لوسیانو ادینهو به تیم ملی ایران دعوت شد

تاريخ : 6 اسفند

لوسیانو ادینهو بازیکن برزیلی مس ادعا کرده مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از او خواستند تا به تیم ملی ایران بیاید.

لوسیانو ادینهو به تیم ملی ایران دعوت شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی مس کرمان تبدیل به اولین بازیکن در تاریخ شود که تابعیت ایرانی گرفته و در تیم ملی ایران بازی ‌کند. سند این ادعا حرف‌های خود او در مصاحبه با گلوبو اسپورت برزیل است که با المیرنتو خبرنگار برزیلی در ریودوژانیرو انجام داده. ادینهو در گفت‌وگو با این سایت فوتبالی حرف‌هایی زده که شنیدنش خالی از لطف نیست. چندی پیش ادینهو به دفتر خبرورزشی آمد و مصاحبه مفصلی با ما انجام داد. سایت گلوبو اسپورت با اشاره به حرف‌های او با خبرورزشی و چاپ عکس‌های اختصاصی که ادینهو را با لباس تیم ملی ایران در آتلیه خبرورزشی نشان می‌دهد، پرده از این اتفاق بزرگ برداشت. گلوبو اسپورت حتی عکس صفحه اول خبرورزشی را هم با عکس بزرگ ادینهو چاپ کرد که در آن مدعی شده بود حاضر است برای تیم ملی ایران بازی کند.

گلوبو اسپورت نوشت: رونالدینیوی ایرانی می‌خواهد در جام‌جهانی برای تیم ملی این کشور بازی کند. ادینهو که ۷ سال پیش از برزیل راهی قاره آسیا شد، حالا مورد توجه کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفته است تا با گرفتن تابعیت ایرانی بتواند برای تیم ملی این کشور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ بازی کند. لوسیانو کرمان را خانه اصلی‌اش می‌داند؛ جایی که اول فصل در آن بازی کرد و به عنوان یک مهاجم گلزن تحسین همگان را برانگیخت. این مهاجم ۳۱ ساله حالا با یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای گرفتن تابعیت ایرانی مواجه شده که با این اتفاق می‌تواند در جام جهانی هم بازی کند.

***

ادینهو صحبت‌هایش را با این سایت چنین آغاز می‌کند: در خانه نشسته بودم که تلفن زنگ زد. او مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال ایران بود. از من پرسید آیا علاقه داری برای تیم ملی ایران بازی کنی؟ گفت که من الان کنار کارلوس کروش نشسته‌ام. ما می‌خواهیم تو را به تیم ملی دعوت کنیم. من هم که بسیار هیجان‌زده بودم، گفتم بله قبول می‌کنم و خوشحال می‌شوم برای ایران بازی کنم. مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال ایران هم در پایان گفت: ما بازی‌های تو را زیر نظر داریم و از من خواستند تمام اسناد و مدارکم را برای گرفتن تابعیت ایرانی تحویل فدراسیون فوتبال دهم.

ادینهو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در اولین فرصت قرار ملاقاتی گذاشته شد و من به ملاقات کارلوس کروش رفتم. دیدار خوبی بود. کروش مستقیماً به خود من گفت که می‌خواهیم با هم صحبت کنیم و آیا تو مایل هستی؟ من هم گفتم بله، سپس کروش گفت آیا واقعاً علاقه داری برای ایران بازی کنی؟ من هم گفتم اگر تو بخواهی، بله. همین فردا برای ایران بازی می‌کنم. این یک مکالمه چشم در چشم و عالی با کروش بود.

***

سایت گلوبو اسپورت در ادامه نوشت: لوسیانو در حال حاضر شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. اگرچه او گل‌های مهمی برای مس کرمان زده و تیمش را تا فینال جام حذفی برده اما  در لیگ برتر ایران شرایط خوبی ندارد. حتی خبرگزاری رویترز هم حضور ادینهو را در تیم ملی ایران محتمل می‌داند و اعلام کرده او رؤیای حضور در جام‌جهانی را در کشورش با تیم ملی ایران دارد و آن را یک فرصت عالی برای آینده‌اش می‌داند.

***

ادینهو در بخش دیگری از حرف‌هایش چنین می‌گوید: من می‌خواهم زندگی حرفه‌ای‌ام را در ایران تمام کنم، اگر هم نشد به برزیل برمی‌گردم. همسر من در برزیل است و در پایان هر فصل انتظارم را می‌کشد. من دوست ندارم به عقب برگردم و می‌خواهم مسافر جام‌جهانی باشم و از لحاظ ذهنی و روحی خودم را آماده پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران کنم. مطمئناً در ۳ بازی ایران با آرژانتین، بوسنی و نیجریه حضور خواهم داشت و این یک فرصت طلایی برای من است تا باشگاه‌های برزیل را مجاب کنم که پس از پایان جام‌جهانی مرا استخدام نمایند. ایران تاکنون در چهار جام‌جهانی حضور داشته و حتم دارم این‌بار می‌تواند از گروه خود صعود کند و به همراه آرژانتین راهی مرحله بعد شود. من تازه که به ایران رفته بودم، موهایم بلند بود به همین دلیل مردم لقب رونالدینیو را به من داده بودند. تماشاگران فوتبال ایران دیوانه‌وار عاشق تیم‌های خود هستند. وقتی وارد زمین می‌شویم، جیغ می‌کشند و در خیابان هم دوست دارند با من عکس بگیرند. امنیت در ایران خیلی بالاست و سیاه‌نمایی که درباره ایران می‌شود، دروغ محض است. من در ایران گردنبند و دستبند طلا می‌اندازم و در خیابان راه می‌روم اما در برزیل می‌ترسم این کار را انجام دهم چون امنیت ایران بیشتر از امنیت در برزیل است. تیم ملی ایران یعنی تیمی که من می‌خواهم در آن بازی کنم تا جام‌جهانی ۶ بازی دارد و من می‌‌توانم اگر شانس داشته باشم، بازی کنم. می‌خواهم ثابت کنم که من رونالدینیوی ایران نیستم، من ادینهوی ایران هستم.

نکته: این مصاحبه با همکاری مارتین فرناندز در برزیل با لوسیانو ادینهو انجام شده است.

منبع: خبرآنلاین

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي