عکس پشه تسه تسه + درمان نیش تسه تسه

تاريخ : 18 اسفند

حشره ای افریقایی شبیه مگس که ناقل بیماری خواب می باشد. در این مطلب عکس پشه تسه تسه + درمان نیش تسه تسه را برایتان می گذاریم تا بیشتر با این حشره و خطراتش آشنا شوید.

عکس پشه تسه تسه + درمان نیش تسه تسه

عکس پشه تسه تسه + درمان نیش تسه تسه, پورتال خبری فرهنگی گهر

نیش پشه تسه تسه مرگبار است!!

حشره ای افریقایی شبیه مگس که ناقل تریپانوزوم افریقایی است و با نیش زدن به انسان و بعضی جانوران آن ها را به بیماری خواب مبتلا می کند.

محققان معتقدند که نیش پشه تسه‌ تسه با آلوده کردن بدن میزبان انگلی را وارد بدن می‌کند که ممکن است خواب عمیق و مرگباری را به دنبال داشته باشد…

تجربه نیش پشه تسه‌ تسه بسیار ناخوشایند و دردناک است. نیش‌ زدن این پشه مانند سایر پشه‌ ها نیست که حتی متوجه نیش‌ زدن آن هم نشوید بلکه دهان این پشه دندانه‌های باریکی دارد که از روی پوست، مسیر عروق خونی را تشخیص داده و از آن می‌مکد.

یکی از خطرناک‌ ترین بیماری‌هایی که از طریق نیش پشه تسه‌ تسه منتقل می‌شود، انگلی است که باعث « بیماری خواب » یا « بیماری خواب آفریقایی » می‌شود.

خطرات ناقل تریپانوزوم ( پشه تسه تسه )

عکس پشه تسه تسه + درمان نیش تسه تسه, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان نیش تسه تسه

در صورتی که این بیماری به سرعت درمان نشود، عفونت ایجاد‌ شده می‌تواند مرگبار باشد.

بعد از اولین گزش، علائم بیماری خواب معمولا با تب، سردرد و درد عضلانی شروع می‌شوند. با تداوم بیماری، فرد مبتلا احساس خستگی مفرط می‌کند و احساس گیجی شدید در او ایجاد می‌شود.

دارو درمانی در این میان می‌تواند موثر باشد اما برخی درمان‌ها کشنده هستند و به ویژه اگر بعد از رسیدن عفونت به مغز برای بیمار تجویز شوند، می‌توانند کشنده باشند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۰۹ کمتر از ۱۰ هزار نفر برای اولین‌ بار در آمار مبتلایان به این عفونت ثبت شدند و در سال ۲۰۱۵ این مقدار به کمتر از سه‌ هزار نفر رسید. این سازمان امیدوار است بتواند تا سال ۲۰۲۰ این بیماری را ریشه‌کن کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي