ترک سیگار به روش آلن کار

تاريخ : 28 بهمن

تمام کسانی که سیگاری هستند، حداقل یک بار هم که شده به فکر ترک سیگار افتادن و دنبال بهترین راهکار بودند و هستند که سیگار را کاملا ترک کنند، در مطلب امروز ترک سیگار به روش آلن کار را که خیلی ها از آن موافق بیرون آمدن می گذاریم. امیدواریم شما هم موفق باشید.

ترک سیگار به روش آلن کار

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

آلن کار را بهتر بشناسیم

آلن کار
آقای آلن کار در سال ۱۹۳۴ میلادی در شهر لندن انگلستان به دنیا آمد. شغل اصلی او حسابداری بود و در یک شرکت بزرگ در انگلستان کار می‌کرد.

اولین نخ سیگارش را زمانی که شانزده سال بیشتر نداشت روشن کرد. به دنبال آن به مدت سی و سه سال روزانه شصت تا صد نخ سیگار دود می‌کرد. به گفته خود او با اینکه می دانست پدرش به دلیل مصرف سیگار از دنیا رفته و خواهرش به دلیل مصرف سیگار به سرطان مبتلا شده بود در شانزده سالگی سیگاری بر لبش گذاشت و روشن کرد به این امید که هر وقت بخواهد می‌تواند آن را کنار بگذارد.

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما به مرور سیگار کشیدن به دغدغه اصلی او تبدیل شد. سال‌ها سیگاری ماند و این کار را تا جایی ادامه داد که همسرش که از سیگار کشیدن های او به ستوه آمده بود تصمیم به جدایی از وی گرفت.

سالهای طولانی مصرف سیگار آقای کار را به یک برده تمام عیار تبدیل کرده بود. او از سیگار متنفر شده بود اما به دلیلی نامعلوم مجبور بود به کشیدن سیگار ادامه بدهد. برای آقای کار سیگار کشیدن یک کابوس وحشتناک بود و این کابوس هرگز به پایان نمی‌رسید.

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

تصمیم ترک سیگار

مشکلاتی اینچینی و دیگر عذاب‌هایی که همه سیگاری‌ها به صورت مشترک از آن رنج می‌برند. باعث شده بود آقای آلن کار همواره به دنبال راهی برای ترک سیگار باشد.

در طول عمر سیگاری بودنش بارها و بارها به کمک انواع روش ها سعی در ترک سیگار داشت که هرگز موفقیتی نصیبش نمی‌شد و دوباره به کشیدن سیگار روی میآورد.

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

سرانجام پس از سالها تلاش در سال ۱۹۸۳ میلادی در یک شب مصرف سیگارش را از صد نخ در روز به صفر نخ رسانید و توانست برای همیشه بدون کوچکترین تمایلی به سیگار کشیدن و بدون استفاده از هرنوع جایگزینی سیگار را کنار بگذارد.

به گفته خودش با ترک سیگار برای همیشه همه را شگفت زده کرده بود. ماه‌ها گذشت و آقای کار دیگر جز افراد غیر سیگاری به حساب میآمد و و جالب اینجا بود که در این مدت هیچ میلی به سیگار کشیدن نداشت. او موفق به کشف روشی موثر برای ترک سیگار شده بود. یک روش آسان و جادویی. آلن کار با کمک این روش سیگار را برای همیشه کنار گذاشت.

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک تصمیم بزرگ

زمانی که مدتی از ترک کردن سیگار توسط او گذشته بود. تصمیم گرفت با استفاده از این روش جالب و شگفت انگیز تمام سیگاری ها را از دام سیگار رهایی بخشد. تا آنها هم بتوانند لذت زندگی بدون سیگار را تجربه کنند. پس کتابی در این زمینه نوشت و نام کتاب را راه آسان ترک سیگار (Easy Way To Stop Smoking) گذاشت.

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید فکر کنید که کتاب آقای کار فقط درباره مضرات سیگار نوشته شده. اما به هیچ وجه اینچنین نیست. در واقع این کتاب حاوی خاطراتی از زندگی شخصی آقای کار به علاوه رازهایی در باره سیگار است.کتاب راه آسان ترک سیگار به سرعت به یکی از پرفروشترین کتابهای اروپا و آمریکا تبدیل شد. مطالب این کتاب برای سیگاری‌ها و حتی کسانی که می‌خواستند درباره سیگار و افراد سیگاری بیشتر بدانند بسیار جالب بود. به مرور زمان کتاب راه آسان ترک سیگار راه خود را به دیگر نقاط دنیا هم باز کرد. به بیش از چهل زبان دنیا ترجمه شد و ملیون‌ها نفر توانسته اند به کمک همین کتاب سیگار را به آسانی ترک کنند.

بسیاری از صاحب نظران علوم پزشکی و روانشناسی کتاب آقای آلن کار را یک معجزه و خدمتی ارشمند و بزرگ به بشریت می‌دانند و خواندن آن را به هر انسانی توصیه می‌کنند. حتی کسانی که سیگار نمی‌کشند نیز بهتر است از محتوای این کتاب اطلاع پیدا کنند تا بهتر بتوانند خودشان و خانواده شان را در برابر دام سیگار محافظت کنند.

 

درباره راه آسان ترک سیگار

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر
آقای کار یکی از مخالفان ترک سیگار به روش نیروی اراده و استفاده از جایگزین‌ها و روش‌های سخت پزشکی بود. ایشان همواره یادآوری می‌کرد که ترک سیگار بسیار آسان است و این درصورتی است که کتاب او را تا آخرین فصل بخوانند. حتی تاکید می‌کرد که در هنگام مطالعه کتاب هیچ نیازی به کنار گذاشتن و یا کم کردن سیگار ندارید. می‌توانید آزادانه به سیگار کشیدن ادمه دهید.

به مرورکه به پایان کتاب نزدیک می‌شوید، سیگار کشیدن شما هم پایان می‌پذیرد. او در ابتدای کتابش نوشته بود هر کس یکبار این کتاب را بخواند سیگار را برای همیشه کنار می‌گذارد. بدون اینکه کوچکترین احساس افسردگی و حتی میل به سیگار را داشته باشد.

کسانی که با این روش موفق به ترک سیگار شده اند، زندگی بدون سیگار خود را مدیون شخص آقای آلن کار هستند و این کتاب را بهترین روش ترک همیشگی سیگار در دنیا می‌دانند. این روش آسانترین روش ترک سیگار در تمام دنیاست و همین مسئله روز به روز بر شهرت روش ترک سیگار آقای آلن کار می افزاید.

ترک سیگار به روش آلن کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

ادامه راه آلن کار پس از اتمام زندگی وی

در نهایت پس از سالها تلاش بی وقفه در ترک دادن افراد سیگاری آقای آلن کار در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۰۶ در سن ۷۲ سالگی در شهر مالاگای اسپانیا چشم از جهان فرو بست.

روحش شاد و راهش پر رهرو

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي