مدل های چادر شیک

تاريخ : 1 اردیبهشت

مدل های چادر شیک

چادر یکی از پوشش های ایرانی سنتی و محبوب ایرانیان می باشد . تنوع مدل های چادر اینقدر زیاد است که هر خانومی که علاقه ای هم ندارد به چادر ممکن است به امتحان کردن یکی از این مدل های علاقه مند گردد. در این مقاله انواع مدل های چادر را بررسی می نماییم.

 

چادر ساده

چادر ساده یا چادر ایرانی ساده ترین نوع چادر بوده که ازدیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است . این چادر ممکن است در جنس های مختلفی عرضه گردد و به وسیله کش روی سر قرار می گیرد.

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر ملی

از انواع مدل های چادری ایرانی می باشد که به واسطه طراحی دو دست به خاط بیرون آمدن دست ها پوشش راحتی را برای خانم ها و دانشجویان فراهم می آورد. این چادر می تواند به وسیله زیپ یا دکمه بسته شود و در جنس های مختلفی در بازار ارائه گردد.این چادر با کش روی سر قرار می گیرد و امکان انداختان کیف از روی چادر وجود دارد.

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر دانشجویی

چادر دانشحویی

چادر دانشجویی از دسته چادرهای ایرانی بوده و بسیار شبیه چادر ایرانی ایرانی می باشد با این تفاوت که دو برش از کنار دست ها برای خارج شدن دست ها تعبیه گردیده است. این چادر جهت استفاده های روزمره می تواند مفید باشد. امکان انداختن کیف در زیر چادر ممکن می باشد.این چادر در جنس های مختلفی عرضه می گردد.

 

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر قجری(کمری)

چادر قجری(کمری)

چادر قجری از دسته چادرهای ایرانی می باشد. این چادر با داشتن کمری از جلو دو تکه به نظر می رسد و از پشت یک تکه می باشد. ودارای جنس های مختلفی می باشد. برای خانم هایی که بچه بغل می کنند بسیار مناسب می باشد. داشتن کمر و دو تکه بوده این چادر باعث گردیده است این چادر سنگین به نظر نرسد و از وزن آن کاسته شود. امکام انداختن کیف از زیر چادر محیا می گردد.

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر شالدار

چادر شالدار

چادر شالدار زیر مجموعه چادرهای ایرانی بوده که دارای دوست در کنارهای آن می باشد.و قسمت روی سر همانند یک شال تا به پایین ادامه دارد. و در دو نوع شال کوتاه و بلند عرضه می گردد. استفاده از کیف در روی چادر به راحتی امکان پذیر است و این چادر به وسیله کش روی سر قرار می گیرد.

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر اماراتی

چادر اماراتی

چادر اماراتی از دسته چادرهای عربی می باشد. این چادر را می توان بنا به سلیقه با زیپ یا دکه پوشاند.

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر لبنانی

چادر لبنانی

چادر لبنانی از دسته چادر های عربی می باشد. دارای مچ هایی ۱۰ سانتی متری می باشد. که راحتی استفاده از این چادر را دو چندان می کند. این چادر به وسیله کش روی سر قرار می گیرد. امکان استفاده از کیف در روی چادر وجود دارد.

 

مدل های چادر شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

چادر جلابیب

چادر جلابیب

از دسته چادرهای ایرانی می باشد.دارای حجاب کامل بوده و دارای امکاناتی چون: ۱- قابلیت تنظیم اندازه‌ی صورت ۲- دارای آستین مخفی، زیپ مخفی جهت وضو‌گیری ۳- دارای شبه مقنعه و مقنعه سرخود ۴- دارای آستین ساق دست و آستین زمستانی ۵- دارای زیپ مخفی در قسمتی از جلوی چادر جهت وضو‌گیری، شیردهی و بستن ساک آغوش و دسترسی به کیف، تلفن همراه و جیب داخل چادر ۶- مکانی مجزا جهت دسترسی به تلفن همراه در بعضی طرح‌ها ۷- ظاهری شبیه به چادرهای معمولی ۸- دارای پوشیه و روگیر سر خود در بعضی مدل‌ها و امکان روگیری توسط شخص در همه‌ی مدل‌ها ۹- پوشش کامل بدون استفاده از مقنعه، مانتو و ساق دست ۱۰- قابلیت استفاده‌ی کیف در زیر چادر ۱۱- گشادی چادر مناسب و بدون بدن‌نمایی با همان متراژ چادرهای معمولی و در برخی طرح‌ها کمی بیشتر ۱۲- جلویگری از سرقت کیف و تلفن همراه موود در زیر چادر ۱۳- دارای بندینک سرآستین جهت حفظ کامل پوشش مچ‌ها.

منبع:بیتوته

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي