اعترافات جالب یک کاربر چپ دست در دنیای فناوری

تاريخ : 8 شهریور

مانند ۱۰ درصد از مردم کره زمین ، چپ دست بدنیا آمدم.

اما مانند همه وسایل دنیای فناوری که برای راست دستها درست شده، نمی توان به نحو مطلوبی از آنها بهره گرفت. دگمه روشن –خاموش کامپیوتر، دگمه بیرون آوردن دیسک از درایو، درایورهای اپتیکال لپ تاپ، کیپد های عددی، پرینترها همه و همه برای راست دستها و توسط راست دستها ساخته شده است.
تنها qwerty کیبورد برای چپ دستها مناسب است و بس!
اعترافات جالب یک کاربر چپ دست در دنیای فناوری, پورتال خبری فرهنگی گهر
موس هم برای راست دستها ساخته شد و بعدا در ویندوز قابلیت چپ و راست کردن کلیک ها تعبیه شد.(کومودور امیگا۵۰۰ در سال ۱۹۸۷ را حتما به خاطرتان هست)
و بعدا مایکروسافت در سال ۱۹۹۳ فناوری تبدیل کلیک راست و چپ را به ماوسها اضافه کرد. تیم طراحان مایکروسافت ۱۲ راست دست داشت و یک نفر چپ دست که بعدا مایکروسافت سعی کرد بازار راست دستها را به نفع چپ دستها از دست ندهد، چون بهرحال تعداد آنها در دنیا بیشتر است.
اچ پی هم بعدها سعی کرد پرینترهای خود را طوری طراحی کند که چپ دستها اذیت نشوند.
اما از همه این داستانها که بگذریم، ورود آیفون در سال ۲۰۰۷ و بعد بازار تبلت ها بود که انقلابی را که چپ دستها آرزویش را داشتند، برآورده ساخت.
برای اولین بار در تاریخ فناوری آی پد و آیفون طوری طراحی شدند که چپ دستها نیز مانند راست دستها لذت ببرند و این یعنی فناوری مدرن برای نه فقط ۹۰ درصد بلکه برای ۱۰۰ درصد از مردم دنیا؛ چه چپ دست و چه راست دست.
آیکون این دستگاهها در وسط قرار داده شد و طراحی یونیورسال یافت.
تمام عمرم را در دنیای فناوری به سر برده ام تا ابزارهایی که راست دستها ساخته اند را با دست چپ استفاده کنم و هرگز جایی هم شکایت نکرده ام و حالا بعد از سالها کاغذ را با دست راست پاره می کنم و نمی توانم از قیچی با دست چپ استفاده کرده و کاغذ را برش دهم.
و حالا اعتراف می کنم که فناوری راست دستها مرا با خود سازگار کرده، نه ابزار ها را با من (منهای آیفون)
گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر
منبع: خبرآنلاین
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي