معرفی جاذبه های گردشگری آلماتی قزاقستان

در این مطلب جاذبه های گردشگری آلماتی قزاقستان را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری آلماتی قزاقستان

شهر آلماتی (Almaty) یک شهر بسیار دیدنی است. زمانی که شما به این شهر وارد می شوید باید اطمینان داشته باشید که لحظاتی استثنایی در انتظار شماست. آلماتی شهری دانشگاهی محسوب می شود که عمده جمعیت آن را جوانان تشکیل داده و از ظاهر امر مشخص است بودجه نفتی سبب ایجاد رفاه و ثروت در این منطقه شده است. در همه جای شهر ساختمان های زیبا دیده شده و مردمی خوش لباس و شیک در خیابان ها در حال تردد هستند. اگر چه در این شهر آثار دیدنی متعددی وجود دارد، اما صرفا گشت و گذار در شهر و دیدن خیابان های آن خود می تواند برای گردشگران سرگرم کننده باشد. (واحد پول قزاقستان تنگه نام داشته و یک دلار برابر با ۳۳۵ تنگه است) در این مطلب ۱۰ کاری را که در سفر به آلماتی میتوان انجام داد را به شما معرفی میکنیم:

به گرمابه آراسان (The Arasan Baths) بروید.

این گرمابه بسیار زیبا محلی ایده آل برای سپری کردن چندین ساعت متوالی محسوب می شود. آراسان در سراسر آسیای مرکزی شهرت داشته و به عنوان بهترین گرمابه این منطقه شناخته می شود. این گرمابه دارای نمای داخلی از سنگ مرمر بوده و خدمات ارائه شده در آن بی نظیر است. بخش های زنانه و مردانه در این حمام جدا بوده و در آن بخش های خصوصی، دوش های آب، انواع سونا و خدمات ماساژ ارائه می شود. هزینه : ۱۵۰۰ تنگه برای روزهای دوشنبه تا جمعه و ۲۰۰۰ تنگه برای روزهای شنبه و یکشنبه.

بازدید از پارک پانفیلوف (Panfilov Park)

این پارک به افتخار یک گروه ۲۸ نفره از سربازان قهرمان پیاده نظام آلماتی نامگذاری شده که در سال ۱۹۴۱ میلادی در جنگ جهانی دوم در جنگ با سربازان آلمانی کشته شدند. این پارک محل مناسبی برای تمدد اعصاب، مطالعه و خوردن یک بستنی محسوب می شود. بازدید از آن نیز رایگان بوده و نیازمند تهیه بلیط نیست.

بازدید از کلیسای جامع زنکوف (Zenkov Cathedral)

این کلیسا در پارک پانفیلوف قرار داشته و دارای نمایی رنگارنگ و زیباست. کلیسای زنکوف در سال ۱۹۰۴ میلادی ساخته شده و زیر نظر کلیسای ارتودوکس روسیه اداره می شود. نقاشی های فرسک (نقاشی آبرنگ روی گچ) دیوارهای داخلی آن بسیار زیبا بوده و نمای خارجی بنا نیز بسیار دیدنی است. بازدید از این کلیسا نیز برای همه رایگان بوده و نیازمند تهیه بلیط نیست.

گشت و گذار در گرین مارکت یا بازار سبز (The Green Market)

بازار سبز یکی از ۴ جاذبه اصلی شهر محسوب شده و یک بازار محلی به شمار می رود. در این محل انواع میوه های تازه، همه نوع گوشت و محصولات پروتئینی، انواع مغزها و آجیل ها، لباس و وسایل خانه به فروش می رسد. در این بازار همچنین انواع غذاهای تازه و خوشمزه ارائه شده و دست فروشانی از سراسر آسیای مرکزی به فروش اجناس خاص خود مشغول هستند. رفتار ساکنان آسیای مرکزی با غریبه ها کاملا دوستانه است.

بازدید از مسجد مرکزی (Central Mosque)

این مسجد، بزرگ ترین مسجد در قزاقستان محسوب شده و بازدید از آن در تمام روزهای هفته به استثنای جمعه ها امکان پذیر است و خانم ها تنها در صورت رعایت حجاب اسلامی می توانند وارد آن شوند.

بازدید از خیابان مخصوص عابرین پیاده

این خیابان یکی از زیباترین خیابان های شهر آلماتی محسوب شده و هیچ خودرویی اجازه ورود به آن را ندارد. در آن انواع مغازه ها، دست فروشان و غرفه های اغذیه فروشی وجود داشته و تماشای مردم، نوازندگان خیابانی و فروشندگان خالی از لطف نیست.

پیک نیک در مجاورت دریاچه بزرگ آلماتی (Ozero Bolshoe Almatinskoe)

این دریاچه زیبا در فاصله نیم ساعت رانندگی به سمت جنوب خارج شهر واقع شده و در دامنه کوهستان زیبای (Zailiysky Alteau) قرار دارد. در این محل مسیر های متعددی برای پیاده روی وجود داشته و فضایی ایده ال برای پیک نیک محسوب می شود. این دریاچه حدود ۱ کیلومتر و ۶۰۰ متر طول داشته و آب آن در طول ماه های مختلف سال به رنگ سبز، فیروزه ای و خاکستری تغییر پیدا می کند. در مجاورت این دریاچه یک جنگل زیبا به چشم می خورد که محلی ایده آل برای تنفس هوای تازه محسوب می شود. از طریق خط اتوبوس شماره ۲۸ به آسانی می توان به این محل رسید. این اتوبوس از مسیر (Al-Farabi) و (Navoi) تا خیابان دولتی (Dulati street) آمده و از این محل با دریاچه حدود ۱۵ کیلومتر فاصله وجود دارد که شما می توانید آن را پیاده طی کرده و از مسیر زیبای آن لذت ببرید یا اینکه با کرایه کردن یک تاکسی از شهر و پرداخت ۲ هزار تنگه به دریاچه بروید. در صورتی که با خودروی شخصی به این محل مراجعه کنید، نیز هزینه پارکینگ، ۲۰۰ تنگه خواهد بود.

سفر به پیست اسکی و هتل مدئو آیس رینک و چیمبولاک (Medeu Ice Rink and Chimbulak Ski Resort)

رفتن به این دو منطقه، می تواند یک روز کامل را به خود اختصاص داده و برنامه ای جذاب محسوب شود. در فصل زمستان شما می توانید در این محل به اسکی پرداخته و در فصل تابستان هم این منطقه؛ محلی خوب برای پیاده روی و کوهنوردی به شمار می رود. چشم اندازهای این کوهستان بسیار زیبا بوده و شما می توانید در فصول گرم سال برای پیک نیک به آن جا رفته و ناهار را در طبیعت صرف کنید. هزینه ورود به پیست مدو ۸۰۰ تنگه و برای انجام اسکی در چیمبولاک، ۵ هزار تنگه و برای استفاده از تله اسکی یک مسیره باید ۶۰۰ تنگه پرداخت کنید. در صورتی هم که بخواهید از منطقه مدئو تا راس قله با تله اسکی بروید باید بلیط ۲ هزار و ۵۰۰ تنگه ای آن را از باجه خریداری کنید. خطوط اتوبوسرانی #۶ و # ۶A از خیابان دوستیک (Dostyk street) در طول روز و با با فواصل اندک شما را طی ۳۰ دقیقه به مدئو می رسانند.

از کوک توبی (Visit Kok-Tobe) بازدید کنید

منطقه کوک توبی در ارتفاع هزار و ۱۰۰ متری از سطح دریا، چشم اندازی بی نظیر از شهر آلماتی را در برابر بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته و شما می توانید از رستوران های با کیفیت و کافه های دارای چشم انداز عالی این منطقه لذت برده و از فروشگاه های آن سوغاتی بخرید. این محل فرصت مناسبی برای پیاده روی، کوهنوردی و در نهایت تماشای مجسمه بزرگ برنزی گروه موسیقی بیتل ها محسوب می شود. دو مسیر برای رسیدن به کوک توبی وجود دارد: ۱- شما می توانید از طریق ایستگاه تله کابین خیابان (Dostyk & Abay) با پرداخت ۲ هزار تنگه به کوک توبی رسیده و یا با استفاده از خطوط ۹۵ یا ۹۹ اتوبوس رانی شهری و پرداخت ۸۰ تنگه تا ایستگاه آخر رفته و از آن جا سوار اتوبوس های ویژه موسوم به (shuttle bus) شده و با پرداخت ۵۰۰ تنگه به به مقصد برسید.

به دیدن نمایش اپرا یا تئاتر بروید

شهر آلماتی دارای سطح مناسبی از موسیقی و تئاتر است. در سفر به این شهر، برنامه ارکستر سمفونی شهر را بررسی کرده و همجنین در خیابان (Abay) به دیدن اپرا یا تئاتر بروید. به طور معمول سه یا چهار برنامه نمایش در طول هفته در این سالن اجرا شده و شما با پرداخت هزینه ای نه چندان زیاد، می توانید یک بعد از ظهر فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید. برای بررسی برنامه نمایش ها و زمان بندی آن از وبسایت www.gatob.kz دیدن کنید . هزینه بلیط نیز بین ۴۰۰ تا ۱۷۰۰ تنگه است.

سخن نهایی برای سفر به آلماتی

در نظر داشته باشید شهر آلماتی شهری زیبا و دارای دهه ها جاذبه گردشگری است که ارائه تمامی آن ها در این یادداشت امکان پذیر نیست. در این فهرست تنها ده نمونه از بهترین تفریحات امکان پذیر این شهر ارائه شده و به عنوان نکته یازدهم هم توصیه می کنیم از مراوده با مردم محلی و چشیدن طعم میوه های بومی منطقه لذت ببرید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه