پنجعلی پول نگرفته ولی ماشین 100 میلیونی گرفته!

محمد پنجعلی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران بابت قراردادش با این باشگاه یک دستگاه خودرو ساخت ژاپن دریافت کرده است.

 پنجعلی پول نگرفته ولی ماشین 100 میلیونی گرفته!

فهرست مبالغ دریافتی توسط بازیکنان وکادرفنی تیم پرسپولیس هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد که این موضوع حواشی زیادی به دنبال داشت.

اعضای تیم پرسپولیس مدعی هستند که مبالغ و درصدهای اعلام شده در این فهرست صحیح نیست و از عاملان انتشار این فهرست به دلیل نشر اکاذیب، افترا، تهمت، توهین و تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده اند.

دراین بین محمد پنجعلی سرپرست وعضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد که حتی یک هزار تومانی هم از باشگاه پرسپولیس دریافت نکرده است.

اما ایرنا از منابع آگاه کسب اطلاع کرد که پنجعلی بابت قراردادش از باشگاه پرسپولیس یک دستگاه خودرو هوندا سیویک دریافت کرده که قیمت آن با احتساب مالیات یک میلیارد و 30 میلیون و 927 هزار و 835 ریال بوده است.

انعقاد قراردادهای میلیاردی و سرسام آور باشگاه ها با بازیکنان و مربیان فوتبال در سال های اخیر معضل جدی و اساسی فوتبال ایران بوده و رنجش خاطر مردم و کارشناسان را در پی داشته است.

ورزش پاک، یکی از شعارهای محوری «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیرو امید است و بدون شک فوتبال به دلیل گستردگی و منابع مالی فراوانی که دارد، مهم ترین عرصه برای نیل به این هدف است.

خوشبختانه فدراسیون فوتبال نیزهم راستا باسیاست های وزارت ورزش و جوانان ، قاطعانه به دنبال عملی کردن شعار ورزش پاک در رشته پرطرفدار فوتبال است و دراین راستا نیز قدم های مثبتی ازجمله برخورد قاطع با موضوع تبانی در رقابت های فصل گذشته لیگ دسته یک و الزام باشگاه ها به شفاف سازی قراردادها در فصل آینده برداشته شده است.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، روز 26 اسفند ماه سال گذشته پس از انعقاد قرارداد با «نلو وینگادا» به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران، مبلغ آن را 360 هزار دلار اعلام کرد و گفت: به دنبال شفاف سازی در فوتبال و قراردادها هستیم و از امروز با اعلام مبلغ قرارداد وینگادا این کار را آغاز کردیم و از باشگاه ها می خواهم آنان نیز این کار را انجام دهند تا بدبینی در فوتبال ما کم شود و واقعیت ها را به مردم بگوییم.

مساله شفاف سازی قرارداد باشگاه ها بابازیکنان ومربیان که می تواندمشکلات بسیاری در فوتبال ما را حل کند، نیاز به حمایت همه جانبه مسوولان و دست اندرکاران وزارت ورزش وجوانان، فدراسیون فوتبال،باشگاه ها و حتی رسانه های گروهی دارد.

خوشبختانه برخی از باشگاه ها از جمله سایپای البرز و نفت تهران و داماش گیلان به استقبال شفاف سازی قراردادها رفته اند و لازم است سایر باشگاه های کشورمان با تاسی از این سه باشگاه، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال را در امر شفاف سازی یاری کنند.

همواره مدیران عامل و سرمربیان تیم های فوتبال دو باشگاه محبوب و پرطرفدار پرسپولیس و استقلال تهران، این دو تیم را مردمی و متعلق به هواداران پرشمار خودمی دانند، اما ازبیان واقعیت ها وشفاف سازی در زمینه مسایل مالی باشگاه های خود از جمله رقم قراردادهای بازیکنان و مربیان طفره رفته و این گونه مسایل را مسکوت نگه می دارند.

آنان همواره به جای بیان واقعیت ها، ازنداری ها و کمبودها نالیده اند اما هیچگاه فهرست هزینه های این دو باشگاه و نیز مبالغ واقعی پرداخت ها را به مردم ارایه نمی کنند.

بدون شک بیان واقعیت ها در انعکاس مبالغ قرارداد اعضای تیم های فوتبال باشگاه ها از سوی مسوولان آنها به تجلی فوتبال پاک و خوشبینی مردم به این ورزش زیبا و جذاب کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: sport.jamejamonline.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه