روش هایی برای کنترل ریزش مو

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 14 اردیبهشت

روش هایی برای کنترل ریزش مو

امروزه به دلایلی مثل ژنتیک نامناسب و عدم توجه به تغذیه سالم و داشتن زندگی پر از استرس و هیجان ریزش مو در بین افراد جامعه مخصوصا قشر جوان بسیار شایع شده است، در مقاله زیر به چند عنوان از درمان های خانگی(تغذیه ای) در جهت کنترل ریزش مو اشاره شده است:

۱ . ماساژ منظم با روغن های پایه:
ماساژ منظم پوست سر با روغن ولرم به تحریک فولیکول های مو کمک می کند . این یک راه آسان برای درمان از عوامل بازدارنده رشد مو مانند عفونت شوره سر و قارچ می شود. ماساژ منظم باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود. همچنین برای کاهش اضطراب و استرس است که اغلب علت زمینه ای برای نازک شدن مو می باشند مفید است.

روش هایی برای کنترل ریزش مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
روغن توصیه شده روغن نارگیل می باشد که به میزان ۳ تا ۴ بار در هفته باید در برنامه ماساژگنجانده شود.روغن نارگیل را باید حداقل به مدت ۶ ساعت قبل از شستشو با شامپو و آبکشی بر روی سر توزیع کرده و ماساژ دهید. مخلوط روغن نارگیل و روغن بادام به شکل ترکیبی در مواردی برای سریع تر نتیجه گرفتن مفید بوده اند .

۲ . ترکیبات خانگی (ساختگی) برای جلوگیری از ریزش مو:
شیر نارگیل یکی از منابع غنی از بافت مغذی ، مشتقات گیاهی است. این یک درمان خانگی بسیار عالی برای نگه داشتن موهای نرم و و بدون استفاده از فرمول های شیمیایی برای بازسازی فولیکول های مرده ی مواست.

۳ . آب میوه موثر مو تحریک کننده طبیعت:
آب گندم یکی از راه حل های موثر در کاهش ریزش مو است . در بسیاری از موارد دیده شده که مصرف منظم آب گندم درعرض چند هفته باعث کاهش تمایل ریزش مو می شود .نوشیدنی آلوئه ورا دارای اثر مشابه است. با این حال، ژل آلوئه ورا می توان به پوست سر زد بعد از ماساژ سر با ژل آلوئه ورا،موها را باید با آب ولرم آبکشی کرد . این ترکیب را می توان دو بار در هفته استفاده کرد .

۴ . کم طرفدار( به دلیل پیچیدگی درست شدن ترکیب ) اما بسیار موثر در جلوگیری از ریزش مو :
شما می توانید دانه های شنبلییه را سرخ کرده آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بعد آن را به طور متناوب و به آرامی به ریشه های مو زده و ماساژدهید.. همچنین شما می توانید برگ های حنا را در روغن خردل بجوشانید . پس از سرد شدن چند قطره از آن را در ظرف روغن نارگیل خود بریزید و در طول هفته به طور منظم سر خود را با آن ماساژدهید .

۵ . ترکیب های خانگی دیگر
مو ها را با سرکه سیب آبکشی نکنید البته در انجام این کار زیاده روی نکنید . مخلوط چند قطره عسل و رو غن زیتون هم قبل از آبکشی موها می تواند تا حد زیادی از ریزش موها جلوگیری کند این ترکیب از پر طرفدارترین هاست.

۶. وصیه های غذایی برای داشتن موی سالم:
مصرف هر چه بیشتر دانه ها و مغزها و انواع آجیل به خصوص( بادام و بادام زمینی ) .مصرف منظم سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم و مصرف هرچه بیشتر حبوبات به خصوص نخود از توصیه های همیشگی محسوب می شوند .

در واقع، غذاهای غنی از کلسیم ، پروتئین و آهن را برای اطمینان از سلامت پوست سر حیاتی هستند.

مصرف مولتی ویتامین که ترکیبی از بتا کاروتن ، مجموعه ویتامین B ، ویتامین E و میزان کافی روی و آهن می تواند موثر باشد.

منبع: delkesh.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي