قطع شدن اینترنت در آبان توسط آمریکا

شنیده هایی حاکی از آن است که آمریکا قصد دارد اینترنت ایران را در آبان ماه قطع کند! ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور در این باره گفته است برای احتمال وجود این مشکل تدابیری برا حل آن اندیشیده ایم.

قطع شدن اینترنت در آبان ۹۷ واقعیت دارد؟

قطع شدن اینترنت در آبان توسط آمریکا, پورتال خبری فرهنگی گهر

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور از آمادگي براي قطع اينترنت توسط آمريكا در آبان ماه خبر داد.

خبری مطرح شده که آمریکا در مرحله جدید تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند، آیا آنها امکان این کار را دارند؟

اگرچه احتمال این کار را ضعیف می‌دانیم اما از طرفی، در صورتی که این اتفاق بیفتد، تدابیری دیده شده که کارکردهای ضروری کشور حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای که آماده شده بنا است که بتواند خدمات اساسی مردم را جواب دهد.

در حوزه سایبری توانمندی متقارن نیست و ابرقدرت در سایبر نداریم، یک کشور کوچک هم به اندازه یک ابرقدرت می‌تواند نقش‌آفرینی کند و بنابراین بستگی به میزان توانمندی و آسیب‌پذیری است. کشوری آسیب‌پذیرتر است که سایبری‌تر است. آمریکایی‌ها نسبت به ما سایبری‌تر هستند و زیرساخت‌های‌شان بیشتر از ما سایبری است پس طبیعتاً آسیب‌پذیرترند.

البته تصور ما از تهدید آمریکا یک تهدید ترکیبی بر بستر شبکه اجتماعی است. یعنی او می‌خواهد با ابزار شبکه، رسانه و گوشی و اینترنت، مردم ما را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازد. خب اگر اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. اکبری

    اگر اینترنت قطع بشه میخواین چیکار کنید؟؟ اینترانت ملی تون حتی به درد حساب بانکی چک کردن هم نمیخوره . را به راه از سایت میندازه بیرون.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي