ماءالشعیر برای سنگ کلیه مفید است؟

تاريخ : 13 مرداد

ماءالشعیر برای سنگ کلیه مفید است؟

ماءالشعیر برای سنگ کلیه مفید است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر آریا جنابی، فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در این باره به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «مصرف آب فراوان، حدود ۸ تا ۱۲ لیوان در طول روزهای گرم تابستانی به تمام بیماران مبتلا به سنگ کلیه هم توصیه می‌شود».

وقتی از این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره باور به مفید بودن نوشیدن ماءالشعیر در بیماران مبتلا به سنگ کلیه هم پرسیدیم، پاسخ داد:‌ «به‌طور کلی، مصرف فراوان مایعات برای این بیماران کافی است و نوع نوشیدنی مصرفی، تفاوت چندانی نمی‌کند».

وی تاکید کرد که البته به‌نظر می‌رسد مصرف برخی آبمیوه‌ها مانند آب لیمو یا آب پرتقال می‌تواند شیوع سنگ را در بیماران مبتلا یا مستعد ابتلا به سنگ کلیه، کمتر بکند.

جنابی ادامه داد:‌ «حتی مصرف چای کم‌رنگ هم در طول روز برای این گروه از بیماران مفید است. با این حال،‌ بیماران مبتلا به سنگ کلیه که علاقه به مصرف ماءالشعیر دارند، می‌توانند آن را هم در رژیم غذایی خود بگنجانند اما ضرورتی به هزینه کردن و الزام به نوشیدن آن وجود ندارد زیرا زیاده‌روی در نوشیدن چنین محصولاتی هم شانس ابتلا به چاقی و اضافه‌وزن را افزایش می‌دهد».

این نفرولوژیست در نهایت خاطرنشان کرد که براساس مطالعات صورت گرفته، مشخص شده است که نوشیدنی‌های حاوی اسید فسفریک مانند کوکا و پپسی یا نوشیدنی‌های گازدار رنگی، شانس ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي