جاذبه های گردشگری ونیز + راهنمای سفر به ونیز

تاريخ : 4 شهریور

ونیز یکی از شهرهای کشور ایتالیا می باشد. این شهر به واسطه جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و تاریخی و مذهبی و طبیعی زیادی که دارد هر ساله سیل عظیمی از گردشگران را به سمت خوب جلب می کند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ونیز این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد جاذبه های ونیز و راهنمای سفر به ونیز و گردشگری ونیز می خوانید.

جاذبه های گردشگری ونیز + راهنمای سفر به ونیز

جاذبه های گردشگری ونیز + راهنمای سفر به ونیز, پورتال خبری فرهنگی گهر

جاذبه های گردشگری ونیز

ونیز تقریبا همیشه در لیست شهرهایی قرار می‌گیرد که باید ببینید. هر آنچه برای سرگرمی لازم است در اینجا وجود دارد. اما با شهری بسیار گران روبرو هستیم که شاید خیلی‌ها را از سفر منصرف کند. اما اگر کمی حساب‌شده و با دقت عمل کنید، راه‌های بسیاری وجود دارد تا هزینه‌ها را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

اطلاعات ضروری تور ونیز

اختلاف ساعت ونیز با تهران: ۲:۳۰-

زبان رسمی ونیز: ایتالیایی

واحد پول رسمی ونیز: یورو

وضعیت آب و هوایی ونیز

تابستان‌های ونیز می تواند گرم و بخار آلود باشد، و برای تعدادی از مردم دیوانه کننده است. بهار و پاییز کاملا مطلوب و  خوشایند هستند اما مقداری از تعداد جمعیت گردشگران کاسته می شود. در طول زمستان هم ممکن است برف ببارد اما به حدی نیست که دردسر ساز شود. به طور کلی در تمام طول سال ممکن است باران ببارد و  در طول سفرتان به این شهر غافلگیر شوید، چرا که  نمی توان با قطعیت از آن اجتناب کرد.

بهترین زمان برای رزرو هتل در تور ونیز

گران‌ترین فصل برای هتل‌های ونیز تابستان است و در همین فصل شاهد بیشترین تعداد گردشگر خواهیم بود. قیمت ها در طول بهار و پاییز مقداری پایین‌تر می‌آید، اگرچه هنوز هم با شهر بسیار شلوغی طرف هستیم. همانطور که حدس می‌زنید کمترین قیمت را در زمستان شاهد خواهیم بود. گاهی اوقات با کمی گشت و گذار می توان مکان‌های ارزان‌تری هم پیدا کرد. حتی اگر حدود ۵ تا ۱۰ کیلومتر از جزیره اصلی اقدام به اجاره اتاق کنید باز هم می توانید کمی هزینه‌ها را کاهش دهید.

انواع هزینه‌ها در تور ونیز

هزینه‌ی هاستل در تور ونیز

حقیقت امر این است که نمی توان در جزایر عمده‌ی ونیز هاستل‌های ارزانی پیدا کرد. بهترین کار این است که به خارج از شهر بروید و در زمین‌های مخصوص کمپ، اتاق اجاره کنید. در اینجا می توانید اتاقی اشتراکی را برای یک شب با پرداخت ۱۰ تا ۱۵ یورو اجاره کنید. اما اگر انتظار دارید که در شهر اقامت داشته باشید باید ۳۰ تا ۵۰ یورو به ازای هر شب توقف در یک اتاق اشتراکی پرداخت کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل در تور ونیز

هتل‌های جزیره‌ی اصلی ونیز به شدت گران هستند و از این نظر شهرت خوبی ندارند. اما اگر چند کیلومتری از اینجا دور شوید قادر هستید با هزینه‌ی کمتری اتاق رزرو کنید.

همانطور که مشاهده می کنید در هتل‌های ۵ ستاره با جهشی غیر منطقی روبرو هستیم. اگر کمی دقت نظر داشته باشید به راحتی می‌توانید هزینه‌های اضافی را حذف کنید و سفری نسبتا معقول و مقرون به صرفه را برای خودتان رقم بزنید.

متوسط قیمت مواد غذایی در تور ونیز

غذا در ونیز نسبتا گران است و پیدا کردن غذایی ارزان به خصوص در مناطقی که گردشگر بیشتری را به خود جذب می کنند، مشکل است. با رفتن به مناطق مسکونی تر می توانید مقداری از هزینه‌های غذایی بکاهید. یکی دیگر از راه‌هایی که می توان هزینه‌ها را کاهش داد این است که خارج از ساعات مرسوم به رستوران‌ها مراجعه کنید.

صبحانه: اکثر هتل های این شهر وعده‌های صبحانه را با نان و قهوه به مشتریان خود ارایه می دهند. اما اگر اینگونه نبود می توانید در هرجایی یک کافه پیدا کنید و صبحانه را میل کنید. (۵ تا ۹ یورو)

ناهار: ونیز رستوران‌های ارزانی ندارد، حتی برای محلی‌ها، بنابراین پیدا کردن جایی ارزان چالش برانگیز است. (۷ تا ۱۲ یورو)

شام: میل کردن یک وعده شام محلی در ونیز احساس بسیار مطلوبی دارد. اگرچه هرگز قیمت ارزانی نخواهد داشت. (۱۰ تا ۱۸ یورو) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۵۴ و ۴۱ یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل و نقل در تور ونیز

همانطور که می‌دانید، ونیز شهری است که بر روی آب بنا شده است، پس نباید انتظار مترو و اتوبوس‌های معمولی را در این شهر داشته باشید. سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد این شهر آبی است که توسط شرکتACTV اداره می‌شود. پایه و اساس این سیستم را قایق‌های VAPORETTO (اتوبوس آبی) تشکیل داده اند. این نام از زمانی که قایق‌ها قدرتشان را از انجین‌های بخار کسب می کردند به آن‌ها اطلاق می‌شود.

همانطور که مشاهده می کنید هزینه‌ی جابجایی در این شهر هم نجومی است و ممکن است خیلی‌ها را دلزده کند. پیشنهاد ما این است که با پای پیاده مشغول قدم زدن در خیابان‌های این شهر شوید چرا که زیبایی های فراوانی در انتظارتان خواهد بود. در غیر این صورت اگر مطمئن هستید که بارها از این سیستم استفاده خواهید کرد و چند روزی را هم مهمان این شهر هستید، از کارت‌های چند روزه استفاده کنید تا به میزان قابل توجهی در هزینه‌های حمل و نقل صرفه جویی کرده باشید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تور ونیز

در تور ونیز در میدان سن مارکو غذا نخورید

سن مارکو میدانی است که بیشترین گردشگر را به خود جذب می کند، همین موضوع آن را به منطقه‌ای بسیار گران در ونیز تبدیل کرده است. مهم نیست که کافه‌ها و رستوران‌های این میدان چقدر وسوسه انگیز هستند، پیشنهاد می کنیم اگر محدودیت زیادی دارید به هیچ وجه در اینجا غذا میل نکنید.

در ونیز قدم بزنید و در زیبایی‌های این شهر غرق شوید

شهر ونیز به قدر زیبا است که می توانید ساعت ها در خیابان‌هایش قدم بزنید و به تماشای بناهای تاریخی، کلیساها، هنرمندان و مهمتر از همه‌ی زندگی معمول مردم این شهر بپردازید. این شهر خیلی بزرگ نیست پس نگران نباشید. اینطوری در هزینه‌هایتان به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهد شد.

در ونیز بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها در ونیز

خوشبختانه بر خلاف اکثر هزینه‌ها، از آنجایی که اغلب جاذبه‌های این شهر دیدنی هستند، خیلی به جیب شما زحمت نخواهند داد، زیرا یا بسیار ارزان ‌هستند یا رایگان.

کاخ Doges در تور ونیز

قبل از هر چیز باید بگوییم که Doge لقب رییس‌جمهور‌ در دوران گذشته‌ی شهرهایی مثل ونیز بوده است. پس به نوعی می‌توان این بنا را کاخ ریاست جمهوری هم نامید.این کاخ با نمایی شگفت‌انگیز از قوس های زیبا و سنگ‌های مرمر سفید و صورتی در میدان سنت مارک واقع شده است. فضای داخلی این بنا بسیار قابل توجه و پر از آثار هنری است که هر بیننده‌ای را به هیجان می‌آورد. خودتان را برای غرق شدن و تماشای عظمت، دکوراسیون مجلل شامل مجسمه‌های سنگ مرمر و نقاشی های رنگ روغنی خیره‌کننده آماده کنید. کاخ Doges سمبل واقعی ونیز، یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بناها، و مثالی عالی از معماری دوران گوتیک به شمار می‌رود. بازدید از این مکان را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ها:

بعضی از اتاق های این کاخ در حالت معمولی به روی عموم باز نیست. برای اینکه از آن‌ها بازدید کنید از قبل در تور ” اSecret Itineraries” ثبت نام کند.

به صورت آنلاین اقدام به تهیه بلیط کنید، اما حواستان باشد که تنها ۳۰ روز از زمان خرید اعتبار دارند.

پیشنهاد می کنیم که برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها یک کارت عبور موزه به قیمت ۲۸.۳۰ یورو برای بزرگسالان و ۲۲.۳۰ یورو برای خردسالان تهیه کنید که شامل بازدید از کاخ Doges هم می‌شود.

کافه فلورین (Florian) در تور ونیز

کافه فولرین در میدان سنت مارکز یا سن مارکو واقع شده است و تاریخ بازگشایی آن به سال ۱۷۲۰ بر می‌گردد. وقتی برای اولین بار وارد این کافه می‌شوید مسحور زیبایی فضای داخلی آن به همراه مبلمان‌های عتیقه و اتمسفر منحصر به فردش خواهید شد. اگر بگوییم این مکان شما را به گذشته خواهد برد بیراه نگفته‌ایم. کافه فلورین هم دارای فضای داخلی و هم فضا بیرونی رو به میدان سنت مارکز است. یک میز رزرو کنید، هرآنچه را که دوست دارید سفارش دهید و حس اصیل ونیزی-ایتالیایی را در مکانی فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد تجربه کنید.

نکته‌ها:

اگر ارکستری در حال نواختن بود باید انتظار پرداخت ۶ یورو اضافه به ازای هر نفر در صورتحسابتان را داشته باشید.

مراقب جیبتان باشید، هزینه‌ها گران هستند.

میدان سنت مارکز (San Marco) در تور ونیز

مشهورترین میدان ونیز که اغلب اوقات جمعیت بسیار زیادی را پذیرا است. دور تا دور این میدان را بناهای تاریخی شگفت‌انگیز و باشکوه فرا گرفته است. میدان سنت مارکز در شب و روز اتمسفری کاملا متفاوت دارد. در طول روز میدان پر از گردشگر و کبوتر است، در شب اما با فضایی متفاوت روبرو هستیم. بیشتر گردشگران به گوشه‌ای پناه برده‌اند، چراغ‌ها روشن شده‌اند و ارکستری در روبروی کافه فلورین در حال نواختن است که حس و حال ناب و فراموش نشدنی را پدید آورده‌اند. در وصف زیبایی این میدان همین بس که شخصی همچون ناپلئون آن را زیباترین اتاق پذیرایی در سراسر اروپا نامیده است!  با قدم گذاشتن در این میدان دنیایی از بناها و آثار زیبای تاریخی همچون کاخ Doges، کلیسای سنت مارکز، برج ساعت و برج ناقوس کلیسا به روی شما گشوده می‌شود.

نکته‌ها:

باید بدانید که همه‌ی رستوران‌ها و کافه‌های اطراف میدان هزینه‌های سرسام‌آوری دارند.

به یاد داشته باشید که غذا دادن به کبوترها مجاز نیست.

تالاب ونیزی در تور ونیز

تالا ونیزی مکانی خارق‌العاده به شمار می‌رود که به راحتی توسط سیستم حمل و نقل عمومی ونیز قابل دسترسی است. مکانی عالی برای یک سفر یک روزه در ونیز که اغلب توریست‌ها بازدید از این تالاب و جزیره‌هایش را نادیده می‌گیرند.  سه جزیره‌ای اصلی در این تالاب وجود دارد که شامل مورانو به همراه شیشه سازهایش، بورانو(Burano) با خانه‌های رنگی مرسوم و توسلو (Torcello) با کلیسای شگفت‌انگیز سانتا ماریا می‌شود.

نکته‌ها:

اگر احساس خستگی کردید می توانید همانند ارنست همینگوی در Locanda Cipriani واقع در جزیره‌ی تورسلو، یک وعده ناهار را میل کنید.

پیشنهاد می کنیم از موزه‌ی شیشه یا یکی از کارخانه‌های محلی شیشه سازی در جزیره مورانو بازدید کنید. این منطقه برای ساخت شیشه‌های بسیار مرغوبش ر تمام دنیا مشهور است.

قایقرانی در ونیز (Gondola Ride) در تور ونیز

اگر روزی به ونیز سفر کردید اما سوار یکی از گوندولا (قایق ونیزی) های این شهر نشدید سفر شما هرگز تکمیل نخواهد شد. ممکن است این کار بسیار گران باشد اما مطمئن باشید تجربه‌ی به یاد ماندنی و منحصر به فردی در انتظار شما خواهد بود. سوار یکی از این قایق‌ها شوید و همزمان که در کوچه پس کوچه‌ها و کانال‌های  این شهر عبور می کنید، از منظری متفاوت به آن بنگرید. اگر خوش شانس باشید کرجی بان شما داستان‌هایی از ونیز را برای شما  بازگو خواهد کرد. تجربه‌ای عاشقانه که اگر به همراه همسرتان آن را تجربه کنید هیچ وقت از یادتان نخواهد رفت.

نکته‌ها:

در طول روز هزینه‌ی گوندولا سواری ۸۰ تا ۹۰ و در طول شب حدود ۱۴۰ یورو می‌شود.

سعی کنید قبل از سوار شدن کمی چانه بزنید. شاید روز شانس شما باشد.

قیمت‌ها معمولا بر اساس زمان محاسبه می‌شوند و نه تعداد افراد.

اگر دوست دارید موارد اضافه‌ای مانند موزیسین (گیتار یا عود) همراه شما باشند از قبل  درخواست کنید.

کلیسای سنت مارکز

کلیسای سنت مارکز یکی از تماشایی‌ترین بناهای تمام ایتالیا به شمار می‌رود. این کلیسا مملو از موزاییک‌های پر جزئیات بیزانس از سقف تا کف و از عقب تا جلو است. زیبایی بنا به حدی است که ممکن است چندین بار در طول روز برای بازدید از آن برگردید و هربار چیزی جدید در آن کشف کند. اگر در روزهای یکشنبه و اجرا مراسم عشای ربانی به اینجا بیایید با گروه کر فوق‌‌العاده‌ای پاداش خواهید گرفت.

نکته‌ها:

برای ورود به کلیسا باید دِرِس کد (لباس مناسب) را رعایت کنید.

ورود به موزه رایگان است اما برای بازدید از موزه‌ی آن باید ۱.۵ یورو بپردازید.

بازدید از گالری dell’Accademia در تور ونیز

پس از سال‌ها تلاش برای بازسازی  نمای خیره کننده‌ی گالری dell’Accademia بالاخره می توان آن را تماشا کرد. این مکان به عنوان آکادمی هنرهای زیبا در قرن ۱۷ میلادی تاسیس شد و تا حدود ۱۰ سال پیش همان بنای قدیمی در اختیار عموم قرار داشت. این گالری میزبان آثار هنرمندان معروفی همچون جیورجیونه، بلینی، تینتورتو و Tiziano است. بازدید از آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ها:

برای دریافت اطلاعات باید از راهنماهای صوتی استفاده کنید چرا که هیچ گونه‌ پنل اطلاعاتی در این گالری وجود ندارد.

رستوران Paradiso Perduto (بهشت گمشده) در تور ونیز

پس از یک روز گشت و گذار قطعا از نظر فیزیکی خسته خواهید شد و چه جایی بهتر از یک رستوران خوب که در میان محلی‌ها هم  از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. این رستوارن روستایی در Fondamenta della Misericordia واقع شده است و بهترین غذاهای دریایی را در ونیز سرو می کند. محیط ساده و دوست داشتنی رستوران به همراه قیمت‌هایی بسیار منطقی در قیاس با دیگر نقاط ونیز، لذت خوردن غذا را دوچندان می کند.

نکته‌ها:

پیشنهاد می‌کنیم حتما ظرف غذاهای دریایی را مزه کنید.

حتما از قبل جا رزرو کنید چرا که خیلی شلوغ است.

اغلب در طول شب موزیک زنده اجرا می‌شود.

کانال بزرگ (Grand Canal) در تور ونیز

ونیزی شهری است که بیشتر به خاطر داشتن کانال های آبی مشهور است. مگر می شود به این شهر سفر کرد و از این کانال‌ها بازدید نکرد. پیشنهاد ما کانال بزرگ است. بهترین راه برای دیدن این کانال استفاده از Vaporetti خواهد بود. سوار یک اتوبوس شوید، به سمت ایستگاه قطار بروید، سپس برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان توسط Vaporetti از کانال بزرگ عبور کنید. راهی عالی برای معاشرت با مردم محلی و دیدن روزمرگی‌هایی که اتفاق می‌افتد.

شرکت در جشن Voga Longa در تور ونیز

سالانه در روز ۲۳ ماه مه در شهر ونیز رقابت‌های پارو زنی برگزار می‌شود که هزاران نفر در آن شرکت می کنند. این سنت در اعتراض به افزایش قدرت قایق‌ها در سراسر آب‌های ونیز ریشه گرفته است. برای گرفتن صلاحیت باید بیش از ۳۲ کیلومتر را در زمان ۳.۵ ساعت طی کنید. اگر دوست دارد در این مراسم سنتی شرکت کنید پس بهتر است نگاهی به تقویمتان بیاندازید.

جزیره‌ی مورانو در تور ونیز

یکی از جزایر زیبایی که در تالاب ونیزی قرار دارد و بازدید از آن را به هرکسی که به این شهر سفر می کند پیشنهاد می کنیم. مکانی که از سال ۱۲۹۱ میلادی عمده تولیدات شیشه‌ را به خود اختصاص داده است و امروزه به خاطر ساخت ظروف شیشه‌ای بسیار زیبایش شهرت دارد. در این جزیره می تواند موزه‌ی شیشه را پیدا کند که بیش از ۴,۰۰۰ اثر شیشه‌ای را به معرض نمایش گذاشته است. در این موزه می توانید در مورد تکنیک‌های تکاملی ساخت شیشه یاد بگیرید. بازدید از این جزیره را با تماشای تالاب ونیزی همزمان کنید. علاوه بر همه‌ی این‌ها از مغازه‌هایی که در جزیره وجود دارد می توان ظروف  و آثار شیشه‌ای بسیار زیبا و منقوش را خریداری کرد.

نکته‌ها:

قیبل از این که در مغازه‌ای شروع به خرید کند، دیگر فروشگاه‌ها را هم نیم نگاهی بیاندازید، چرا که گاهی قیمت‌ها تفاوت بسیاری با هم دارند.

بازدید از کلیسای سانتا ماریا در تور ونیز

کلیسای (باسیلیکا) سانتا ماریا، یا به طور کامل سانتا ماریا گلوریوسو دی فراری (Santa Maria Glorioso dei FrarI)، یک شاهکار هنری است. تعداد زیادی کلیسای زیبا در سرتاسر ایتالیا وجود دارد، اما از دید خیلی ها این یکی از همه باشکوه‌تر است. آرام قدم بزنید و به دقت به تماشای همه جای آن بپردازید تا به صحت حرف های ما پی ببرید. گروه کر غیر معمول، آثار چوبی خارق‌العاده و نقاشی فرضی مریم مقدس بر بالای محراب اصلی همه و همه شما را محو زیبایی خود خواهند کرد. همچنین اگر به سمت راست این محراب قدم بزنید یک کنده کاری باور نکردنی  بر روی چوب از شمایل سنت جان مشاهده خواهید کرد. اگر عاشق هنر ایتالیایی باشید این کلیسا جای درستی برای کشف علایق شما است. علاوه بر همه‌ی این‌ها در این باسیلیکا می توانید یک مقبره‌ی عظیم تایتان و مقبره‌ی تر و تمیز هرمی شکل کانوو را مشاهده کنید.

نکته‌ها:

برای ورود به این کلیسا باید مقداری هزینه بپردازید که قطعا ارزشش را خواهد داشت.

کاخ Rezzonico در تور ونیز

کاخ Rezzonico به شکلی ماهرانه در قرن ۱۸ میلادی ساخته و توسط تعدادی از مشهورترین هنرمندان ونیز تزئین شده است. در قرن نوزدهم، رابرت براونینگ (شاعر و نمایش‌نامه نویس انگلیسی) در این کاخ زندگی می‌کرد. و این مکان سرانجام در دهه‌ی ۱۹۳۰  به یک موزه تبدیل شد. اگرچه بسیاری از آثار هنری آن فروخته شد، اما بازسازی‌های پر زحمت از کاخ یک نماینده‌ی زیبا از بناهای قرن نوزدهم ساخته است.

نکته‌ها:

با خرید یک کارت موزه می توانید از این مکان هم دیدن کنید.

پل Rialto در تور ونیز

Rialto قدیمی‌ترین پل شهر ونیز به شمار می رود که بر روی کانال بزرگ ساخته شده است. این پل به صورت استراتژیک در جایی بنا شده است که بازرگانان کالاهای خود را به فروش می‌رساندند که البته این سنت تا به امروز هم حفظ شده است. گردشگران و محلی‌های زیادی هر روزه برای بازدید از بازارهای ماهی و سبزیجات به این مکان می‌آیند. اگر دنبال بهترین نقطه‌ی شهر برای خرید سوغاتی، ماسک‌های سنتی و دست ساخته‌های شیشه‌ای جزیره‌ی مورانو هستید اینجا انتخاب خوبی خواهد بود.

نکته‌ها:

سعی کنید در رستوران Muro Rialto که در همان نزدیک قرار دارد، غذای دریایی گریل شده (frittura mista) را امتحان کنید.

برای اینکه تجربه‌ای شبیه محلی‌ها داشته باشید در طول صبح (هر روز به جز یکشنبه‌ها) از بازار Rialto بازدید کنید. در این موقع می تواند محلی ها را تماشا کنید که در حال خرید ماهی تازه، گوشت، سبزیجات و میوه هستند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي