آیا چای لاغری واقعیت دارد؟

تاريخ : 26 تیر

آیا چای لاغری واقعیت دارد؟

آیا چای لاغری واقعیت دارد؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

چند وقتی بود به فکر کم کردن وزن بودم، اما چون به پسرم شیر می‌دادم، نمی‌خواستم رژیم بگیرم، راستش را بخواهید وقت ورزش هم نداشتم، یکی از دوستانم از چای لاغری استفاده کرده بود و می‌گفت چون گیاهی است، ضرری ندارد. اتفاقا چند روز پیش در برنامه خانواده نیز تبلیغ چای لاغری را دیده بودم. کارشناس شرکت تولیدکننده چای توضیح می‌داد اگر به‌طور مداوم از این چای استفاده کنید، در عرض یک‌ ماه ۳ تا ۷ کیلوگرم لاغر می‌شوید و علاوه بر لاغری، کلسترول و باکتری‌های مضر بدنتان نیز کاهش پیدا می‌کند، بعد هم کلی از خواص چای لاغری‌شان گفت! قبلا شنیده بودم که چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و تا حدودی لاغر می‌کند، اما نه آنکه نسخه‌ای باشد برای چاقی. حالا این ادعاها واقعا حقیقت دارند؟ شاید این سوال، سوال شما هم باشد.


بعضی ازمردم با اینکه می‌دانند این راه آنها را به مقصد نمی‌رساند اما دنبال راه‌های میان‌بر می‌گردند. نمونه واضحش، افرادی‌اند که می‌خواهند لاغر شوند ولی حال و حوصله رژیم‌های لاغری و ورزش را ندارند و سراغ روش‌هایی می‌روند که بدون دردسر و زحمت چربی‌های اضافه بدنشان را آب کند. یکی از راه‌های میان‌بر لاغری، استفاده از چای لاغری است که این روزها تبلیغات زیادی در تلویزیون برای آن انجام شده است. آیا واقعا این چای‌های به اصطلاح چربی‌سوز که به ادعای تولیدکنندگانشان گیاهی هستند و هیچ عارضه‌ای ندارند، چربی‌های اضافه بدن را از بین می‌برند؟!

چربی‌سوزی در خواب
تبلیغ چای لاغری فقط مختص تلویزیون نیست بلکه یک سایت اختصاصی دارد که تمام مشخصات چای را با یک کلیک نشان می‌دهد. برای اینکه بیشتر در مورد عملکرد این چای معجزه‌آسا بدانم، سایت یکی از برندهای معروف چای لاغری را باز می‌کنم. قیمت چای ۲۵ هزار تومان ذکر شده و در قسمت عملکرد چای و سوال‌های مشتریان نوشته که چاقی شما را در کوتاه‌ترین مدت، بدون محدودیت غذایی کاهش می‌دهد. مصرف این چای کاهش ترشح آنزیم آمیلاز روده را در پی دارد که وظیفه آن کمک به هضم و جذب مواد قندی در بدن است و همین امر باعث کاهش شدید میزان جذب مواد قندی غذایی مصرفی می‌شود. با این مکانیسم، میزان تجمع مواد قندی در بدن کاهش پیدا می‌کند و بدن برای جبران ناچار به چربی‌سوزی می‌شود. نکته‌‌ای که خیلی برایم جالب بود، اینکه می‌گویند با مصرف چای لاغری حتی در خواب نیز چربی‌سوزی ادامه دارد و این چربی‌سوزی هیچ عارضه‌ای برای مصرف‌کننده ندارد، چون کاملا چای گیاهی است! این ادعاهای ظاهرا منطقی چقدر صحت دارد و اگر صحت دارد پس تکلیف رژیم لاغری و فعالیت بدنی چه می‌شود؟ اگر قرار باشد بدون هیچ محدودیتی غذا بخوریم و بعد با نوشیدن ۳ فنجان چای در روز لاغر شویم و فعالیت فیزیکی هم نداشته باشیم، پس باید نام این چای را چای معجزه‌آسای لاغری بگذاریم!

همین حالا با ما تماس بگیرید
موضوع دیگری که معمولا در تبلیغات مختلف مطرح می‌شود، نشان استاندارد و مجوز وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو است که در تبلیغات تلویزیونی نیز بر آن تاکید زیادی می‌شود. چای لاغری نیز دارای همین مجوز‌هاست، ولی سوال اینجاست که وزارت بهداشت که همواره تاکید می‌کند فقط فعالیت فیزیکی مناسب و اصلاح رژیم غذایی راه‌های مبارزه با چاقی است، بر چه مبنایی به این محصولات مجوز می‌دهد؟ علاوه بر آن، موضوع قابل‌تامل نمایش این تبلیغات در رسانه ملی است. تصور کنید، یک زن میانسال روستایی که اتفاقا چاق هم است، مشغول تماشای برنامه خانواده است که مسئول فروش چای لاغری، کلی از خواص چای می‌گوید و وعده لاغری در کوتاه‌ترین مدت را می‌دهد. زن میانسال هم به اعتماد اینکه چای لاغری در تلویزیون تبلیغ شده، برای آنکه اندام پر از چربی‌اش را متناسب کند، چای لاغری را انتخاب ‌کند. در این صورت از مسیر اصلی تناسب اندام که به سلامتش کمک می‌کند، دور می‌شود. حتی ممکن است اگر رژیم لاغری گرفته، آن را رها کند و به امید این چای هر چه رشته بوده، پنبه کند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي