جزئیات تازه از انفجار سر صحنه «معراجی ها» ده‌نمکی

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 18 دی

در حالی که فیلم‌برداری پروژه «معراجی‌ها» در شهرک دفاع مقدس روزهای پایانی را پشت سر می گذارد طبق اعلام «نسیم»شش نفر از عوامل فیلم بر اثر انفجار مواد منفجره جان خود را از دست دادند.

جزئیات تازه از انفجار سر صحنه «معراجی ها» ده‌نمکی, پورتال خبری فرهنگی گهر
مواد منفجره جنگی بوده!
همچنین عباس شوقی با تأیید خبر انفجار در پشت صحنه فیلم مسعود ده‌نمکی به ایسنا گفت: این انفجار در حین حمل مواد منفجره رخ داده و تعداد کشته‌ها حداقل سه نفر است.
عضو هیأت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما افزود: مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون مسوولان حفاظتی و حراستی اجازه نمی‌دهند چنین موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد منفجره جنگی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.
شوقی با اشاره به اینکه در حدود ۶۰۰ فیلم و تجربه حضور در چنین صحنه‌هایی را دارد، گفت: همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراض‌هایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاق نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن سه، چهار نفر از عوامل فیلم «معراجی‌ها» هستیم.
به گفته شوقی؛ این اتفاق در شهرک سینمایی دفاع مقدس و در حالی که فیلمبرداری فیلم «معراجی‌ها» به روزهای پایانی خود رسیده، رخ داده است.

جواد شریفی‌راد، عباس رنجبر و رضا فرجی به همراه دو نفر دیگر سرصحنه کشته شدند
به گزارش «آنا» این حادثه امروز زمانی رخ داد که در سر صحنه فیلم جدید «مسعود ده نمکی»، جواد شریفی راد قصد داشت با استفاده از بنزین، یک انفجار بزرگ ایجاد کند. این انفجار ایجاد شد و ترکش های اتومبیل منفجر شده به اتومویل جواد شریفی که در نزدیکی محل انفجار پارک بود اصابت کرد. در اثر این حادثه جواد شریفی که در نزدیکی اتومبیل خود بود به همراه عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس کشته شد.

جواد شریفی از نیروهای بازنشسته نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون در فیلم ها و سریال های مخلتفی به عنوان مدیر جلوه های ویژه حضور داشته است.

همچنین «رضا فرجی» که در صحنه این حادثه حضور داشت نیز کشته شد. یک کارگر صحنه و بدلکاری که سوار بر اتومبیل بود نیز از دیگر کشته شده های این حادثه هستند. هم اکنون «مرتضی مولایی» یکی از نیروهای خدمات که در این حادثه آسیب دیده بود در اتاق عمل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهر ری تحت عمل جراحی است.سایر مجروحان این حادثه نیز به بیمارستان های دیگر منتقل شدند.

کل مجروحان این حادثه ۱۲ نفر اعلام شده اند. «حمید عرب شهیری» طراح صحنه و لباس سریال نیز مصدوم شده که حال وی خوب است و به صورت سرپایی درمان شده است.
گفتنی است اکبر عبدی با گریمی متفاوت در نقش عیسی همراه با سیدجواد هاشمی، مهران رجبی، پندار اکبری وماشاالله شاهمرادی‌زاده از جمله بازیگرانی هستند که در صحنه های مربوط  به شهرک دفاع مقدس مقابل دوربین رفته اند.

پروژه «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی که پیش از ۴۰ بازیگر دارد قرار است در فرمت یک فیلم سینمایی اکران و پس از آن در قالب یک مجموعه تلویزیونی پخش شود.

در خلاصه داستان «معراجی‌ها» آمده: قرار است تعدادی ازشهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاهها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند، که آغاز قصه‌ای می‌شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند…

حمید لولایی، رضا رویگری، دانیال عبادی، برزو ارجمند، سیدمهرداد ضیایی، غلامحسین لطفی، مجید شهریاری، اصغرنقی زاده، اسماعیل سلطانیان، بهاره افشاری، مریم کاویانی ولاله صبوری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
 اخبار اجتماعی – شبکه ایران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي