دومین شکست تیم والیبال ایران مقابل فرانسه

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 28 شهریور

دومین شکست تیم والیبال ایران مقابل فرانسه

ملی پوشان والیبال ایران در دومین و آخرین دیدار از مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان برابر فرانسه به میدان رفتند و با قبول شکست ۳ بر ۲ از راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی بازماندند. فرانسه ست‌های اول، دوم و پنجم را از آن خود کرد و ایران ست‌های سوم و چهارم را به سود خود به پایان برد.

ایران برای صعود به دور بعد نیاز داشت بدون واگذار کردن ست و با اختلاف ۱۸ امتیاز در مجموع فرانسه را شکست دهد. کاری که با توجه به شکست ۳ بر یک در دور نخست از همان ابتدا نشدنی به نظر می‌رسید.

دومین شکست تیم والیبال ایران مقابل فرانسه, پورتال خبری فرهنگی گهر
ست اول: ۲۵ بر ۲۰ فرانسه

فرانسوی‌ها در امتیازهای ابتدایی سرویس‌های خوبی نزدند و کار مساوی پیش می‌رفت. نکته منفی ایران آمار بسیار پایین در استفاده از توپ‌های برگشتی بود و این مساله باعث شد با وجود چند دفاع خوب ایران از حریف جلو نیفتد. آرمین تشکری که در این دیدار به جای غلامی استفاده شده بود دو بار سرویس را از دست داد. استرس زیاد بازیکنان ایران باعث ناکامی در زدن ضربات آخر شده بود در سوی مقابل آبشارزن‌های فرانسه به راحتی با دست مدافعان روی تور بازی می‌کردند و از توپ‌های مرده امتیاز به دست می‌آوردند. اکثر ضربات بلندزن‌های فرانسه شدت بسیار کمی داشت و با هوشمندی زده می‌شد تا ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود فرانسه رقم بخورد. نتیجه ای که ست‌های بعدی را تشریفاتی کرد.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ فرانسه

کواچ که تیمش را حذف شده می‌دید در ابتدای ست دوم معروف را بیرون کشید و محمودی را نیز به جای غفور فرستاد تا دو تعویضه معروف امتیازهای پایانی را از ابتدا انجام دهد. با آمدن محمودی که به نسبت میرزاجانپور و غفور عادت به زدن ضربات دقیق‌تر داشت، انتظار می‌رفت توپ‌های برگشتی به امتیاز تبدیل شود اما این اتفاق نیفتاد تا تساوی امتیازهای دو تیم تا عدد ۳ پیش برود و فرانسه با سرویس‌های خوب بالاخره اختلاف ایجاد کرد. تیم دگرگون شده ایران که پوریا فیاضی و میلاد عبادی‌پور را در ترکیب خود می‌دید سه امتیاز پیاپی گرفت و بالاخره پیش افتاد هر چند این جلو افتادن موقت بود. کار پایاپای دو تیم تا امتیاز ۱۴ ادامه داشت و پس از آن فرانسه دو امتیاز پیاپی گرفت و ۱۶ بر ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را گرفت. چهار سرویس خوب مهدوی ایران را دو امتیاز پیش انداخت اما بلافاصله حمله ضعیف از سوی ایران ۴ امتیاز به فرانسه داد تا این تیم باز هم دو امتیاز پیش بیفتد. پاسور دوم ایران نیز مانند معروف تا توانست از پاس کوتاه استفاده نکرد تا قدرتی‌زن‌های ایران یکی یکی مهار شوند. این ست را فرانسه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود پایان داد. در این ست نیز آمار حملات ایران پایین بود.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ ایران

فرانسه شروع بهتری داشت. کواچ از ترکیب ست دوم استفاده کرد و به بازیکنان اصلی برای بازی با روسیه استراحت داد. برتری ۸ بر ۵ برای فرانسه رقم خورد، اما ایران بازگشتی خوب داشت و ۱۳ بر ۱۰ پیش افتاد. این برتری دیری نپایید چرا که دو اشتباه از غلامی کار را به تساوی کشاند. با این حال ایران چندین و چند بار از فرانسه پیش افتاد و سرانجام در ستی که نسبتا حملات بهتری داشت ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسید تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم: ۲۵ بر ۱۹ ایران

هر دو مربی به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بودند تا کیفیت بازی پایین بیاید. ایران بر خلاف ست اول با آرامش کار را دنبال می‌کرد و اشتباه‌های کمتری داشت. برتری ۸ بر ۵ و در ادامه ۱۲ بر ۷ برای ایران رقم خورد. محمودی اشتباه آبشارزن‌های ایران در زدن ضربات محکم را تکرار نمی‌کرد و همانند فرانسوی‌ها با زیرکی امتیاز می‌آورد. مهدوی هم با سرویس های خوب خود دریافت عقب فرانسه را اذیت می‌کرد و “روزیه‌ای” هم در زمین نبود تا بتواند توپ‌های بلند را امتیاز کند. وقت استراحت فنی دوم در شرایطی به دست آمد که فرانسه تنها ۹ امتیاز به دست آورده بود. اما بعد از این زمان استراحت کار دگرگون شد و در مقابل یک امتیاز ایران فرانسه ۵ امتیاز گرفت و نتیجه ۱۷ بر ۱۴ شد. بازگشت ایران به بازی هرچند لذت‌بخش بود اما افسوس را نیز به دنبال داشت. افسوس ست‌های آسانی که برابر آلمان از دست رفت تا فرصت خوب روی سکو رفتن از بین برود. این ست ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران رقم خورد.

ست پنجم: ۱۵ بر ۹ فرانسه

فرانسوی‌ها در این ست بهتر کار رو شروع کردند و از همان ابتدا دو اختلاف امتیاز ایجاد کردند و با دفاع خوب روی تور رفته رفته اختلاف بیشتر نیز شد. دو تیم در حالی زمین‌ها را تعویض کردند که سهم فرانسه ۸ و سهم ایران ۵ امتیاز بود. ضعف در حمله و از دست دادن فرصت‌های امتیاز گیری در زمانی که ایران ابتکار حمله را در دست داشت اختلاف را به عدد پنج رساند و وقت استراحت‌های کواچ هم سودی نبخشید تا فرانسه این ست را ۱۵ بر ۹ به سود خود تمام کند.

در دیگر دیدار برگزار شده لهستان در سه ست پیاپی روسیه را شکست داد و به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شد.

ملی‌پوشان ایران برای رسیدن به عنوان پنجمی رقابت‌ها باید روز یکشنبه به مصاف روسیه بروند. در مرحله نیمه نهایی نیز میزبان با آلمان دیدار می‌کند و برزیل به مصاف فرانسه خواهد رفت.

منبع: isna.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي