فهرست شغل های پردرآمد در ایران

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 16 اردیبهشت

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چه مشاغلی در ایران پردرآمد هستند که با توجه به بودجه و توانایی ها خود بتوانند به سراغ آن شغل بروند. گهر در این بخش فهرست شغل های پردرآمد در ایران را منتشر می کند.

فهرست شغل های پردرآمد در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

فهرست شغل های پردرآمد در ایران

در شرایطی که این روزها پحث افزایش حقوق کارگران برای سال ۹۳ مطرح است و کارگران در انتظار افزایش حداکثر ۳۰ درصدی حقوق خود در مقایسه با سال جاری هستند بسیاری از مشاغل نیز وجود دارند که دارندگان آنها به فکر کسب درآمدهای میلیاردی در یک سال هستند.

اما در این میان یک موضوع پر اهمیت وجود دارد و این است که کمتر فردی وجود دارد که علاقه داشته باشد تا دیگران از درآمد وی مطلع باشند و به همین دلیل است که بسیاری از مردم تمایلی به اعلام میزان درآمد خود ندارند.

هم اکنون در میان متقاضیان مشاغل مختلف این سوال مطرح شده است که کدام مشاغل در کشور درآمد و امکانات بهتری دارد و می توان با انتخاب آن شغل مشکلات و دغدغه های زندگی روزمره را برطرف کرد.

اما طی سال های اخیر به واسطه نوسان های قیمت در بازارهای مختلف به خصوص بازار ارز دلالان فراوانی سودهای کلانی را به دست آورده اند و بسیاری به حضور در این عرصه علاقه مند شده اند و کمتر شاهد سرمایه گذاری در بخش های تولیدی بوده ایم و تمایل مردم بیشتر به سمت خرید و فروش در بازارهای پرنوسان همچون ارز و سکه بوده است.

با بررسی های صورت گرفته هم اکنون مشاغل متخصص کامپیوتر،متخصص و جراح زیبایی،وکیل خانواده،بازیگر سینما و تلویزیون و مربی و بازیکن فوتبال ۵ شغل پردرآمد کشور به شمار می روند و نکته قابل توجه این است که نمی توان در کوتاه مدت به این مشاغل رسید و باید برای دست یافتن به درآمدهای قابل توجه این مشاغل سختی های فراوانی را تحمل کرد.

البته در میان این ۵ شغل اشاره شده مشاغل دیگری نیز هستند که صاحبان آن درآمدهای قابل توجهی را دارند و از جمله آنها می توان به سرمایه گذاری کلان در بورس در صورت آشنایی کامل به بازار سرمایه و همچنین ساخت و فروش مسکن اشاره کرد.

متخصص کامپیوتر

دیگر حتی در بقالی ها هم روزگار بدون کامپیوتر سر نمی شود. دنیا مدرن شده و در هر کسب و کاری نیاز به استفاده از کامپیوتر وجود دارد. بعضی مشاغل که حتی بدون این وسیله فلج می شوند، نمونه اش همین روزنامه نگاری که اگر کامپیوتر را از تحریریه ها بردارند همه از ناتوانی به گریه می افتند.

در ماه های واپسین سال گذشته بود که چند روزی استفاده از ای میل ها ناممکن شد. بعدها که کارشناسان حوزه فناوری در یک سایت خبری به تحلیل ماجرا پرداختند، آمارهای شگفت آوری از میزان خسارت های اقتصادی بابت همان چند روز مسدودشدن ای میل ها به دست آمد.

در واقع امروز معاملات تجاری مهم و رد و بدل شدن پول در شبکه های بانکی داخل و خارج کشور توسط اینترنت و از طریق کامپیوتر صورت می گیرد. به این ترتیب برمی گردیم به سر خط ماجرا و همان متخصص های کامپیوتر.

درآمد متوسط: سالانه ۳۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

متخصص و جراح زیبایی

قیمت زیباسازی یک بینی در بازار متخصص های این جراحی متفاوت است. ممکن است شما جراح گمنامی را پیدا کنید که با ۵۰۰ هزار تومان هم دماغ شما را زیر تیغ و چکش ببرد اما در بازار حرفه ای ها قیمت از ۲ میلیون تومان شروع می شود و تا ۷ یا ۸ میلیون هم بالا می رود.

معمولا جراح های حرفه ای و سرشناس دو روز در هفته را به عمل جراحی اختصاص می دهند و سایر روزها را در مطب به ویزیت عمل شده ها و افرادی می پردازند که برای جراحی مراجعه می کنند. در آن روز جراحی هم چهار تا پنج فرد در هر روز مورد جراحی قرار می گیرند.

به طور میانگین یعنی هفته ای ۱۶ تا ۲۰ نفر. این ارقام را که ضربدر ماه های سال و قیمت جراحی توسط حرفه ای ها کنید، ارقام ابتدایی مطلب را به دست می آورید. البته این منهای دغدغه های گونه و لب و پوست و… است که آنها هم برای خودشان رقمی می شوند. با احتساب افت و خیزهای بازار، سفرهای سالانه برای شرکت در سمینارها و… ارقام ابتدای مطلب بسیار نزدیک به واقعیت است.

درآمد متوسط: سالانه یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان

وکیل خانواده

تقریبا چند سالی از اینکه شغل وکالت – به شکل تخصصی در زمینه طلاق – تبدیل به یکی از حرفه های پردرآمد در جامعه ایرانی شده است می گذرد. میزان حق وکالت دریافتی بستگی به مسائل مختلفی دارد. مثلا اینکه چقدر مهریه کرده باشید یا چقدر مهریه شما باشد و از آن مهم تر، چقدر این جدایی برایتان مهم است.

به هر حال موفقیت در استفاده از موضوع جدایی تنها مختص به اصغر فرهادی با فیلم جدایی نادر از سیمین نیست، وکلا از خیلی سال پیش از بازار مشاغل ایران با «جدایی» اسکار برده اند!

درآمد متوسط: سالانه ۷۲ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه n میلیون تومان بسته به پرونده هایی که گیرتان بیاید

بازیگر سینما و تلویزیون

دیگر تردیدی وجود ندارد که حداقل رقم دریافتی بازیگران مطرح ایران برای بازی در یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیست. این رقم بسته به ارزش بازیگر برای گیشه و نوع فیلمی که قرار است در آن به ایفای نقش بپردازد گاهی تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می رسد. بعضی بازیگرها دست رد به سینه هیچ تهیه کننده و کارگردان و فیلمنامه ای نمی زنند و این چنین است که مثلا امین حیایی و حامد بهداد مردانی برای تمام فصول پرده سینما در طول سال هستند. اگرچه این هم هست که بازیگرها به ویژه اگر مطرح باشند، خرج بالایی هم برای خودنمایی در جامعه دارند. به هر حال نمی شود که ستاره باشی و پرایدسوار شوی یا گوشی موبایل درپیتی دستت بگیری یا لباس هایت برند نباشد یا… همین دیگر، ستاره بودن خرج هم بسیار دارد.

درآمد متوسط: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۵۰۰ میلیون تومان

مربی و بازیکن فوتبال

از ۷۷۷ به ۹۹۹ میلیون

وضعیت پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان فوتبال در ایران شاید در حد سایر کشورهای مطرح در قاره آسیا نباشد اما بازهم بازیکنان و مربیان طراز اول فوتبال سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان دریافت نمی کنند. این البته منهای پاداش هایی است که در طول فصل به دلایل مختلف دریافت می کنند. بازیکنان سطح اول فوتبال ایران تازه این امکان را هم دارند که با یک یا دو فصل بازی در تیم های عربی پول خوبی به جیب بزنند. علاوه بر این بازیکنان و مربیان فوتبال به دلیل محبوبیت در جامعه معمولا از امتیازهایی برخوردار می شوند که شامل حال سایر اقشار نمی شود. مثلا چه کسی حاضر نیست به یک بازیکن محبوب فوتبال در زمان خرید خودرو تخفیف ویژه بدهد؟ تازه اینکه چیزی نیست، بعضی ها حتی خودرو هم هدیه می دهند!

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي