انشا در مورد زمستان

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 11 دی

انشا در مورد زمستان

فصل زمستان به فصل سفیدی معروف است و فکر ما را بیشتر به برف و ساختن آدم برفی و بازی در برف میبرد… در این فصل زیبا درختان به خواب عمیق فرو می روند.

انشا در مورد زمستان, پورتال خبری فرهنگی گهر

موضوع انشا در مورد زمستان

بازی با برف ، سرسره بازی‌ در‌ کوه های برفی و درست کردن ادم برفی لذت های مدت دار‌ این فصل زیبا است .

فصل زمستان در همه جایی ایران یکسان نیست یعنی اگر در تهران برف در شمال باران با در جنوب باران میبارد

پس بعضی از مناطق کشور از نعمت برف و‌ زمستان برفی محرومند .

زمستان با ان همه سوزی که دارد دلنشین است  همانند این که با چایی کنار اتیش نشستن و گرم‌شدن و یا برف بازی کرد با بچه های محل و ادم برفی ساختنش …

زمستان اخرین فصل زیبایی یک‌سال است که با تمام شدنش به بهار سرسبز میرسیم

و در این مدت زمستان بعضی از حیوانات از جمله پرندگان مهاجر مهاجر کرده اند

انشا در مورد زمستان, پورتال خبری فرهنگی گهر

درباره زمستان انشا بنویسیم

زمستان فصلی است که وقتی از خواب بیدار می شویم هنوز همه جا تاریک است . فصلی است که دوست داریم بخوابیم . زمستان یعنی شاید فردا سوخته باشم، شاید هم قرار است یک عمر بسوزم …یعنی زهرا سرما خورده، یعنی زینب لباس پشمی ندارد، فاطمه امسال هم چکمه نمی خرد. یعنی سیروان می خواهد دکتر شود و همه سرما خورده ها را درمان کند. مریم هر روز کتک می خورد . یعنی معلم عزیزمان یک سال پیرتر شد.

انشا در مورد زمستان, پورتال خبری فرهنگی گهر

درباره زمستان را انشا بنویسید

زمستان یعنی وقتی به معلم عزیزمان سلام می کنیم صدایمان بلرزد، معلم عزیزمان حالمان را بپرسد، ما بگوییم خوبیم . پاهایمان سردشان است، خواهر فاطمه دارد عروس می شود، مریم دفتر مشقش را جا گذاشته و دعا می کند معلممان نفهمد، بخاری خاموش است، هنوز مدرسه، گاز کشی نشده و کدخدا روز به روز چاقتر می شود. تخته هنوز گچی است، معلم آسم می گیرد، لاغر می شود، دستهایش پینه می بندد، زهرا دیگر اجازه ادامه تحصیل ندارد، بابا جان شال گردنش را دیگر نمی خواهد، پدر مریم زن دوم گرفته،، پدر زینب زندان است، سیروان می خواهد دکتر شود ….آه سیروان، سیروان

زمستان یعنی بخاری روشن شد. گرم شد، داغ شد و گر گرفت …. زمستان یعنی آتش، یعنی جیغ، فریاد، فداکاری معلم برای خارج کردن بخاری از اتاق، یعنی دود، شال گردن، سیروان، زهرا، فاطمه، آتش، شین آباد ….

زمستان یعنی …. سیروان سوخت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي