کلاهبرداری با ترفند شارژ تلفن همراه

ترفندی جدید در فضای مجازی که شارژ تلفن‌همراه شهروندان را به بهانه‌دادن شارژ بیشترخالی می‌کرد. سرهنگ اسدا… زحمتکش رئیس  پلیس فتای کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتای استان نسبت به از دست رفتن شارژ تلفن‌همراه خود شاکی و خواستار پیگیری آن شد.

وی گفت: بر اساس این گزارش، پس ازبررسی‌های پلیسی مشخص شد، شاکی برای شارژ بیشتراز ترفندهایی استفاده کرده که درسایت‌ها و وبلاگ‌ها به بهانه ازدیاد شارژ گذاشته می‌شود.زحمتکش افزود: با اقدامات صورت گرفته و انجام استعلامات لازم ازمبادی ذی ربط کلاهبردار شناسایی و احضار شد.

کلاهبرداری با ترفند شارژ تلفن همراه

 

وی گفت: متهم پس از بازجویی و مواجه‌شدن با دلایل و مدارک کافی به جرم خود اقرار و انگیزه خود را گرفتن شارژ بیشتر از افراد ساده‌لوح و طمع‌کار بیان داشت. زحمتکش گفت: متهم با قراردادن یک کد انتقال شارژ در وبلاگ و درج این که انجام این ترفند، شارژ شما را چندین برابرخواهد کرد و البته فقط سه بارمی‌توانید از این کد استفاده کنید، سعی در تحریک مخاطب برای استفاده از این کد داشت و با این شیوه از شهروندان کلاهبرداری صورت می‌داد.

رئیس پلیس فتا  به شهروندان هشدارداد: در صورت عدم‌آگاهی از ترفندهای شارژ از آنها استفاده نکرده و شارژهای خود را از طریق سایت‌های اپراتور و مراکز قابل اعتماد خرید کرده و راهنمای استفاده از ترفندهای شارژ را فقط از سایت‌های اپراتور همراه مربوطه بگیرند و فریب آگهی‌های شارژ بیشتر را نخورند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه