکید شده است.

گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر
آژانس بین المللی انرژی اتمی در این گزارش تاکید کرده است که ایران یکی از پنج اقدام عملی مورد توافق با آژانس در ماه مه ۲۰۱۴ را تا پیش از مهلت ۲۵ اوت اجرا کرده است.

این گزارش می افزاید که ایران دو مورد از تدابیر مورد توافق را نیز پس از مهلت مزبور اجرا کرده و بحث هایی را با آژانس درباره دو اقدام عملی دیگر آغاز کرده است.

آژانس در بخش دیگری از این گزارش تصریح کرده که به کار نظارت و راستی آزمایی در ایران طبق ˈطرح مشترک اقدامˈ (JPA) ادامه داده است.

این گزارش در ادامه بر عدم انحراف مواد و تاسیسات هسته ای ایران تاکید می کند اما می افزاید: آژانس در موقعیتی نیست که اطمینان معتبری مبنی بر عدم وجود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران بدهد.

به گزارش ایرنا ، گزارش فصلی آژانس روز جمعه در حالی منتشر شد که برخی رسانه های غربی در روزهای اخیر گزارش های منفی هدف داری را با هدف تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات هسته ای ایران و غرب منتشر کردند.

از جمله روز چهارشنبه خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های بی نام و نشان گزارش داد که روند تحقیقات آژانس درباره برنامه هسته ای ایران بار دیگر به حالت رکود در آمده است.

خبرگزاری رویترز نیز از روز چهارشنبه پیشاپیش گزارش داده بود که انتظار می رود گزارش آژانس از پیشرفت کمی در روند تحقیقات درباره برنامه هسته ای ایران حکایت کند.

این در حالی است دبیر کل آژانس انرژی اتمی در سفر به تهران در روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد/ ۱۷ و ۱۸ اوت، پس از ملاقات با دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با دیگر مقام های ارشد کشورمان ،تاکید کرد از مشاهده تعهد ایران به اجرای ˈچهارچوب همکاری هاˈ و حل و فصل همه موضوعات کنونی و قبلی از طریق گفت و گو و همکاری با سازمان بین المللی انرژی اتمی خوشنود است.

منبع:  ایرنا

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي