آیا شارژ کردن موبایل با استفاده از USB رایانه باعث خرابی باتری می شود؟

شارژ کردن موبایل با USB رایانه

آیا شارژ کردن موبایل با استفاده از USB رایانه باعث خرابی باتری می شود؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

این سوالی است که ممکن برای اکثر کاربران پیش آید که آیا شارژ کردن گوشی موبایل با USB رایانه امکان پذیر است یا خیر؟ آیا به باتری گوشی آسیب وارد می کند یا خیر؟

در ادامه همراه ما باشید:

برای شارژ دستگاه‌های هوشمند اعم از موبایل یا تبلت، ولتاژ ورودی باید پنج ولت و آمپر (شدت جریان) مورد نیاز معمولا  از یک آمپر برای موبایل‌ها با باطری  حجم کم شروع و تا ۲.۱ و ۴ آمپر برای تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های با حجم باتری بالاتر استفاده می‌شود.

ولتاژ ورودی یواس‌بی رایانه حدود پنج ولت است اما مقدار آمپر خروجی آن ۰.۵ آمپر می‌باشد پس اگر بخواهیم دستگاهی با حجم باتری بالا را با آن شارژ نماییم که مثلا با شارژر ۴ آمپری شارژ می‌شود؛ چون مقدار آمپر خروجی رایانه یک هشتم شارزر دستگاه است ،زمان شارز ما هشت برابر خواهد شد. شارژ کردن موبایل و تبلت با پورت یواس‌بی رایانه مشکلی ندارد و جز افزایش زمان شارژ و افزایش جزئی استهلاک به خاطر طولانی شدن زمان اتصال به رایانه ندارد.

لازم به‌ذکر است که اگر می‌خواهید از یواس‌بی رایانه برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده کنید به‌خاطر خزوجی ۰.۵ آمپری و محدود یواس‌بی و افت کمتر آمپراش آن اولا از یواس‌بی پشت دستگاه که مستقیما با مادربرد در تماس است استفاده کنید و ثانیا از کابل شارز کوتاه برای به حداقل رساندن تلفات ولتاژ و آمپراژ کمک بگیرید.

بنابراین با توجه به‌شدت جریان خروجی از رایانه، می‌توان اقدام به شارژ دستگاه کرد اما پایین بودن این جریان موجب کندی شارژ دستگاه و اتلاف زمان بیشتر و همچنین افزایش جزئی استهلاک دستگاه شما خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي