افشاگری وزیر ارتباطات درباره شرکتی که با ارز دولتی گوشی به نرخ آزاد فروخت!

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 6 تیر

افشاگری وزیر ارتباطات در چه موردی است ؟

به گزارش جماران، آذری جهرمی پیشتر در کرمان گفت بود:  گرانی های غیرمعمول گوشی تلفن همراه در کشور نشان می دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی گوشی وارد کرده اند اما بر اساس بهای ارز آزاد محاسبه و به مردم عرضه می کنند.

دیروز و پس از تعطیلی اعتراض آمیز برخی از بازاریان پاساژ علاءالدین در پی رشد بی رویه نرخ ارز آزاد در بازار و کسادی بازار وزیر ارتباطات با حضور در بین بازاریان اعلام کرد که لیست شرکت های وارد کننده گوشی تلفن همراه که ارز دولتی دریافت کرده اند منتشر خواهد شد.

افشاگری وزیر ارتباطات درباره شرکتی که با ارز دولتی گوشی به نرخ آزاد فروخت!, پورتال خبری فرهنگی گهر

اطلاعاتی درباره شرکتی که با ارز دولتی گوشی به نرخ آزاد فروخت!

وزیر ارتباطات در توییت خود از اولین بازرسی صورت گرفته در یکی از شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه گزارش داد. این شرکت ارز دولتی دریافت کرده ولی کالاهای خود را دومیلیون گران تر فروخته است.

وزیر ارتباطات از اولین بازرسی صورت گرفته در یکی از شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه گزارش داد این شرکت ارز دولتی دریافت کرده ولی کالاهای خود را دومیلیون گران تر فروخته است.

به گزارش انتخاب، آذری جهرمی در توییتی دیگر به معرفی شرکت دریافت کننده ادز دولتی پرداخت:

شرکتی که گوشی های خود را ۲میلیون گران تر به مردم فروخته بود نودیس پرداز است این شرکت۲۶میلیون یورو ارز دولتی گرفته است ونام مدیران آن سارانیلی واحمدپاسدار است.

پس از تعطیلی اعتراض آمیز برخی از بازاریان پاساژ علاالدین در پی رشد بی رویه نرخ ارز آزاد در بازار و کسادی بازار وزیر ارتباطات با حضور در بین بازاریان اعلام کرد که لیست شرکت های وارد کننده گوشی تلفن همراه که ارز دولتی دریافت کرده اند منتشر خواهد شد.

ساعتی ازوعده وزیر ارتباطات نگذشته بود که روابط عمومی وزارت ارتباطات طی اطلاعیه ای بیش از سی شرکت که ارز دولتی دریافت می کردند را اعلام کرد.

بررسی های جماران نشان می دهد که این شرکت ها پس از خریداری گوشی های موبایل، در گمرک ۱۸ درصد نرخ مبنای کالاهای خود را به عنوان هزینه رجیستری و مالیات بر ارزش افزوده بایستی پرداخت کنند.

بنابر این روال و با توجه به نرخ مبنای گوشی های تلفن همراه که به راحتی از طریق سایت کمپانی های سازنده و نرخ های اعلام شده توسط گمرک؛ می توان قیمت تمام شده یک دستگاه تلفن همراه را بدست آورد.

جماران با مبنا قرار دادن گوشی های پر مصرف برندهای معتبری چون اپل، سامسونگ، ال جی و … به بررسی قیمت های فروش شرکت هایی که در لیست اعلامی وزارت ارتباطات هستند کرد.

برای بررسی عملکرد این شرکت ها قیمت گوشی های اپل ایکس ۶۴، اپل ایکس ۲۵۶ و سامسونگ s9، ال جی v30 که به ترتیب ۹۴۴ یورو، ۱۰۸۵ یورو، ۸۵۰ دلار و ۹۴۴ دلار هستند، مورد بررسی قرار گرفته شده اند.

قیمت تمام شده این گوشی های تلفن همراه به طور حدودی به ترتیب  برابر با ۴.۷۲۰.۰۰۰ تومان، ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان،  ۳.۶۵۰.۰۰۰ و ۳.۹۶۴.۸۰۰ تومان می باشد.

جماران به ترتیب لیست اعلامی وزارت ارتباطات، قیمت های درج شده در سایت این شرکت هارا مورد بررسی قرار داده است. جالب اینجاست که این شرکت ها عامل پخش تلفن همراه در سراسر کشور هستند؛ یعنی این شرکت در واقع تعیین کننده قیمت می باشند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي