لمینت ناخن طبیعی چیست

کاور کردن ناخن یا لمینت ناخن طبیعی چیست ،  این کار به شما کمک می‌کند ناخن‌های طبیعی خود را به مدت طولانی، بلند و زیبا نگه دارید؛ زیرا مواد کاور ناخن، بر روی صدف طبیعی ناخن، کار می‌شود و از شکستن آن‌ها، جلوگیری می‌کند.

لمینت ناخن طبیعی چیست

لمینت ناخن طبیعی چیست

 

لمینت ناخن چیست؟

اگر با کاشت ناخن به روش ژل آشنایی داشته باشید می دانید که از دو ژل استفاده می شد یکی به اسم هارد ژل بود که برای ساختن سر ناخن استفاده می شد.

در واقع با کارد ژل برای آن یک بدنه می سازیم و پس از این یا سافت ژل روی هارد ژل را پر می کردیم و یک قوس و هلال طبیعی و زیبا به آن می دادیم.

اما امروزه با پیشرفت این بخش برای ناخن طبیعی همان سافت ژل را به صورت قلمی و لاک مانند روی ناخن که حالت بیس دارند استفاده می شود تا روی ناخن را فرم دهیم.

خصوصیت خوبی که دارد این است که با قلم جدا کار نمی کنیم و با فرچه خودش کار می کنیم که باعث می شود تمیز تر و منظم تر روی ناخن بشیند.

در کل لمینت باعث می شود که ناخن ضخیم تر و مستحکمتر شود. از شکسته شدن ناخن و ریشه شده سر ناخن جلوگیری می کند.

لمینت ناخن طبیعی چیست

لمینت ناخن طبیعی چیست

مراحل لمینت ناخن

1. برای لمینت ناخن ابتدا ناخن ها را سوهان کشی مرتب می کنیم.

در واقع به این روش مانیکور روسی گفته می شود.

2. دست شما اگر پوست نازکی دارد پوست را باید آهسته عقب زده شود. این پوست اطراف ناخن که کوتیکول ناخن گفته می شود با قیچی های مخصوص روسی گرفته می شود.

با سر سوهان مخصوص کوتیکول ناخن را عقب می زنیم به طوری که روی هوا بایستد.

به این منظور این کار را انجام می دهیم که بتوان صدف ناخن بزرکتر و زیباتر و منظم تری داشته باشیم و صدف کاملا گرد و منظم باشد.

سپس با سر سوهان پودری یک خش کوچک و ملایم روی ناخن ایجاد می کنیم. سطح ناخن را یک خراش ظریف می دهیم. این ایجاد خراش هیچ آسیبی به ناخن نمی رساند و صدف ناخن کاملا سالم باقی می ماند و هیچ مشکلی برای ناخن پیش نمی آید.

با این کار ناخن را آماده و منظم و هموار می کنیم تا مواد لمینت روی آن اعمال شود. سوهان کشی روی ناخن باعث نازکی آن نمی شود با سوهان کشی فقط براغیت ناخن که با تماس با کرم و روغن و مواد شوینده و …ایجاد شده است را از بین می بریم.

نکته: استفاده از مواد بدون آب انجام می شود زیرا با استفاده از آب چسبندگی کاهش می یابد. در آب انجام دادن خیلی مناسب افرادی است که کار سنگین انجام نمی ددهند و کاهای سبک و راحت انجام می دهند.

لمینت ناخن طبیعی برای چه افرادی ؟

این کار برای افرادی است که دوام و استحکام ناخن را می خواهیم بالا ببریم. در واقع هدف از لمینت، زیبایی ناخن و مرتب بودن انتهای ناخن و بالا بردن دوام سطح ناخن است که ناخن بالا بیاید و بتوان آن را بلند کرد.

3. پس از سوهان کشی روی ناخن یک پرایمر غیر اسیدی می زنیم تا بدنه ناخن برای چسباندن مواد لمینت آماده شود. دقت شود که هر دست را جدا جدا پرایمر بزنید. چون بسیار سیال است و حرکت می کند.

4. حال از سافت ژل استفاده می کنیم. چون ژل حساس و روانی است، پس از زدن ژل روی هر ناخن 10 ثانیه در داخل دستگاه UV قرار می دهیم تا سطح آن مستحکم شود. در انتهای کار 60 ثانیه داخل دستگاه می گذاریم تا کاملا در جای خود فیکس شود.

توجه : لمینیت هر ۳ هفته به ترمیم احتیاج دارد

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه