وضعیت تعطیلی پنجشنبه های مدارس در سال جدید

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 5 خرداد

وضعیت  تعطیلی پنجشنبه های مدارس در سال جدید

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس غیر انتفاعی با توجه به روالی که قبلا داشتند ممکن است پنجشنبه‌ها فعال باشند و بحث ما بیشتر در مورد مدارس دولتی است.علی اصغر فانی گفت: مدارس در صورت تمایل می‌توانند پنجشنبه‌ها باز باشند و در این امر اجباری نیست.

وی ادامه داد: بعضی از اولیا به دلیل اینکه هر دو شاغل هستند و مایلند که فرزندشان در اختیار نهاد مطمئن مثل آموزش و پرورش قرار گیرند بنابراین می‌توانند در فعالیتهای مدارس ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به اینکه فعالیتها و کلاسهای مدارس در روز پنجشنبه اختیاری است، افزود: دستورالعمل این طرح چند وقت دیگر ابلاغ می‌شود و روالش به این ترتیب است که آموزش و پرورش فعالیتهایی را بر دانش آموزان عرضه می‌کند و خانواده‌ی داوطلب می‌توانند با فرمهایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد در این طرح شرکت کنند اما به دلیل اینکه این فعالیت فوق برنامه هست و اعتباری برای تامین هزینه‌های آن وجود ندارد، می‌بایست توسط اولیا هزینه‌های آن را تقبل گردد.

وضعیت  تعطیلی پنجشنبه های مدارس در سال جدید, پورتال خبری فرهنگی گهر
فانی ادامه داد: این طرح غیر قانونی نیست بلکه یک فعالیت فوق برنامه است و برای این فعالیتها نیز طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش منعی  جهت اخذ وجه متناسب با آن فعالیتی که ارائه می‌شود وجود ندارد مدیران مدرسه نیز از طریق منابعی که توسط  اولیا در اختیارشان قرار می‌گیرد پرداختهای معلمان را انجام می‌دهد.

وی در خصوص در اختیار قراردادن این فرمها برای تمامی مدارس، تصریح کرد: تعداد دانش آموزان باید به حد نصاب برسد تا کلاسها تشکیل گردد این فعالیتها در همه مدارس عرضه می‌شود ولی ممکن است به دلیل کم بودن داوطلب کلاسها تشکیل نشود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس غیر انتفاعی با توجه به روالی که قبلا داشتند ممکن است پنجشنبه‌ها فعال باشند و بحث ما بیشتر در مورد مدارس دولتی است.

وی در خصوص تامین هزینه و فعالیتهای فوق برنامه در روز پنجشنبه گفت: اگر وسعت کار زیاد شود به طور یقین آموزش و پرورش نمی‌تواند منابع ان  را تامین کند زیرا در بودجه اعتباری برای این امر دیده نشده است بنابراین اگر بخواهیم درسطح وسیع عمل کنیم اعتبارات پاسخ‌گو نخواهد بود ولی به هر حال متناسب با اعتباراتی که در اختیارمان است می‌توانیم فعالیتهایمان را پایدار سازیم.

فانی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش از طریق در اختیار گذاشتن فضا و تنظیم برنامه‌ها کمک دهی در این عرصه انجام می‌دهد و تا حدی که بودجه اجازه می‌دهد می‌تواند کمکهایی رانیز ترتیب دهد وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: پنج شنبه‌ها روز بدون کیف و کتاب است و ما به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان در این روز فعالیت در فوق برنامه نظیر ورزشی هنری و … همچنین مهارتهای زندگی را بیاموزند.


منبع: yjc.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي