رونمایی از خودرو ایرانی “پیتون” / عکس

پرشین خودرو: ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.

به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» ۱۰۰درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.

رونمایی از خودرو ایرانی “پیتون” / عکس

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی.سی بر روی آن وجود دارد.

در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.

رونمایی از خودرو ایرانی “پیتون” / عکس

به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و ۱۰۰درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

رونمایی از خودرو ایرانی “پیتون” / عکس
عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای ۱۵۰هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. hamed says:

    مثل طراحی های دیگه افتضاح