رشته ورزشی کرلینگ در ایران

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 25 بهمن

عیسی ساوه شمشکی در دیداری با رییس فدراسیون جهانی کرلینگ در روسیه، درباره فعالیت این رشته ورزشی به صورت منسجم و حرفه‌ای در ایران مذاکراتی را انجام داد.

نماینده وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزش‌های زمستانی که این روز‌ها به عنوان سرپرست کاروان ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی در روسیه حضور دارد، طی مذاکراتی با «کیت کیتنس» خواستار حضور رسمی رشته ورزشی کرلینگ در ایران شد.

قرار است در صورت مهیا شدن شرایط لازم بزودی این رشته ورزشی در ایران به صورت رسمی راه اندازی شود.

کرلینگ نوعی بازی گروهی ورزشی و تفریحی است که بین دو تیم چهار نفره بر روی سطح بسیار مسطح و یخی انجام می‌شود. در این بازی یکی از چهار نفر یک وزنه سنگین از جنس سنگ خارا، که «سنگ» خوانده می‌شود را به سوی نقطه هدف، که «خانه» خوانده می‌شود،‌ رها می‌کند. با توجه به فاصله‌ای که سنگ رها شده تا خانه در پایان مسیر دارد، امتیازی به پرتاب داده می‌شود(فاصله کمتر امتیاز بیشتر). سایر اعضای تیم می‌توانند با “سوئیپ” یا همان جارو کردن مسیر، با تغییری که در سطح مسیر سنگ به وجود می‌آورند، سرعت سنگ را تغییر داده تا در کمترین فاصله ممکن با هدف متوقف شود.

رشته ورزشی کرلینگ در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

هر تیم هشت پرتاب دارد و در پایان تیمی که امتیازات بیشتری کسب کرده باشد، پیروز می‌شود.

کارشناسان به این رشته ورزشی که در المپیک زمستانی حضور دارد و در آن انتخاب مسیر پرتاب، تعیین سرعت سنگ و …اهمیت بسیار زیادی دارد لقب شطرنج یخی داده‌اند.

منبع: ایسنا

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي