اغفال دختران در سایت آموزش «آشپزی»

تاريخ : 26 شهریور

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری مردی خبر داد که به عنوان مشاور یک سایت آموزش آشپزی ضمن اغفال زنان، نسبت به کلاهبرداری از آنان اقدام می‌کرد.

اغفال دختران در سایت آموزش «آشپزی», پورتال خبری فرهنگی گهر

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبرگفت: در هفتم تیرماه امسال زنی به نام «ندا» با مراجعه به پلیس فتا ضمن شکایت از مردی به نام «ایمان» عنوان داشت که این فرد مبلغ ۱۰ میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه این زن ۳۷ ساله در تشریح جزئیات آشنایی‌اش با «ایمان» عنوان داشت که در یک سایت آشپزی اقدام به مرور شیوه‌های پخت‌غذایی می‌کرد، گفت: ندا در اظهارات خود عنوان داشت که در این سایت، لینک «مشاوره در آشپزی» وجود داشت که عنوان شده بود در صورت ایجاد مشکل در حین طبخ غذا، می‌توان با مشاور آشپزی ارتباط برقرار کرد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه این زن ۳۷ ساله در ادامه هنگامی که در شیوه پخت اینترنتی غذای مد نظرش با مشکل مواجه می‌شود، اقدام به برقراری تماس با مشاور آشپزی می‌کند، گفت: شاکیه در اظهارات خود عنوان کرد که مشاور آشپزی که خود را «ایمان» معرفی کرده بود، سئوالاتی شخصی همچون سن، تاهل، تعداد فرزندان از وی پرسید و همچنین مشاور این سایت (آشپزی) ضمن ارائه دستورالعمل جدید طبخ غذا، عنوان داشت در صورت به وجود آمدن مشکلات در هنگام پخت، با وی تماس بگیرم.

کاکوان با بیان اینکه ارتباط «ندا» با این مشاور آشپزی آنچنان ادامه پیدا می‌کند که پس از مدتی «ایمان» با طرح این موضوع که باید برای رفع مشکلات شما در زمینه طبخ غذا به منزلتان بیایم، به خانه این زن وارد می‌شود، گفت: رابطه این دو چنان صمیمی شده که «ایمان» بدون اطلاع «ندا» از وی چند تصویر تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه این ارتباط ادامه داشت تا اینکه «ایمان» عنوان کرد اگر هزینه راه‌اندازی سایت جداگانه آشپزی داشت، اقدام به تاسیس سایت می‌کرد، گفت: ندا نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان به این فرد می‌دهد که پس از واریز این مبلغ، ارتباط «ایمان» با این زن ۳۷ ساله قطع شد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه پرونده‌ای در زمینه شکایت «ندا» از «ایمان» تشکیل می‌شود، گفت: پس از مدتی این فرد دستگیر و بنابر مجوز قضایی، کلیه وسایل الکترونیکی متصل به اینترنت این فرد ضبط شد که ماموران در بازبینی برنامه‌های رایانه این فرد متوجه می‌شوند که «ایمان» با دو زن دیگر نیز در ارتباط است.

وی با بیان اینکه تلاش ماموران پلیس فتا برای شناسایی این دو زن آغاز شد، گفت: یکی از این زنان به هیچ عنوان به دلیل شرایط خانوادگی‌اش به پلیس مراجعه نکرد و دیگری نیز که دارای تحصیلات عالیه بود، عنوان داشت که مبلغ چهار میلیون تومان را به «ایمان» داده و از ترس انتشار تصاویرش، از وی شکایت نکرده است.

کاکوان با بیان اینکه مالباخته جدید در اظهارات خود، سخنانی مشابه «ندا» را مطرح می‌کرد، گفت: این زن نیز در سایت آشپزی و برای دریافت مشاوره از «ایمان»، با وی ارتباط برقرار کرد اما پس از مدتی متهم توانسته از طریق webcam از این زن تصاویری تهیه کند.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت، گفت: زنان و کاربران اینترنت باید دقت داشته باشند که ممکن است افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند، هویت واقعی خود را پنهان کرده و حتما از افرادی مشاوره دریافت کنند که شرایط لازم را داشته باشد و دقت داشته باشند که طرح و بیان مسائل شخصی افراد همچون سن، تاهل و … هیچ ارتباطی به مشاوره ندارد.

وی با بیان اینکه پلیس حساسیت ویژه‌ای در کشف پرونده‌هایی که در آن متهم اقدام به تهیه فیلم و عکس از قربانیان خود می‌کند، دارد گفت: افراد باید دقت لازم در برقراری ارتباطات مجازی داشته باشند.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي