بزرگ كردن سينه با قرص سیپروترون کامپاند + موارد مصرف و عوارض سیپروترون کامپاند

تاريخ : 7 خرداد

بعضی از خانم ها به دلیل نارضایتی از کوچک بودن سینه به دنبال راهی برای بزرگ کردن می باشند ، ما در این مطلب یکی از روش های بزرگ کردن سینه با قرص سپیروترون + عوارض این دارو را برای شما توضیح می دهیم.

بزرگ كردن سينه با قرص

بزرگ كردن سينه با قرص سیپروترون کامپاند + موارد مصرف و عوارض سیپروترون کامپاند, پورتال خبری فرهنگی گهر

قرص سیپروترون کامپاند

افزایش سایز سینه با قرص ضدبارداری

سالهاست که خانم ها قرص های ضدبارداری را نه تنها برای اجتناب از باردار شدن بلکه برای داشتن قاعدگی های منظم و همچنین برای بزرگ کردن سینه ها، مصرف می کنند.

بر کسی پوشیده نیست که این قرص ها به راحتی و به سرعت سینه ها را درشت تر می کنند،

زیرا حاوی استروژن هایی هستند که به تحریک کردن رشد سینه کمک می کنند.

اگر پزشکتان به شما توصیه کرده که قرص ضدبارداری مصرف کنید، خوشحال باشید

زیرا این قرص ها مزیت دیگری هم برایتان دارند. اگر مصرف این قرص به شما توصیه نشده شاید بهتر باشد مکمل طبیعی پیدا کنید،

زیرا در واقع این قرص ها طبیعی نیستند و ممکن است عوارض جانبی برایتان داشته باشند.

موارد مصرف سیپروترون کامپاند

اين دارو در درمان آكنه مقاوم به آنتي بيوتيك ها در زنان و يا زناني كه در ضمن درمان آكنه تمايل به استفاده از داروهاي ضدبارداري خوراكي نيز دارند بكار مي رود. اين دارو همچنين در درمان پرمويي وابسته به آندروژن در خانم ها بكار مي رود.

مکانیسم اثر سیپروترون کامپاند

اين فرآورده داراي يك جزء انتي آندروژني(سيپروترون) و يك جزء استروژني(اتينيل استراديول) مي باشد. ضديت با آثار آندروژن ها موجب كاهش ترشح سبوم و يا كاهش رشد موها مي گردد. فعاليت پروژستيني سيپروترون و اثر استروژني اتينيل استراديول نيز در جلوگيري از بارداري موثر واقع مي شود.

منع مصرف سیپروترون کامپاند

مصرف این دارو در حاملگی اکیدا ممنوع است و جزء داروهای گروه X طبقه بندی می شود که ممکن است باعث مرگ یا نقص عضو جنین شود.

اين تركيب در صورت وجود اختلالات ترومبوليك يا سابقه آن و يا وجود هر نوع بيماري و حالات مرضي كه خطر بروز ترومبوز را افزايش مي دهد، ميگرن حاد، حملات گذراي ايسكميك مغزي، بيماري هاي كبدي و از جمله سندرم دوبين-جانسون و سندرم روتورف هپاتيت، پورفيري، آدنوم كبد، سنگهاي صفراوي، متعاقب تخليه مول هيداتي فرم، سابقه كهير، يرقان انسدادي، كارسينوم پستان يا دستگاه تناسلي و خونريزي هاي مهبل با علت نامشخص نبايد مصرف شود.

عوارض جانبی سیپروترون کامپاند

به دنبال مصرف دارو عوارضي مانند تهوع، استفراغ، سردرد، درد و سفتي پستان ها، تغييراتي در وزن بدن، تغييراتي در ميل جنسي، افسردگي، كلوآسما، زيادي فشار خون، تحريك لنزهاي تماسي، اختلال عملكرد كبد، تومورهاي كبدي، كاهش حجم خون قاعدگي و لكه بيني در اوايل دوره قاعدگي گزارش شده است.

تداخلات دارویی سیپروترون کامپاند

مصرف همزمان اين دارو با تركيبات القاء كننده فعاليت آنزيم هاي كبدي مانند كاربامازپين، فني توئين، فنوباربيتال، پيريميدون، گريزئوفولين و ريفيمپين ها موجب تسريع متابوليسم اين دارو و در نتيجه كاهش كارايي درماني آن مي گردد. مصرف همزمان با برخي آنتي بيوتيك هاي وسيع الطيف مانند آمپي سيلين باعث كاهش جذب مجدد اتينيل استراديول از روده بزرگ و كاهش اثرات درماني اين دارو مي گردد.

هشدار ها سیپروترون کامپاند

۱. مصرف اين دارو توسط زنان سيگاري، بويژه افراد بالاتر از ۳۵ سال، خطر بروز بيماري هاي شرياني را افزايش مي دهد.
۲. در مبتلايان به زيادي فشار خون و يا افراد چاق با احتياط تجويز گردد.
۳. در صورت سابقه خانوادگي ابتلاء به بيماري هاي شرياني در بستگان درجه يك زير سن ۴۵ سالگي و يا ابتلاء به وريد هاي واريسي، افسردگي شديد، بيحركت ماندن به مدت طولاني، كم خوني داسي شكل و بيماري هاي التهابي روده مانند بيماري كرون با احتياط تجويز شود.

توصیه های دارویی سیپروترون کامپاند

در صورت فراموش كردن مصرف دارو در زمان معين، بايد به محض بخاطر آوردن مصرف شود. در صورتي كه تأخير درمصرف دارو بيش از ۱۲ ساعت باشد، بهتر است از مصرف آن نوبت خودداري شود و ضمن ادامه مصرف بقيه قرص ها به روال قبلي، از يك روش ديگر جلوگيري از بارداري نيز استفاده شود.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي