بهترین شغل های مناسب دوران دانشجویی

تاريخ : 25 فروردین

بهترین شغل های مناسب دوران دانشجویی

در دوره دانشگاه ، زمان کم است و به همین خاطر، بسیار گرانبهاست. و در همین حین ، مخارج دانشگاه هم به طرز شگفت انگیزی بالا میرود. یک شغل پاره وقت ، تا وقتی که به زمان مطالعه و فعالیتهای فوق العاده شما لطمه نزند ، راه بسیار خوبی برای کاهش هزینه هاست.

اگر شما دانشجویید و بدنبال کار پاره وقت میگردید ، بهترین جا برای شروع جستجو ، دانشگاه خودتان است. بسیاری فرصت های شغلی در همین دانشگاه خودتان وجود دارد ؛ ضمن اینکه بعنوان همکار دانشجو هم میتوانید در دانشگاه فعالیت کنید. بعلاوه ، کار در دانشگاه ، از اتلاف وقت شما جلوگیری میکند و ضمنا منابع تحقیقاتی و علمی را هم در دسترس دارید.

بهترین شغل های مناسب دوران دانشجویی, پورتال خبری فرهنگی گهر
مطمئنا در بیرون دانشگاه هم ، فرصت هایی برای کار دانشجویی وجود دارد. بهرحال ، درزمان جستجو به این نکته توجه داشته باشید که باید در کنار کار پاره وقتتان ، فرصت کافی برای انجام کارهای تحصیلی تان را هم داشته باشید.

در این مقاله می خواهیم شما را با چند کار دانشجویی آشنا کنیم :

۱-    کمک یار کتابخانه
اگر بدنبال کار دانشجویی هستید ولی نگرانید که شاید به کارهای دانشگاهی تان نرسید ، کمک یار کتابخانه یا سالن مطالعه ، برای شما گزینه ی  خوبی است.
مسئول قسمت ها، که معمولا شامل سرپرستی سالن های مطالعه هم میشود ، معمولا محیطی آرام دارد که برای شما فرصت مطالعه را هم فراهم میکند. این نوع کارها بسیار راحت است ، به شرط اینکه در این سمت ها فرصت کافی برای رسیدگی به کارهای دانشگاهی و مطالعات خود را داشته باشید .
همچنین در پست های دیگر کتابخانه ای ،  مثل قسمت پرینت یا مرتب کردن کتابها –  مشغول کار شوید.

نحوه احراز این شغل:
در کتابخانه ، مشاغل مختلفی وجود دارد ؛ برای احراز این شغل ، کافی است در کتابخانه های دانشگاه جستجو کنید و یک جای خالی برای شروع کار پیدا کنید. برای این کار ، به سراغ مسئولین اصل کتابخانه بروید و شماره تماس خود را برای فرصت های احتمالی به آنها بسپارید.

۲-    دستیار تدریس یا استاد حل تمرین
اگر از دانشجویان سال بالا هستید ، میتوانید برای ورودی های جدید بعنوان دستیار استاد مشغول به کار شوید.یا حتی در کلاس خودتان اگر رتبه کلاسی بالایی دارید ، میتوانید بعنوان استاد حل تمرین فعالیت کنید.

اگرچه برای اینکه استاد دانشگاه شوید ، به تحصیلات بالایی نیاز دارید ، اما برای سمت دستیار استاد، کافی است در همان کلاس خود ، از بهترینها باشید. در این سِمَت ، نسبت به استاد مسئولیت های کمتری نیز –مانند چک کردن تکالیف یا نظارت در جلسه امتحان-خواهید داشت .

نحوه احراز این شغل:
بهترین کار برای اینکه دستیار استاد شود این است که در مراسم ورودی های جدید (سال اولی ها)، از اساتید آنها پرس و جو کنید و از فرصت های احتمالی استفاده کنید.

۳-    راهنمای تور
اگر دانشجوی سال چهارم ، سوم یا حتی دوم هستید ، مزیتی که دارید این است که فضای دانشگاه را به خوبی میشناسید. چرا که از این اطلاعات استفاده نکنید و برای بخش پذیرش دانشگاه کار نکنید؟

برای بخش پذیرش ، کارآیی بسیار مهم است. شما میتوانید برای دانشجویان ورودی ، تورهای گروهی دوستانه و یا تورهای انفرادی برگزار کنید تا امکانات دانشگاه را به آنها معرفی کنید . همچنین میتوانید به گروه هایی که ممکن است تمایل به استفاده از امکانات دانشگاه داشته باشند ، دانشگاه را معرفی کنید و آنها را جذب کنید.

نحوه احراز این شغل:
اگر فکر میکنید این کار مناسب شماست ، از واحد پذیرش زمان افتتاحیه ها و همایش ها را جویا شوید. این شغل ، علاوه بر اینکه برای رزومه کار شما مورد خوبی است ، به این خاطر که در محیط دانشگاه انجام میشود نیز برای شما مناسب و راحت است.

۴-    مصحح
کلاسهای دانشجویان سال اولی (مثل کلاس پیش نیاز زبان) ممکن است تعداد بسیار زیادی دانشجو داشته باشد. بخاطر تعداد بالای دانشجو ، اساتید معمولا از بعضی دانشجویان برای تصحیح آزمون ها کمک میگیرند.اگرچه این کار ، کاری ابتدایی است ، اما بخاطر اینکه آزمون ها زمان مشخصی دارند، با اینک کار  میتوانید فرصت های زیادی را در بین آزمونها برای رسیدگی به درس ها و فعالیتهای جانبی خود داشته باشید.

۵-    معلم خصوصی
در یک دانشگاه ، فرصت های تدریس خصوصی زیادی میتوان یافت. این کار از این رو که شما میتوانید درباره ساعات کاری خود تصمیم بگیرید ، کار پاره وقت بسیار خوبی است.

اگر مراکز آموزشی در دانشگاه شما وجود دارد ، برای شما فرصت خوبی است تا در آنها فرم تدریس پر کنید. همینطور داشگاههایی که بخش تربیت بدنی قوی دارند ، مربیانی را برای آموزش دانشجویان نیاز دارند.

نحوه احراز این شغل:
اگر در مواد درسی که معمولا مورد تقاضای عده زیادی است (مانند حسابداری ، فیزیک ، زبان انگلیسی و ..) میتوانید تدریس کنید ، برای کلاس های خصوصی خود تبلیغاتی را در بردهای دانشگاه نصب کنید. یا اگر فرضا در یک درس خیلی عالی هستید ، از استاد خود بخواهید شما را برای کلاس های خصوصی به دانشجویان معرفی کند.

اگر باز هم نتوانستید فرصت تدریس خصوصی خوبی برای خود در دانشگاه پیدا کنید ، در صورتی که دانشگاه شما دانشگاهی بین المللی است و ورودی های خارجی زیادی دارد ، میتوانید بعنوان راهنما و معلم خصوصی دانشجویان خارجی برای آشنایی با محیط دانشگاه و زبان فارسی فعالیت کنید.

۶-    دستیار بخش علمی و آزمایشگاهی
سری به بخش های علمی بزنید (اگر دانشجوی زبان انگلیسی هستید ، سری به بخش زبان های خارجی بزنید) و بدنبال فرصت های شغلی بگردید. بخش های علمی فعالیت های زیادی به عنوان پروژه دارند و بعضی اوقات دانشجویانی را برای کار پاره وقت دفتری استخدام میکنند.

اگرچه برای شما اجباری نیست که حتما در بخش رشته ی خود فعالیت کنید ، اما معمولا بخش های علمی اولویت را به دانشجویان همان رشته میدهند. بعلاوه ، اگر در رشته خودتان مشغول فعالیت شوید ، فرصت ارتباط برقرار کردن با اساتید را خواهید داشت. همچنین فرصت طلایی برای شناخت کامل رشته و بخش خودتان پیدا میکنید.

نحوه احراز این شغل:
از طریق بخش علمی رشته خودتان یا دانشجویانی که در بخش فعالیت دارند، فرصت های شغلی را جویا شوید.

۷-    پشتیبان فنی پردیس دانشگاه
اگر در علوم کامپیوتر مهارت دارید یا مهارت های فنی رشته کامپیوتر را دارید ، از مرکزIT  دانشگاه برای شغل پرس و جو کنید. بسیاری از دانشگاه ها ، پشتیبانی فنی تمام وقت دارند و در این زمینه از دانشجویان و اساتید استفاده میکنند. بخاطر اینکه در این شغل، حجم کار زیاد است و افراد زیادی مشغول به کارند ، معمولا ساعات کار شما به تناسب درخواست شما به میل خودتان قابل تنظیم است. در ساعات استراحت هم میتوانید به کارهای خودتان بپردازید.

نحوه احراز این شغل:
از بخش پشتیبانی فنی دانشگاه و یا دانشویانی که با آنها همکاری دارند ، فرصت های شغلی را جویا شوید.

خب این ۷ شغل دانشجویی که می توانید در طول دوره تحصیل مشغول به آنها باشید ، این مشاغل نه بخاطر درآمدشان بلکه به خاطر کمک کردن به شما در پیدا کردن شغل پس از پایان تحصیل می تواند بسیار مفید باشد.

 

منبع: kledieraz.com

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي