بیوگرافی سردار جعفری فرمانده سپاه

⚡⚡⚡

محمدعلی جعفری فرمانده سپاه انقلاب اسلامی است که از سال 86 تا به حال در سمت فرماندهی سپاه انقلاب اسلامی مشغول فعالیت بوده است. سایت گهر در این بخش بیوگرافی سردار جعفری فرمانده سپاه  را برای شما عزیزان منتشر می کند.

زندگینامه سردار محمدعلی جعفری

بیوگرافی سردار جعفری فرمانده سپاه

بیوگرافی سردار جعفری فرمانده سپاه

محمدعلی جعفری (زاده ۱۰ شهریور ۱۳۳۶ در یزد) فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سال ۱۳۸۶ تاکنون است.

محمدعلی جعفری ملقب به «عزیز» فرمانده سپاه پاسداران است. او که در خانواده‌ای نسبتاً مذهبی ولی مرفه در یزد متولد شد و پدرش از معماران سنتی و قدیمی یزد بود . وی بعد از دیپلم قبل سال ٥٤ در رشته معماری دانشگاه تهران پذیرفته شد

پس از انقلاب ۱۳۵۷ همراه با علی رضا افشار ـ معاون سیاسی وزارت کشور ـ به نمایندگی از سوی انجمن اسلامی، به جمع گروگان گیران سفارت آمریکا پیوست. سپس وارد هیئت بسیج شد. چندی بعد در واحد پاسداران انقلاب فرهنگی وارد گردید. سپس عضو اطلاعات سپاه شد و به کردستان رفت. ورود رسمی او به واحدهای رزمی سپاه خرداد ۱۳۶۰ است. در جبهه‌ها مدتی فرمانده قرارگاه غرب و سپس قرارگاه نجف بود. علاوه بر این او فرماندهی تیپ‌های عاشورا، معاونت سپاه شوشتر و فرماندهی قرارگاه قدس را مدتی عهده‌دار شد. مشارکت در عملیات کربلای ۴ و ۵ که به مجروح شدنش منجر شد، بخشی دیگر از کارنامه جنگی اوست.

سردار جعفری پس از بهبودی به ستاد سپاه منتقل شد و چندی در سمت معاون عملیات ستاد کل و سپس جانشین رئیس ستاد بود. او سپس به فرماندهی نیروی زمینی سپاه رسید. از نظر تحصیلات جعفری در بازگشت از جبهه در سال ۷۱ موفق به اخذ لیسانس در رشته معماری شد و در طول سالهای اخیر دوره کارشناسی ارشد فرماندهی دانشگاه امام حسین را به پایان رسانده‌است.

به گزارش عصرایران،[۱] نام “محمد علی جعفری” به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در لیست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی ” فارن پالیسی” منتشر شده است، دیده می‌شود. گفتنی ست نام‌های ایرانی آمده در این لیست عبارتند از: “آیت الله خامنه‌ای”(رهبر ایران)، “رستم قاسمی” وزیر نفت سابق، “محمد علی جعفری” فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “حیدر مصلحی” وزیر سابق اطلاعات و محسن فخری زاده ” استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین.

تحریم اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی از جمله محمدعلی جعفری را، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.[۲]

کتاب کالک‌های خاکی

کتاب کالک‌های خاکی مجموعه خاطرات سرلشکر محمدعلی جعفری از کودکی تا عملیات آزادسازی خرمشهر در تیر ماه سال ۹۲ رونمایی شد.

«کالک‌های خاکی» در یازده فصل متنی، یک فصل عکس و سند در قطع ربعی و ۶۴۰ صفحه منتشر شده است. فصل اول با عنوان بچه نجف‌آباد یزد به دوران کودکی تا نوجوانی سردار جعفری همچنین آداب و رسوم مردم یزد و جغرافیای این استان می‌پردازد. فصل دوم با عنوان دانشکده هنر، فصل سوم با عنوان خمینی ای امام، فصل چهارم با عنوان دانشجوی خط امام، فصل پنجم با عنوان در انقلاب فرهنگی، فصل ششم شکست حصر سوسنگرد، فصل هفتم پیروزی یک تفکر، همسر یا همسنگر، تیپ یک عاشورا، با قرارگاه عملیاتی قدس در نبرد فتح و الی بیت‌المقدس از دیگر عناوین بخش‌های این کتاب است.

بخش پایانی کتاب کالک‌های خاکی اختصاص به عکس‌هایی از مراحل مختلف زندگی سردار جعفری دارد که به همراه تعدادی سند فصل دوازدهم را شامل می‌شود

منبع: گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه