امنیت تلفن همراه

تاريخ : 1 مرداد

امنیت تلفن همراه

امنیت تلفن همراه, پورتال خبری فرهنگی گهر

‌استفاده از فناوری‌های روز به سرعت بیشتر زندگی کمک می‌کند، گاهی نیز دقت در کار را بالا می‌برند و باعث می‌شوند که در کمترین مدت بهترین کار را انجام دهیم، اما این تمام ماجرا نیست.
برای اینکه استفاده از فناوری‌های روز تداوم داشته باشد و به بهترین شکل انجام بگیرد نیاز است که نکات ساده مخصوصا در رابطه با امنیت در نظر گرفته شود. شما می توانید با بهره گرفتن از ترفندهای معمول، بیشترین سطح امنیت در هنگام استفاده از فناوریهای روز را ایجاد کنید.

سجاد مرادی – کارشناس حوزه فناوری ارتباطات – اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در مورد امنیت تلفن همراه خود انجام دهید، خریداری یا دانلود یک آنتی ویروس قدرتمند است.
وی ادامه داد: چنین نرم افزارهایی می توانند از نظر نرم افزاری و داخلی گوشی شما را در بالاترین سطح امنیت نگه دارند و دیگر نگرانی نخواهید داشت.
مرادی خاطرنشان کرد: از ایمیل‌ها گرفته تا پیامک‌ها و دفتر تلفن شما در گوشی قرار دارد و علاوه ‌بر این عکس‌ها و ویدئوهای شخصی نیز از مهم‌ترین فایل‌های شخصی در گوشی‌های هوشمند است. این فایل‌ها می‌توانند هر فرد سودجویی را وسوسه کند تا تلاش کند از غفلت شما سوءاستفاده کند. همه این مسائل موجب می‌شود که توجه داشته باشید که تنظیم کد امنیتی برای ورود به گوشی چقدر حیاتی و لازم است.

این کارشناس اظهار کرد: برای ایجاد امنیت می‌توان از کد چهار رقمی، پسوردی طولانی‌تر یا مجموعه‌ای کاراکتر استفاده کرد.
مرادی ادامه داد: هنگامی که روی موبایل خود از مرورگر استفاده می‌کنید باید به این نکته توجه کنید که تمام اطلاعات در گوشی ذخیره می‌شوند. این اطلاعات ممکن است برای هوشمند‌سازی تبلیغات در سرویس‌های مختلف استفاده شود، بنابراین بهتر است با تنظیمات مرورگر ردپای خود در اینترنت را به‌طور کامل پاک کنید.

وی یادآور شد: تقریبا تمام مرورگرهای موبایلی از جمله کروم، سافاری و فایرفاکس این تنظیم را در خود دارند که می‌توانید با فعال کردن آن هیچ ردپایی از خود به‌جا نگذارید.
او گفت: هراس زیادی است وقتی جیب‌ها را جست‌وجو می‌کنید گوشی را پیدا نمی‌کنید. بهترین راه برای پیشگیری از چنین کاری استفاده از اپلیکیشن‌های یابنده است. این اپ‌ها زمانی که گوشی شما گم شده یا دزدیده شده باشد به کار می‌آید.

مرادی تصریح کرد: اپ‌های یابنده علاوه‌بر اینکه با استفاده از GPS می‌توانند مکان گوشی را گزارش دهند، این قابلیت را نیز دارند که بخش‌های مختلف گوشی را قفل یا پاک‌ کنند تا از اطلاعات ذخیره شده سوءاستفاده نشود.
این کارشناس فناوری ارتباطات با بیان اینکه مراقبت‌های فیزیکی نیز یکی از مهم‌ترین نکات امنیتی است، گفت: معمولا گوشی‌های هوشمند جدید ابعاد بزرگی دارند. بسیار باید مراقب بود که این گوشی‌ها در جیب‌های تنگ دچار آسیب نشوند یا اینکه افتادن آنها آسیب‌های جدی به صفحه نمایش و دیگر قسمت‌های حساس وارد نکند، بنابراین استفاده از محافظ‌های استاندارد نیز می‌تواند یکی از روش‌های مراقبت فیزیکی باشد.



منبع:گروه سرگرمی سیمرغ
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي