رئال با درخشش رونالدو فاتح سوپرکاپ اروپا شد

رئال با درخشش رونالدو فاتح سوپرکاپ اروپا شد

رئال مادرید با برتری بر سویا فاتح سوپرکاپ اروپا شد. در این دیدار که از ساعت 23:15 بین تیم های رئال مادرید و سویا دو تیم اسپانیایی در شهر کاردیف ولز برگزار شد تیم مادریدی توانست با برتری 2 بر صفر در این دیدار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

رئال با درخشش رونالدو فاتح سوپرکاپ اروپا شد

در این دیدار کریس رونالدو موفق شد هر دو گل رئالی ها در دقایق 30 و 49 را به ثمر رساند. این نخستین جامی بود که کارلو آنجلوتی با رئال در فصل جدید کسب می کند تا با تیمی پر ستاره به درخشش در فصل جاری لالیگا و اروپا خوش بین باشد.

ترکیب رئال مادرید: کاسیاس؛ په‌په، راموس، کوئنترائو، کارواخال، رونالدو، کروس، خامس، بیل، مودریچ، بنزما

ترکیب سویا: بتو، فازیو، ناوارو، پارخا، کوکه، کریچوویاک، کایچیو، سوارس، ویتولو، پارئو، باکا

رئالی‌ها که پس از حضور در تور آمریکا در این جدال حاضر شدند، نمایش با صلابت و قدرتمندی ارائه کرده و به هواداران خود نوید فصلی خوب به قصد تکرار عناوین قهرمانی را دادند.

نکته جالب توجه اینکه این نوزدهمین جام بین المللی رئال مادرید است که بالای سر می برند و از این حیث با بارسلونا هم برابر شدند ولی میلان ایتالیا را بالای سر خود می بینند.

همچنین این بازی برای گرث بیل که در ولز برگزار می شد و البته در کاردیف بسیار ویژه بود چراکه یکی از آرزوهای این بازیکن قهرمانی در خانه بود که با رئال مادرید به این آرزوی دیرینه خود رسید.

از سوی دیگر ایکر کاسیاس هم با بالا بردن این جام قهرمانی به تمام افتخارات ممکن از جمله فتح لالیگا، جام حذفی، سوپر جام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر کاپ اروپا، جام ملت های اروپا و جام جهانی فوتبال رسیده و این جام ها را بالای سر خود برده است.

* رونالدو، مسی را گرفت
کریستیانو رونالدو با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند تعداد گل های به ثمر رسیده در رقابت های اروپایی خود را به عدد 70 رساند و در این زمینه از لیونل مسی آرژانتینی پیشی گرفت.

رونالدو در آوریل 2012 به اندازه 18 گل از مسی عقب بود اما در دوسال گذشته این عقب ماندگی را کاملا جبران کرد. او ابتدا 12 گل و سپس در فصل گذشته 17 گل در رقابت های لیگ قهرمانان به ثمر رساند.

با دو گلی که او در دیدار سه شنبه شب مقابل سویا به ثمر رساند اکنون رونالدو در رده بندی برترین گلزنان اروپایی بالاتر از مسی قرار دارد.

رونالدو با رکورد رائول مهاجم پیشین رئال و شالکه تنها 6 گل فاصله دارد. رونالدو در مجموع اکنون در 247 بازی برای رئال مادرید 254 گل به ثمر رسانده است.
منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند