کفپوش پارکت چیست ؟

تاريخ : 1 بهمن

کفپوش پارکت یکی از بهترین جسن ها برای کفپوش منزل است. جنس کفپوش پارکت از چوب است که امروزه با استفاده از خلاقیت و پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است، در طرح و رنگ های مختلفی عرضه می شود. گهر در این بخش به معرفی کامل کفپوش پارکت می پردازد.

کفپوش پارکت چیست ؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

کفپوش پارکت چیست ؟

پارکِت، چوب‌فرش یا کف‌پوش چوبی، کف‌پوشی از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می‌دهند تا کف ساختمان پوشیده شود. امروزه کف‌پوش‌های جدیدی با مواد ام دی اف و اچ دی اف نیز استفاده می‌شوند که لمینت نام دارند و به اشتباه با نام پارکت در بازار عرضه می‌شود. این مواد جدید برای نصب موقتی مناسب بوده و فاقد ویژگی‌های بنیادی پارکت هستند. پارکت‌ها در ابعاد و اندازهای مختلف مانند ۲۵*۲ متر و۳۰*۱ متر وجود دارند که بخاطر وجود بعضی از مواد پلاستیکی موجود در آن مانع از خوردگی‌های موریانه‌ایی و حشراتی می‌شود. به علت این که از چوب در ساختار آن استفاده شده نباید در مجاورت با رطوبت و آب باشد که این نوعی ضعف برای این مواد محسوب می‌شود.

کفپوش پارکت

پارکت به پوشش هائی اطلاق می‌شود که معمولاً از جنس چوب یا از مشتقات آن ساخته شده و به صورتهای مختلف قابل اجرا بر روی کف ساختمان می‌باشند. در گذشته بیشتر از مدلهائی که از چوب طبیعی با تکه‌های کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار می‌گرفت استفاده می‌شد که مشکلات فراوانی به همراه داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به تعمیرکردن و ساب و لاک زدن هر ساله اشاره نمود اما امروزه با فناوری‌های جدید انواع جدید تری از پارکت به بازار عرضه شده‌است که به پارکت لمینت شناخته می‌شوند.

تفاوت کفپوش لمینت چوبی و کفپوش لمینیت HDF

مهم است که شما تفاوت بین کفپوش واقعی چوب و کفپوش لمینیت را درک کنید. این امر می تواند بسیار گیج کننده باشد، زیرا قبل از معرفی کفپوش لمینت ، بسیاری از مصرف کنندگان  از کفپوش های چوبی بهره می بردند، کفپوشهای لمینت بعنوان  نوعی ازکفپوش چوبی “کفپوش” جایگزین مناسبی برای چوب گردید.

اول اجازه بدهید به شما درباره کفپوش چوبی بگوییم. انواع مختلفی از کفپوش چوبی موجود در دسترس شما وجود دارد. اولین و شاید قدیمی ترین نوع موجود “کف چوب جامد” است. کفپوش چوبی سخت این نوع از کفپوش به طور کلی ۳/۴ “ضخامت دارد و می تواند خام یا پیش ساخته باشد.

سبک دیگر کفپوش چوبی که در حال حاضر بسیار محبوب تر می باشد،” کف چوبی مهندسی “است. کفپوشی است که اغلب با کفپوش لمینیت اشتباه گرفته می شود.این نوع از کفپوش چوبی از چندین لایه چوبی که بطرقی خاص بایکدیگر پیوسته شده اند و  دارای یک لایه سایش بالا است، معمولا ۱/۸ “ضخامت دارد و بسته به نوع چوب استفاده شده دارای رنگ و طرح طبیعی چوب میباشد.در لایه بالایی به طور کلی بیشتر از چوب درختان بلوط، افرا، گیلاس و غیره استفاده میشود.

کفپوشهای لمینت از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند، زیرا برای کاربریهای مختلف تهیه میگردند و استفاده از پارکت های لمینت نسبت به کفپوشهای چوبی بسیار بیشتر میباشد زیرا  هزینه های تهیه و نگهداری این نوع از کفپوشها ارزان تر بوده و مقرون به صرفه میباشد ، از مزیتهای دیگر پارکت لمینت به قابلیت جمع آوری و نصب مجدد میتوان اشاره کرد.

کفپوشهای  چوبی مهندسی نیز  انواع مختلفی دارد ، مدلهایی که بصورت فاق و زبانه میباشد و مدلهایی که بصورت کلیک تولید میگردند و نحوه نصب و نگهداری هر کدام متفاوت میباشد.

این روزها وقتی میگوییم “کفپوش لمینت” منظور همان کفپوش لمینیت از جنس HDF میباشد.

تقریبا در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ برند مختلف از کفپوش لمینیت در بازار جهانی وجود دارد.

در واقع طرح چوب و یا هر طرح دیگری با استفاده از گرما و فشار به هسته کفپوش(HDF)متصل می شود، هسته معمولا HDF تشکیل شده و پشت آن نیز یک لایه BAKING و یک بالاس لمینتشده است. کفپوش لمینیت در صورتی که از مواد باکیفیت تهیه شده باشد  بسیار با دوام خواهد بود .

این به طور کلی تفاوت اصلی بین کفپوش لمینیت HDF و کفپوش چوب واقعی است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي