روش انجام ایمپلنت دندان چگونه است؟

تاريخ : 21 دی

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

روش انجام ایمپلنت دندان چگونه است؟

روش انجام ایمپلنت دندان چگونه است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

آشنایی با ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی جایگزین ریشه دندان هستند و پایه محکمی برای قرار دادن دندان ثابت یا دندان قابل برداشت ساخته شده به اندازه دندان طبیعی ایجاد می کنند.

 

ایمپلنت های دندانی مانند دندان خودتان به نظر می رسند و از آنجایی که طوری طراحی شده اند که با استخوان فک متصل شوند جایگزین های دندانی دائمی شمرده می شوند.

 

در حالی که دندان مصنوعی های که اندازه شان نادرست باشد هنگام حرف زدن درون دهان می لغزند و باعث می‌شوند، کلمات را به درستی ادا نکنید، ایمپلنت های دندانی به شما امکان می دهند بدون نگرانی از جابجایی و لغزیدن دندان جایگزین صحبت کنید.

 

لغزش دندان مصنوعی جویدن را هم مشکل می کند، اما ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی خودتان عمل می کنند و به شما امکان می دهند غذاهای محبوبتان را با اطمینان و بدون درد بخورید.

 

ایمپلنت های دندانی به شما امکان می دهند دوباره لبخند بزنید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و به این ترتیب اعتماد به نفستان بالا می رود.

 

برای کار گذاشتن ایمپلنت های دندانی برخلاف بریج های دندانی نیاز به کاهش اندازه دندان های دیگر نیست. از آنجایی که لازم نیست دندان های مجاور برای حمایت از ایمپلنت تغییری داده شوند، مقدار بیشتری از دندان های خودتان بدون دست خوردگی سر جایشان باقی می ماند و در دراز مدت بهداشت دهانتان بهبود پیدا می‌کند.

 

ایمپلنت ها همچنین امکان دسترسی آسان تر به فاصله میان دندان ها را می دهند و این خصوصیت هم به بهبود سلامت دهان کمک می کنند.

 

ایمپلنت های دندان بسیار پردوام هستند و برای سال های بسیار کار خواهند کرد و بسیاری از آن ها در صورت مراقبت مناسب برای همه عمر سالم باقی می مانند.

 

ایمپلنت های دندانی دردسر خارج کردن دندان مصنوعی و نیاز به استفاده از چسب برای ثابت نگه داشتن آن ها را هم رفع می کنند.

 

میزان های موفقیت ها ایمپلنت ها بسته به اینکه در کجای فک کار گذاشته شوند، متفاوت است، اما به طور کلی میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی به ۹۸ درصد می رسد. با مراقبت مناسب ایمپلنت ها مادام العمر خواهند بود.

 

شیوه کار گذاشتن ایمپلنت دندانی

نخستین گام در روند کارگذاری ایمپلنت تدوین یک طرح درمانی فردی است. این طرح ریزی را دندانپزشک متخصص و همکارانش بر این اساس که گذاشتن ایمپلنت برای شما بهترین گزینه است، انجام می دهند.

 

مرحله بعدی کارگذاری ایمپلنت ریشه دندان ساخته شده از یک پست کوچک تیتانیومی است که درون حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار داده می شود و اصطلاحاً «فیکسچر» (fixure) نامیده می‌شود. پس ‌از این کارگذاری، استخوان فک در روند بهبودی اش دور این پست فلزی رشد و آن را به طور محکم در فک ثابت می‌کند. روند التیام ممکن است شش تا ۱۲ هفته طول بکشد.

 

هنگامی که ایمپلنت ریشه در استخوان فک تثبیت شد، یک پست اتصال دهنده کوچک به نام پایه یا اباتمنت (abutment) به آن متصل می شود تا دندان جدید روی آن سوار شود.

 

دندان پزشکتان برای ساختن دندان یا دندان های جدید از دندان هایتان قالب گیری می کند و مدل از جوندگی شما ایجاد می کند (که شامل همه دندان‌ها، نوعشان و ترتیبشان می شود). دندان یا دندان های جدید بر اساس این مدل ساخته می شوند. دندان جدید که در واقع تاج است، به پایه یا اباتمنت متصل می شود.

 

برخی از بیماران ممکن است به جای یک یا چند تاج منفرد بخواهند اتصالاتی روی ایمپلنت نصب شود که یک دندان مصنوعی قابل برداشت روی آن قرار داده شود.

 

از آنجایی که این ایمپلنت روی استخوان فک ثابت شده است، دندان جایگزین مانند دندان طبیعی خودتان به نظر خواهد رسید، احساس خواهد شد و کار خواهد کرد.

 

گذاشتن ایمپلنت درد چندانی ندارد. ممکن است در هنگام کارگذاری ایمپلنت بی حسی موضعی به کار رود و اغلب بیماران می‌گویند گذاشتن ایمپلنت درد کمتری از کشیدن دندان دارد.

 

پس از گذاشتن ایمپلنت ممکن است درد خفیفی حس شود که با مسکن های معمول درمان می شود.

 

ایمپلنت دندانی هم باید مانند یک دندان طبیعی مراقبت شود و به طور منظم برای چکاب به نزد دندان پزشک بروید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي