نتیجه بازی ایران و عراق تغییر می کند؟

نتیجه بازی ایران و عراق تغییر می کند؟

نتیجه بازی ایران و عراق تغییر می کند؟

دکتر رامین طباطبایی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره نمونه گیری از علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملیعراق در زمانی که در عضویت باشگاه تراکتورسازی تبریز بود گفت: کمیته ایران نادو از این بازیکن تست می‌گیرد و به آزمایشگاه کلن می‌فرستد.  زمانی که نتیجه مثبت آزمایش وی به ایران فرستاده می‌شود وی به تیم پلیس عراق رفته بود برای همین ما مدارک او را به بخش پزشکی فیفا دادیم تا ماجرا از طریق فدراسیون فوتبال عراق پیگیری شود.
وی ادامه داد: بعد از مشخص شدن رویارویی ایران با عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا این موضوع را به اطلاع دکتر سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش رساندم و در نامه‌ای به فیفا  مجددا دوپینگی بودن این بازیکن ملی پوش عراق را یادآور شدیم تا امروز که مجداد در ترکیب تیم عراق بازی کرد.
طباطبایی درباره نتیجه این اعتراض گفت: همه مدارک را در اختیار کفاشیان گذشته‌ایم و فدراسیون هم به کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده است و باید فیفا ظرف امروز یا فردا از فدراسیون فوتبال عراق نحوه محرومیت و مجازات این بازیکن سوال کند. ماده ممنوعه‌ای که عبدالزهرا استفاده کرده متیل هگزانامین بوده و حداقل محرومیت او شش ماه و حداکثر دو سال است که بعید می‌دانم عراقی‌ها برای او در نظر گرفته باشند و تخلف فدراسیون عراق مشخص است.
قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با اشاره به قوانین فیفا در این مورد گفت: قوانین فیفا در این مورد سخت گیرانه است و حتی می‌تواند تیم ملی عراق را در صورت اثبات این موضوع از جام ملت‌ها حذف کند.

تلاش مسئولان

امروز مهدی محمدنبی و هوشنگ مقدس از شهر کانبرا عازم سیدنی محل استقرار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند تا به موضوع دوپینگ عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق رسیدگی کنند.
در همین رابطه مسئولان تیم ملی فوتبال کشورمان هزینه مربوط به این موضوع را به حساب AFC واریز کرده تا هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.
گفتنی است‌ اگر دوپینگ یا محرومیت بازیکن تیم ملی عراق که مقابل تیم ملی کشورمان بازی کرده محرز شود احتمال اینکه نتیجه بازی ایران و عراق سه بر صفر به سود کشورمان شود وجود دارد.

عبدالزهرا محروم باشد نتیجه تغییر می‌کند

هوشنگ نصیرزاده در خصوص شکایت مسئولان تیم ملی ایران به AFC بابت بازی کردن علا عبدالزهرا که در تراکتورسازی دوپینگ کرده بود، اظهار داشت: نتیجه آزمایش دوپینگ این بازیکن را آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام کرده بود و ماده مصرفی او هم جزو موادی محسوب می‌شود که 6 ماه تا 2 سال محرومیت دارد.
وی افزود: بر اساس مقررات چون این بازیکن جزو بازیکنان بین‌المللی بود که در تراکتورسازی بازی می‌کرد، نادوی ایران نتیجه آزمایش او را به فیفا فرستاد تا آنها در خصوص محرومیت او تصمیم بگیرند. روز چهارشنبه و پیش از برگزاری دیدار ایران و عراق هم نادو نامه‌ای را که ظاهراً نصرالله سجادی آن را امضا کرده بود، به فیفا ارسال و سؤال کرد که آیا علا عبدالزهرا محروم است یا نه؟
رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال‬ خاطرنشان کرد: اگر فیفا بازیکن تیم ملی عراق را به دلیل دوپینگ محروم کرده باشد باید دید مدت زمان محرومیت او چقدر بوده اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم پلیس عراق هم بازی می‌کند در خصوص وضعیتش ابهام وجود دارد. اگر عبدالزهرا از سوی فیفا محروم باشد نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.
نصیرزاده با اشاره به شکایت مسئولان تیم ملی ایران به AFC گفت: هر اتفاقی قرار باشد رخ بدهد باید امروز مشخص شود. مسئولان AFC باید بلافاصله از فیفا استعلام‌های لازم را بگیرند تا نتیجه بازی ایران و عراق به صورت قطعی مشخص شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه