خفه شدن نوزاد 45 روزه در اتاق عمل!

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 5 اسفند

باز هم یک فاجعه در جامعه پزشکی که این روزها بسیار سر و صدا کرده و جامعه پزشکی را حسابی با انتقاد مواجه کرده

این حادثه روز گذشته در اتاق عمل بیمارستان مفید تهران به وقوع پیوسته است.

در این حادثه تاسف بار حتی عملیات احیاء نیز برای نجات جان این کودک نتیجه نداد و متاسفانه کودک جان خود را از دست داد.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص حادثه اتاق عمل بیمارستان مفید

پس از وقوع این حادثه در بیمارستان مفید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با صدور اطلاعیه ای از برخورد با خاطیان این حادثه خبر داد.

متن این اطلاعیه به این شرح است

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال حادثه رخ داده در بیمارستان کودکان مفید با تشکیل کمیته ای فنی پزشکی بلافاصله پس از حادثه، تخلفات روی داده در این اتفاق را ارزیابی و اقدامات لازم در خصوص برخورد قانونی و پیشگیری از موضوع را اتخاذ کرد.

بر این اساس پس از گزارش حادثه، با دستور رییس دانشگاه دو هیات جداگانه مرکب از مدیران دانشگاه و نمایندگان وزارت بهداشت جهت رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند و با بررسی دقیق حادثه، گزارش جامعی درخصوص دلایل واقعی این رخداد آماده شد.

با توجه به این که گزارش های اولیه هیات های یاد شده حاکی از خطای انسانی در وقوع رویداد داشت، کمیته رسیدگی به این موضوع در حضور رییس دانشگاه تشکیل شد و ضمن تاثر و تاسف شدید از این حادثه تصمیمات ذیل در خصوص برخورد های مدیریتی و قضایی اتخاذ و موارد زیر انجام پذیرفت.

پرونده این حادثه با جزییات کامل تشکیل و به مراجع قضایی ذیربط برای تصمیم گیری درباره تخلفات و قصورات احتمالی رخ داده در این اتفاق ارایه شد.

با دستور رییس دانشگاه کلیه کادر مدیریتی، خدماتی، درمانی و مسئول در این اتفاق به هیات تخلفات کارکنان و هیات علمی دانشگاه معرفی شدند. در همین راستا مسئول فنی شیفت صبح عزل، متخصص بیهوشی، تکنسین بیهوشی و سرپرستار اتاق عمل از کار معلق گردیدند.

به رییس و مدیر بیمارستان جهت اصلاح فرایند و پیگیری مجدانه برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه تذکر جدی داده و به پیشنهاد رییس دانشگاه کمیته ای جهت تدوین برنامه جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی و تضمین ایمنی بیماران جهت اجرا در تمامی مراکز پزشکی تحت پوشش دانشگاه تعیین شد. بر همین اساس دلجویی از خانواده بیمار فوت شده و اقدامات لازم در خصوص پیگیری حقوق قانونی آنها نیز در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است در اتاق عمل شماره یک بیمارستان کودکان مفید روز گذشته نوزاد ۴۵ روزه ای در حین عمل جراحی با افت فشار و مرگ ناگهانی روبرو شد. به دنبال این حادثه بلافاصله اقدامات لازم در خصوص تشخیص دلایل این مرگ ناگهانی انجام پذیرفت و مطابق بررسی های اولیه معلوم شد که به دنبال افت فشار اکسیژن مرکزی بیمارستان و یا اختلال در دستگاه اکسیژن رسانی، کپسول گاز CO2که اشتباها در محل قرار داشته، وارد مدار تنفس اتاق عمل شده و متاسفانه باعث مرگ نوزاد گردیده است.

طی روز های گذشته  هم یک مادر باردار در بیمارستان چمران هنگام زایمان به دلیل وصل کردن کپسول اکسیژن اشتباهی از ناحیه دهان، صورت ، مری و ریه دچار سوختگی شدید شده بود.

این دومین حادثه در طی ما های اخیر است که به دلیل بی احتیاطی در استفاده از گاز در بیمارستان روی می دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي