خوراکی های پیر کننده

تاريخ : 29 اردیبهشت

خوراکی های پیر کننده

متخصصان تغذیه می‌گویند ۷ غذا هست که حتما باید از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان باید از مصرف آنها خودداری کنند.

خوراکی های پیر کننده, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱. فست‌ فود           

لازم نیست در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم، چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آنها زیاد شنیده‌اند. تنها یک جمله کافی است. فست‌فود نخورید.

 ۲. روغن‌های اشباع       

از خریدن و خوردن کلوچه‌ها، شیرینی‌ها، کراکرها، فست‌فود و یا هر غذایی که با روغن‌های اشباع تهیه شده خودداری کنید تا هم جلوی بیماری قلبی را بگیرید، هم جلوی پیری را.

  ۳. روغن‌های صنعتی      

روغن‌های صنعتی که در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شکم و سایر مشکلات گوارشی می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی که پوست را شاداب می‌کنند، بروند.

 ۴. نیترات‌ها       

نیترات‌ها که به میزان زیاد در هات‌داگ ‌ها و گوشت‌های نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصیه می‌شود اگر غذاهایی که حاوی نیترات‌هاست، مصرف می‌کنید، حداقل از ویتامین‌ C بیشتری استفاده کنید تا از تاثیر این مواد روی معده شما کاسته شود.

  ۵. چربی‌های اشباع حیوانی    

این چربی اشباع درون برخی گوشت‌های قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنین در لبنیات پرچرب موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعایت شود.

  ۶. میان‌ وعده‌های شور      

مصرف میان‌ وعده‌های شور باعث افزایش فشار خون شده و تحقیقات نشان داده مصرف زیاد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن و همچنین پیری پوست می‌شود.

 ۷. غذاهای فریز شده       

این غذاها به‌طور طبیعی برای سلامت بدن مضر نیستند؛ البته اگر به‌ طور مناسب فریز شوند. اما اگر می‌توانید غذاهای تازه مصرف کنید، خوردن گوشت و غلات و فیبرها به‌صورت تازه که حاوی مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری است، توصیه می‌شود.

منبع : جنی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي