چند نمونه پیامک کلاهبرداران

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 22 تیر

با وجود این که به نظر می رسد ماجرای پیامک ها و تلفن های کلاهبرداری، نخ نما شده، اما باز هم بسیاری از افراد، به طمع دریافت جایزه و پاداش و میلیونر شدن، فریب خورده و با عجله پولشان را به دزد تقدیم می کنند.

چند نمونه از پیامک های کلاهبرداری که خوانندگان محترم برای سایت ارسال کرده اند:

* کلاهبرداری تلویزیون های ماهواره ای:
کلاهبردار اقدام به پخش مسابقه به صورت زیر نویس در شبکه ماهواره ای نموده و از شرکت کنندگان می خواهد پاسخ های خود را به شماره های اعلام شده پیامک کنند.
شرکت در مسابقه یعنی فریب خوردن. چون پس از آن، خانمی از طریق تلفن همراه باشرکت کنندگان در مسابقه تماس برقرار کرده و می گوید برنده شده اید و حالا باید مبلغ دویست و شش هزار و ۶۶۶ ریال به شماره حساب ذکر شده واریز کند.
بعد هم باید مبلغ نهصد و شصت و شش هزارو ۶۶۶ ریال را داخل پاکت گذاشته و برایشان ارسال کنید. بعد هم جیم می شوند.

* روش جایزه دار تلویزیون های ماهواره ای:

در این روش شما برنده یک جایزه می شوید ولی باید هزینه پست را بدهید. برای هزینه پستی و پیک موتوری معمولا حدود پنجاه هزار تومان می گیرند، ولی جایزه ای که می دهند از یک خودکار فشاری پلاستیکی هم ارزانتر است.
* روش ارسال مدارک:

مشترک گرامی شما در جشنواره بهاری ایرانسل برنده یک دستگاه ال ای دی ۴۷ اینچ ال جی شده اید. جهت دریافت جایزه مشخصات، به همراه آدرس دقیق منزل خود را به شماره فوق ارسال نمایید و منتظر جواب بمانید. ایرانسل

این هم آخرش به ارسال شارژ ختم می شود.
….

چند نمونه پیامک کلاهبرداران, پورتال خبری فرهنگی گهر

* روش های تکراری:

با عرض سلام مشترک محترم همراه اول، به خاطر پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود از طرف شرکت توسعه ارتباطات همراه اول، برنده مبالغی به صورت وجه نقد شده‌اید لذا جهت دریافت وجه نقد، اطلاعات کارت خود را به شماره تلفن همراه مورد نظر ارسال نمایید.

* مشترک گرامی
شما در طرح هزاران لبخند زمستانی برنده قرعه کشی مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال گشته اید . برای دریافت وجه خود با تماس به شماره های … و یا شماره فکس ۰۲۱۷۷… اقدام نمایید . www.mci.ir  همراه اول   هیچکس تنها نیست
….
* شما در جشنواره بهاره ایرانسل برنده یک دستگاه تلویزیون ال سی دی پاناسونیک به همراه یکدستگاه dvd player شدید لطفا آدرس پستی و مشخصات خود را به این شماره ارسال کنید.

وقتی طعمه را بگیرید، از طرف کلاهبردار پیامکی ارسال می شود که شما باید هزینه پست را به صورت ۵ شارژ ۵ هزارتومانی به شماره او ارسال کنید. برای اشخاص کنجکاوی که تماس می گیرند هم، چند صدای ضبط شده اپراتور ایرانسل یا همراه اول پخش می شود.
اگر شارژها را نفرستید، آنقدر پیامک می فرستد که تعجب می کنید از سمج بودنش.

*  ضبط صدای اپراتور همراه اول یا ایرانسل:

مشترک گرامی: شما در قرعه‌کشی هزاران لبخند پاییزی ، همراه اول ۸۰۰ امتیاز دریافت کرده‌اید. شما برنده هدیه کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال شده‌اید. برای دریافت هدیه خود با اپراتور ۶۲۱ تماس حاصل فرمایید.!

تماس گرفتن، یعنی اینکه ماهی طعمه را گرفته و حالا کلاهبردار باید وارد عمل شود و با مهارت قلاب را بالا بکشد. در این روش ها با گرفتن چند شارژ تلفن همراه کار تمام می شود.

* ساده ترین و پرسودترین روش:

مشترک گرامی: شما درقرعه کشی طرح نویدهمراه اول، برنده مبلغ پنجاه میلیون ریال شدید. برای دریافت وجه، شماره کارت و رمز دوم کارت خود را به این شماره شرکت ارسال نمایید.
(رمز دوم را از طریق خود پرداز دریافت کنید)

ممکن است فکر کنید، هیچ کسی رمز دوم کارت خود را به کسی نمی دهد و این روش کلاهبرداری خیلی تابلو است. ولی اشتباه می کنید.

* روش چوپان دروغگو:
ﺁﻗﺎ ﺳﻼ‌ﻡ علیکم. من سید امین ﺍﺯ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﺭﺍﮎ ﻣﺮﮐﺰی ﺷﻬﺮ ﺍﺯﻧﺎ ﻫﺴﺘﻢ. ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﻭ ﮔﺎﻭ ﺩﺍﺭیم، ﭼﺎﺩﺭ نشین هستیم، ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻭﺯی ﺣﻼ‌لی ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻢ ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ پیش ﻣﻦ ﻭ عمویم ﺑﺎ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﻫﺎ پایین ﺗﭙﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭی وسیله طلا داخل کوزه پیدا کردیم، ﺩﻭ ﺗﺎ ﻣﺠﺴﻤﻪ ﺑﺎ ۱۸۱۲ ﺗﺎ ﺳﮑﻪ، ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻦ سید ﺍﺳﺖ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﺨﺎﺭﻩ کردیم، ﺧﻮﺏ ﺁﻣﺪ ﻣﻦ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺁﺷﻨﺎیی ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭘﻨﺎﻩ ﺁﻭﺭﺩﻡ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﭼﺎﺭی پیام ﺩﺍﺩﻡ ﺣﺎﻻ‌ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺣﻖ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭی ﺑﮑﻦ ﺍﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ حسین ﻗﺴﻢ ﺑﻪ کسی چیزی ﻧﮕﻮ ﻣﻦ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺮﺩﻡ ﮐﺎﺭﻡ ﺩﺭﺳﺖ می ﺷﻮﺩ ﺍﻥ ﺷﺎﺀﺍ… ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍی ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺴﺎﺯﺩ.»

این روش، تماس تلفنی هم دارد. می گویند ده بیست میلیون به ما بده و همه اینها را خودت ببر بفروش. یا حتی کمتر، مثلا دو میلیون تومان. در بهترین شرایط، سکه تقلبی به طمعکار می فروشند و در شرایط بد، فرد طمعکار را خفت کرده و هرچه پول همراهش هست  به زور می گیرند و رهایش می کنند.

* روش عابربانکی:
در این روش شما را به پای خودپرداز ها کشانده و با روش های مختلف حسابتان را خالی می کنند.
یکی از جالب ترین روش ها که در آن، خود شخص دستی دستی پولش را به دزد می دهد، این است که می گویند باید مبلغ ناچیزی، گاهی کمتر از دویست تومان، به حساب اسپانسر قرعه کشی واریز کنید.
منتها در زمان وارد کردن این مبلغ ناچیز، از شما می خواهند که یک رمز چهار رقمی را هم بعد از مبلغ وارد کنید.
یعنی اگر مبلغ ۱۲۳۵ ریال است، شما یک عدد چهار رقمی را نیز به آن اضافه می کنید و از هول و هیجان میلیونر شدن اصلا متوجه نمی شوید که با آن چهار رقم اضافه، مبلغ پرداختی را هشت رقمی کرده اید.

بعد در خواست میکنند که دکمه تایید را ۸ ثانیه نگه دارید. با این ۸ ثانیه، شما آن دو مرحله تایید عابربانک را نمی بینید و متوجه مبلغ و صاحب حساب مقصد نمی شوید.

بعد مدتی می گذرد و گاهی حتی بعد از یکی دو هفته، افراد کم کم شک می کنند و متوجه می شوند فریب خورده اند. با ناراحتی و عصبانیت به کلانتری می روند و عالم و آدم را در این دزدی مقصر می دانند، جز خودشان.

 

منبع: سایت شبکه خبر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي