قطع روابط مالدیو 300 هزار نفری با ایران!

تاريخ : 29 اردیبهشت

کشور مالدیو با ۳۲۸ هزار نفر جمعیت ظاهرا تحت سلطه عربها رفته و روابطش را با ایران قطع کرد

قطع روابط مالدیو 300 هزار نفری با ایران!, پورتال خبری فرهنگی گهر

ولت ۳۲۸ هزار نفری جزیره مالدیو در اقیانوس هند روز سه شنبه با ادعای اینکه «سیاست های ایران در خاورمیانه، به ضرر صلح و امنیت منطقه است»، تصمیم گرفت که روابط دیپلماتیک ۴۰ ساله اش را با ایران قطع کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه مالدیو در بیانیه ای با اعلام این تصمیم، افزود، صلح در خارورمیانه با صلح، ثبات و امنیت این کشور مرتبط است.

به نوشته آسوشیتدپرس، تصمیم این کشور کوچک جمهوری در اقیانوس هند نشان دهنده نزدیکی روزافزون مالدیو به جناح تحت امر عربستان است.

عربستان سال گذشته سفارت خود را در «ماله» پایتخت مالدیو گشود، پول در اختیار این دولت گذاشت و مذاکرات برای سرمایه گذاری در مالدیو را شروع کرده است.

«یامین عبدالقیوم» رئیس جمهوری مالدیو از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۳ تا کنون چندین بار به عربستان سفر کرده است.

جزیره مالدیو که در سال ۱۹۶۵ از مستعمره انگلیس مستقل شد هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است که گفته می شود با گرم شدن زمین و بالا آمدن سطح آب، در معرض زیر آب رفتن قرار گرفته است.

پدیده بالا امدن سطح آب اقیانوس‌ها حدوداً با یک سوم جمعیت جهان به طور مستقیم سر و کار دارد کشور مالدیو نیز به علت ارتفاع بسیار کم از سطح دریا با این مشکل روبه روست.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي