معروف ترین و بهترین برندهای ایرانی کدامند؟

آیا می دانید معروف ترین و بهترین برندهای ایرانی کدامند؟ هر ساله جشنواره ای برای تعیین بهترین برند ایرانی برگزار می شود. گهر در این بخش به معرفی معروف ترین و بهترین بندهای ایرانی می پردازد.

معروف ترین و بهترین بندهای ایرانی کدامند؟

معروف ترین و بهترین برندهای ایرانی کدامند؟

جشنواره انتخاب برترین برند ایرانی با هدف انتخاب برند محبوب از نظر مصرف کنندگان برگزار می شود که در این جشنواره به برندگان تندیس های زرین اهدا می شود.

جشنواره معرفی برندهای محبوب ایران

در شرایط رقابتی کسب و کار امروزی، بی شک قدرت و جایگاه ویژه برند در ذهن مشتریان، یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکتها در بازار می باشد. لذا شرکتهایی که با مبنا قرار دادن مصرف کنندگان به عنوان مرکز ثقل کسب و کارشان، توانسته اند نظرات و خواسته های به حق آنها را اساس کسب و کار خود قرار دهند، قدرت قابل توجهی را در بازار کسب کرده اند. قدرتی که منشاء آن در توجه و ارزش گذاشتن به نظرات مصرف کنندگان و ارج نهادن به حقوق آنها جای دارد و این جایگاه ویژه برخاسته از وفاداری هواداران آن برند می باشد.

با این توضیح مختصر می توانیم به اهمیت نظرات و دیدگاههای مشتریان برای شرکتها و نیز دلایل تمرکز فعلی شرکتها بر جلب وفاداری مشتریان پی ببریم. لذا مدیران شرکتها با کسب اطلاع از میزان هواداری و علاقمندی مصرف کنندگان به برند محصولات/خدماتشان، می توانند نسبت به برنامه ریزی جهت بهبود عملکرد و ارتقای موقعیت ذهنی برند نزد مصرف کنندگان اقدام کرده و شرایطی را برای ارتقای وفاداری مشتریان به برندشان ایجاد نمایند. در این میان، عدم وجود نهادی معتبر برای ارزیابی میزان هواداری و وفاداری مشتریان به برندها، موجب عدم توانایی اکثر شرکتها در اجرای برنامه های ارتقای جایگاه برند در سطح گسترده بازار می گردد.

در این جشنواره، مصرف کنندگان به عنوان مهمترین تصمیم گیران و داوران انتخاب برندهای محبوب مشارکت خواهند داشت. بدیهی است شناسایی برندهای محبوب مصرف کنندگان، می تواند زمینه اطلاع رسانی و آشنایی بیشتر مردم با برندهای محبوب را فراهم کرده و کمک شایانی در خریدهای بهتر برای مصرف کنندگان را ایجاد نماید.

مدل اجرایی جشنواره:

همانگونه که در بخش های قبلی نیز عنوان شد هدف این جشنواره ارتقای جایگاه موضوعات برند و حمایت از مصرف کنندگان در میان شرکتها می باشد. بدین منظور دبیرخانه جشنواره قصد دارد تا با شناسایی و معرفی برندهای محبوب مصرف کنندگان، زمینه معرفی این برندها به مصرف کنندگان و تقدیر از آنها را فراهم آورد. در این جشنواره، از مدل مبتنی بر نظرسنجی گسترده مردمی برای شناسایی میزان هواداری مصرف کنندگان در هر یک از گروههای کالا/خدمات استفاده خواهد شد تا ضمن ایجاد زمینه مشارکت گسترده مصرف کنندگان در این نظرسنجی، بتوان ارزیابی قابل اعتمادی از طیف گسترده برندهای فعال در گروههای مختلف کالا/خدمات به دست آورد.

بدیهی است با توجه به یکسان بودن جامعه نظرسنجی، برندهای دارای بالاترین آرا در هر گروه کالا/خدمات به عنوان برند برگزیده از نظر شاخص محبوبیت نزد مصرف کنندگان معرفی خواهند شد که بر اساس رای مستقیم مردمی نیز انتخاب شده اند. البته با توجه به این نظرسنجی گسترده، شرایطی نیز در نظرسنجی اعمال خواهد شد که از جمله آنها حضور حداقل تعداد برندها در یک گروه به تعداد 5 برند و کسب حداقل آرا در هر گروه به میزان حداقل 1000 رای می باشد. بدیهی است گروههایی که حائز شرایط بالا نباشند از رده بندی برندها حذف خواهند شد و لذا برندهای محبوب در گروههای فوق قابل معرفی نخواهند بود.

در نهایت به محبوب ترین برند از نظر مردم، یعنی برندی که بیشترین تعداد آرای مردمی را به خود اختصاص داده باشد، تندیس زرین برند محبوب و به برندی که دومین تعداد آرای هر گروه را دارد، تندیس سیمین برند محبوب اهدا خواهد شد. ضمناً به منظور تقدیر از تلاش صنعتگران ایرانی، در گروههایی که برنده یک برند خارجی باشد، به شرط حضور حداقل 2 برند ایرانی، به محبوبترین برند ایرانی نیز تندیس زرین برند محبوب ایرانی اعطا خواهد شد.

قابل ذکر است نظرسنجی ها در بسترهای مختلف انجام خواهد شد تا بالاترین سطح دسترسی را برای کسب نظرات مصرف کنندگان فراهم آورد. ضمناً کلیه فعالیتهای مرتبط با جشنواره از طریق وب سایت رسمی جشنواره به آدرس IranTopBrands.org  به انجام خواهد رسید.

در سال 88 دومین جشنواره بین المللی انتخاب برترین نام و نشان های تجاری ایران برگزار شد.

در آن  جشنواره 100 نام و نشان تجاری در 24 صنعت و از بین 350 برند، در حوزه هایی همچون مواد غذایی، فرش، خدمات مالی و پولی، آموزشی، صنعت و معدن، داروسازی و همچنین استادان برگزیده در زمینه دانش بازاریابی و نشریات منتخب، معرفی شدند.

طبق اعلام، شیوه انتخاب برندهای برتر در مرحله اول بر مبنای سهم از ذهن مصرف کنندگان صورت گرفته است که در این مرحله 250 شرکت در 131 حوزه صنایع و خدمات انتخاب شدند، و 100 برند برتر در مرحله دوم و براساس مدل پژوهش انتخاب شده است.

براساس این گزارش 20 برند برگزیده شامل بانک صادارت، همراه اول، ایران خودرو، زر ماکارون، پارس خودرو، استیل البرز، یک و یک، گلبافت، تکدانه، داروپخش، بهروز، دلپذیر، سپهر الکتریک، ارژن، خوشخواب، نوین زعفران، هاویلوکس، بوف، تلاونگ و گلرنگ حایز دریافت تندیس و لوح سپاس از دومین جشنواره یکصد برند برتر ایران شدند.

100 برند برتر ایران شامل ارژن، استیل البر، اشی مشی، الوان، اسنوا، اوه، ایران ایر، ایران خودرو، ایران رادیاتور، ایرانسل، ایساکو، آبسال، آیدین، بانک اقتصاد نوین، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، بانک صادارت، بانک ملت، بانک ملی، بوتان، بهروز، بوف، بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه پارسیان، بیمه کارآفرین، پارس خزر، پارس خودرو، پاکسان، پالاز موکت، پگاه، پلان، پومر، پونل، تاژ، تک ماکارون، تکدانه، تلاونگ، تولی پرس، جلیس، چی توز، چینی زرین، چینی مقصود، حلوای عقاب، خوشخواب، داروپخش، داروسازی فارابی، داروسازی اکسیر، داروگر، دامداران، دایتی، دلپذیر، رازی، زرماکارون، زمزم، سحر خیز، سایپا، سپهر الکتریک، ستاره کویر یزد، سن ایچ، شیرین عسل، شیلتون، صحت، صنام، ظریف مصور، فرش عظیم زاده، فرش مشهد، فومن شیمی، قالی سلیمان، قلم چی، کاچیران، کاله، کبریت توکلی، گاج، گلبافت، گلرنگ، گلستان، لاستیک بارز، لادن، لایکو، مادیران، مانا، ماهان، مزمز، مهرام، میهن، مانی، بهران نفت، نفت پارس، نوشین، نوین چرم، نوین زعفران، نیلپر، هاکوپیان، هاویلوکس، همراه اول، همکاران سیستم، هواپیمایی ماهان، یک و یک و خلیج فارس است.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه