راهنمای خرید تبلت برای فرزندتان

راهنمای خرید تبلت برای فرزندتان

راهنمای خرید تبلت برای فرزندتان

 

اصولا خریدن تبلت برای بچه‌های کوچک کار درستی نیست اما از آنجا که این روزها لوازم دیجیتالی به مهم‌ترین لوازم سرگرمی بچه‌ها تبدیل شده‌اند و خانواده‌ها گاهی ناچار به خریدن آنها برای بچه‌ها می‌شوند  تصمیم گرفتیم به موضوع راهنمای خرید تبلت برای بچه‌ها بپردازیم. این روزها تعداد تبلت‌هایی که برای بچه‌ها تولید می‌شوند زیاد شده است و شاهد ورود تبلت‌های خوش‌رنگ با طرح‌هایی کودکانه برای بچه‌ها در بازار هستیم. این تبلت‌ها البته خیلی پیشرفته و گران نیستند به همین دلیل اگر بچه‌ها بلایی سرشان آوردند خیلی دلتان نمی‌سوزد. اما هنگام خرید تبلت‌ برای بچه‌ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟
1- اولین چیزی که در یک تبلت توجه بچه‌ها را جلب می‌کند طراحی ظاهری و رنگ تبلت است. بچه‌ها برخلاف بزرگسالان خیلی به سخت‌افزار قدرتمند تبلت‌ها کاری ندارند و بیشتر رنگ و زیبایی تبلت برایشان مهم است. بنابراین سعی کنید تبلتی خریداری کنید که رنگ شاد و زیبایی داشته باشد و طراحی آن توجه کودک را جلب کند. این روزها بازار پر است از تبلت‌های رنگی با طرح‌های فانتزی و زیبا که می‌توانید با توجه به سلیقه کودک یکی از آنها را برایش انتخاب کنید.
2- مقاومت و استحکام بدنه اهمیت زیادی دارد. بچه‌ها برخلاف بزرگسالان توانایی نگهداری درست از وسایلشان را ندارند. تبلت ممکن است از دستشان بیفتد و یا محکم به جایی برخورد کند. بهتر است تبلتی بخرید که از این صدمات جان سالم به در ببرد. بدنه تبلت بچه‌ها باید ضخیم و مستحکم باشد و از ضربه‌گیرهای پلاستیکی برای گرفتن ضربه ناشی از سقوط در آن استفاده شده باشد. بهتر است پس از خرید از محافظ صفحه نمایش و بدنه استفاده کنید تا در صورت ریختن آب روی آن یا خوردن ضربه نمایشگر و بدنه آن آسیب نبیند.
3- تبلت‌های کوچک 8 اینچی و کوچک‌تر برای بچه‌ها مناسب‌تر هستند. تصور نکنید با خرید تبلت بزرگ به بچه‌ها لطف بیشتری می‌کنید. تبلت‌های 7 اینچی بهترین گزینه برای بچه‌ها هستند. اندازه و وزن مناسب تبلت سبب می‌شود کودک به راحتی آن را در دست بگیرد و با آن کار کند.
4- سخت‌افزار و سیستم‌عامل هم اهمیت زیادی دارد. شاید فکر کنید برای بچه‌ها که فقط از تبلت برای بازی و سرگرم شدن استفاده می‌کنند سخت‌افزار اهمیت چندانی ندارد اما فراموش نکنید بچه‌های امروزی بسیار باهوشند و در صورتی که از تبلت‌هایی با سخت‌افزار ضعیف استفاده کنند به راحتی متوجه تفاوت آن با انواع پیشرفته‌تر می‌شوند. علاوه بر این برای انجام بازی‌های معمول رایانه‌ای پردازنده، گرافیک و یک نمایشگر معقول مورد نیاز است. در مورد انتخاب سیستم‌عامل و برنامه‌ها هم بهتر است با تحقیق و بررسی از برنامه‌های مخصوص کودکان که برای کودکان و به منظور کنترل و استفاده ایمن آنها طراحی شده‌اند استفاده کنید. این برنامه‌ها با ویژگی‌هایی همچون برنامه‌های تاییدی مربی و مرورگر وب مخصوص کودکان ارائه می‌شوند و آسیب کمتری به بچه‌ها خواهند زد.
5- بهتر است بازی‌های مناسب و برنامه‌های کاربردی و قابل قبول روی تبلت بچه‌ها نصب کنید و حتما بر استفاده کودکان از آنها نظارت داشته باشید. ضمنا هنگام نصب بازی‌ها و برنامه‌های دیگر نظر کودک را هم جویا شوید. نباید با سلیقه و خواسته خودتان اقدام به نصب برنامه‌ها و بازی‌ها کنید. ضمنا در کنار بازی‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده از برنامه‌های آموزشی هم برای آموزش کودکان بهره بگیرید تا شیرینی استفاده از تبلت در جهت آموزش و پرورش استعدادهای کودک به کار گرفته شود
منبع: ایران نیدز
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه