قابلیت جدید فیسبوک در شناسایی افراد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : قابلیت جدید فیسبوک در شناسایی افراد

از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

قابلیت جدید فیسبوک در شناسایی افراد, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

یک الگوریتم تجربی از سوی لابراتوار هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند هویت افراد را در تصاویر حتی اگر چهره آنها مشخص نباشد، تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ژورنال، این الگوریتم برای تشخیص هویت افراد به دنبال دیگر مشخصه های قابل توجه نظیر مدل مو، فیزیک بدنی، لباس‌ها و نحوه ایستادن فرد را جست‌وجو می‌کند.

تیم تحقیقاتی در پس این تجربه تقریبا ۴۰ هزار تصویر را از سایت فلیکر برداشته و در این نرم افزار امتحان کرده است. در برخی از این تصاویر چهره افراد کاملا مشخص ولی در برخی از آنها افراد چهره خود را از دوربین برگردانده بودند.

نتیجه نهایی این تحقیق، الگوریتمی است که می‌تواند هویت افراد را با ۳۸ درصد دقت تشخیص دهد.

فیس‌بوک هفته گذشته اپلیکیشنی را در آمریکا منتشر کرد که از قابلیت تشخیص چهره برای شناسایی افراد استفاده می‌کند. این اپلیکیشن موسوم به «مومنتس» تصاویر گوشی شما را برای پیدا کردن دوستان و لحظات اسکن کرده و آنها را براساس افراد حاضر در تصویر، محل و زمان عکس دسته‌بندی می‌کند.

این اپلیکیشن در اروپا عرضه نخواهد شد و فیس‌بوک باید قبل از انجام این کار با سازمان تنظیم مقررات رادیویی ایرلند درباره نحوه ارائه این قابلیت برای ساکنان اتحادیه اروپا به توافق برسد.

دفتر کمیسر حفاظت از اطلاعات در گزارش سالانه خود که امروز منتشر شد به طور مختصر به این سرویس اشاره کرد و گفت: سال گذشته قبل از هرگونه معرفی قابلیت جدید به تعامل با فیسبوک ایرلند ادامه داده است.

قبل از معرفی این قابلیت جدید، تغییر قابلیت‌های موجود، تنظیمات حریم خصوصی و کنترل افراد، قابلیت‌های تبلیغ و افتتاح اخیر شرایط و مفاد جدید در ژانویه ۲۰۱۵ ما به تعامل با فیسبوک ادامه داده‌ایم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي