ایران ، تیمی که غیرت ایرانی را به نمایش گذاشت

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 5 تیر

تیم ملی غیرتمند ایران شب گذشته در مقابل قهرمان اروپا چه ها که نکرد تا این بازی را ببرد و به مرحله بعد صعود کند.

یوزهای تیم ملی غیرت ایرانی را به نمایش گذاشتند

ایران ، تیمی که غیرت ایرانی را به نمایش گذاشت, پورتال خبری فرهنگی گهر

تیم ملی ایران شب گذشته در یک بازی کاملا نزدیک موفق به شکست تیم قدرتمند پرتغال نشد و جام جهانی روسیه در عین ناباوری تیم ایران را از دست داد!

تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بامداد سه شنبه به نقل از جهانبخش نوشت: نتیجه ناامید کننده ای برای ما بود، چندین موقعیت خلق کردیم اما متاسفانه موفق به گلزنی نشدیم؛ در دقایق پایانی بازی هم فرصت خیلی خوبی برای گلزنی داشتیم اما با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد، می توانستیم گل بزنیم و پیروز شویم، همانطور که همه دیدند ما نهایت تلاشمان را برای پیروزی انجام دادیم اما موقعیت هایمان را از دست دادیم.
تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در یک بازی هیجان انگیز، پرتغال – قهرمان یورو ۲۰۱۶ – را با نتیجه ۱ – ۱ متوقف کرد؛ نتیجه ای که نه تنها شایستگی های ملی پوشان ایران را به رخ جهانیان کشید بلکه جایگاه نخست را از پرتغال گرفت و بدین ترتیب آخرین ضربه کی روش به قلب «کریستیانو رونالدو» و یارانش نشست؛ چرا که آن ها می بایست در مرحله حرفی به مصاف اروگوئه بروند، تیمی که با حداکثر امتیاز ممکن راهی این مرحله شده است.
تیم ملی کشورمان در پنجمین حضور خود در جام جهانی به رغم حذف در مرحله گروهی، با کسب چهار امتیاز و عملکردی بی نظیر، پیشرفت فوتبال خود را به جهانیان اثبات کرد.

بازتاب دیدار تیم های ایران و پرتغال در رسانه های اسپانیا

وزنامه ‘مارکا’ در گزارشی با عنوان «پرتغال ژن برنده را از دست داد» ، نوشت: پرتغال در طول دقایق بسیاری در صدر گروه ‘بی’‌ بود ، پس از گل پنالتی ایران در وقت های اضافی، دوم گروه شد و اگر «طارمی» نشانه گیری بهتری در مقابل «رویی پاتریسیو» دروازه بان پرتغال در دقایق پایانی دیدار می داشت ، پرتغال حذف می‌ شد .
مارکا افزود :در کمی‌ بیش از ۹۰ دقیقه بازی بر روی زمین ‘موردوویا آرنا’ ، شاهد همه چیز بودیم .گل عالی‌ کوارشما ، از دست دادن پنالتی از سوی رونالدو ، ویدئو چت یک پنالتی به تیم «کارلوس کی‌ روش» داد و حتی ستاره پرتغالی در آستانه اخراج بود .
روزنامه تصریح کرد :کارلوس کی‌ روش ، دیدار با پرتغال را بسیار متفاوت نسبت به دیدار با اسپانیا طراحی کرده بود .ایرانی ها می‌ خواستند به محوطه حریف برسند و همانند آخرین دیدار خود سفت و سخت نبودند .
نشریه خاطرنشان ساخت :ایرانی ها انگیزه یک پرتغالی که کریستیانو را پیدا نمی‌ کرد را تحمل کردند .ملی‌ پوش رئال مادرید بسیار خوب در تار دفاع ایران مهار شده بود و ایرانی ها به رویا نزدیک شده بودند .آنها می‌ توانستند نخستین تیم آسیای میانه باشند که به یک هشتم راه می‌ یابد اما توپ نمی‌ خواست وارد دروازه شود .
مارکا در پایان نوشت :ایرانی ها با سربلندی از جام جهانی‌ می‌ روند .
روزنامه ‘اسپورت’ نیز در گزارش خود با عنوان «یک اشتباه کریستیانو رونالدو پرتغال را محکوم به روبرویی با اروگوئه می‌ کند» افزود :پرتغال با ایران مساوی کرد و به عنوان تیم دوم گروه بی‌ به یک هشتم نهایی رفت .پرتغالی ها به لطف گل عالی‌ کوارشما شب آرامی را داشتند اما ایران در وقت اضافی بیدار شد و در چند سانتیمتری یک حماسه در وقت اضافی ماند .
اسپورت تصریح کرد :انصاری فرد در دقیقه ۹۳ با ضربه پنالتی، بازی را مساوی کرد و در دقیقه ۹۶ ، طارمی یک توپی‌ را که می‌ توانست ایران را به یک هشتم ببرد را به بیرون انداخت.
روزنامه افزود :کریستیانو رونالدو که یک پنالتی را از دست داد و ممکن بود به خاطر یک خطا که بدون مجازات ماند از بازی اخراج شود ، پرتغال را مجبور کرده تا با اروگوئه روبرو گردد .
اسپورت اشاره داشت که شاگردان «فرناندو سانتوس» ، کیفیت بهتر خود را برای پیروزی بر یک ایران پر جنب و جوش که با چنگ و دندان از خود دفاع نمود اما در خط حمله باروت نداشت را حاکم کردند .
به گفته اسپورت ، بازی همانطوری که پیش بینی‌ شده بود آغاز شد یعنی‌ پرتغال بر بازی سلطه داشت و ایران در جلوی دروازه منتظر حریف بود .
نشریه افزود :ایران یک تیم با کیفیت بسیار نیست اما ایده های روشنی دارد .از سوی دیگر ، امشب ، شب کریستیانو رونالدو نبود .
روزنامه از سوی دیگر اشاره داشت که به رغم اینکه تکرار تصاویر بخوبی نشان می‌ دادند که کریستیانو به بازیکن ایرانی ضربه زده ، داور دیدار شجاعت برای اخراج کریستیانو را نداشت .
نشریه در این مورد اضافه نمود :حتی با ویدئو چت نیز کمک داوران به کریستیانو به پایان نمی‌ رسد .
روزنامه ‘آ.اس’ به نوبه خود در گزارشش با عنوان «ایران کریستیانو را مهار کرد و در لبه معجزه قرار گرفت» نوشت :طارمی معجزه ایران را در وقت اضافی در دست داشت .شوت او در مقابل رویی پاتریسیو به تور دروازه اصابت کرد.رویاهای ایران در آنجا ماندند اما نه کرامت او .
آ.اس ادامه داد :این شورش ناکامل فروتن ها و افتخار کشوری که در پاهای خود یک صعود تاریخی به یک هشتم را داشت بود ، دیداری که از سوی ویدئو چت تحت الشعاع قرار گرفت .
روزنامه اشاره داشت که امشب ، شب کریستیانو رونالدو نبود و حتی می‌ توانست از بازی اخراج شود اگر داور دیدار به خاطر ضربه زدن او به دفاع ایرانی ، به وی کارت قرمز نشان می‌ داد .
روزنامه ‘موندو دپورتیوو’ نیز در گزارش خود با عنوان «پرتغال برای صعود به یک هشتم تا آخر رنج برد» ، تصریح کرد :کریستیانو رونالدو و تیم ملی‌ پرتغال نتوانستند بیشتر از یک تساوی در مقابل ایران کسب کنند و پس از تساوی اسپانیا با مغرب ، به تیم دوم بودن گروه بی‌ تن دادند به طوری که باید در دیدار بعدی با اروگوئه مواجه شوند .
موندو دپورتیوو اشاره داشت که کنترل بازی در دست پرتغال بود و ایران در نیمه اول بازی ، به دروازه حریف فشار نمی‌ آورد اما با این حال ، برتری پرتغال در زمین بازی تا آستانه پایان نیمه نخست ، به گل تبدیل نگشت .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي