آموزش و طرز تهیه نخودک

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 4 شهریور

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد آموزش و طرز تهیه نخودک   صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

آموزش و طرز تهیه نخودک, پورتال خبری فرهنگی گهر

نخود خاصیت بسیاری دارد. از جمله می توان به کلسیم، آهن، فیبر، پروتئین و ویتامین های A و C اشاره کرد. بنابراین بهتر است در وعده های غذایی خود از نخود بیشتر استفاده کنیم. غذاهایی همچون آبگوشت، آش و فلافل این خوراکی پرخاصیت را در خود دارند. اما همیشه که نمی توان این غذاها را تهیه و مصرف کرد. ولی می توان آن را همچون تنقلات به صورت روزانه یا هفته ای دو یا سه بار مصرف کرد.

تقریبا همه ما گندمگ، برنجک یا عدس برشته خورده ایم . اما شاید کمتر نخودک یا همان نخود بو داده خورده باشیم. این اسنک خوشمزه را می توانید در فر تهیه کنید. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید هر نوع طعم یا مزه ای که دوست دارید به نخود بزنید.

از جمله انواع نخودک می توان به طعم های لیمویی، فلفلی، دارچینی و نمکی اشاره کرد. حتی می توانید برای اینکه کمی طعم مدیترانه ای به خود بگیرد، ارگانو (آویشن) و ریحان خشک شده به آن بزنید. صبح ها پیش از ناهار که احساس گرسنگی می کنید، یک مشت از نخودک میل کنید تا احساس سیری به شما بدهد.

زمان تهیه: ۵ دقیقه
زمان پخت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
میزان: دو پیمانه

مواد لازم

۵۵۰ گرم نخود پخته شده (یا کنسرو نخود)
یک قاشق چایخوری روغن زیتون
۱/۸ قاشق چایخوری پودر پاپریکا کبابی
یک قاشق چایخوری پودر لیمو و فلفل
نصف قاشق چایخوری پودر کاری
¼ قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه

۱. فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲. نخودهای پخته شده را آبکش و خشک کنید. برای خشک کردن، آنها را روی دستمال کاغذی حوله ای بریزید و ۲۰ دقیقه بگذارید بماند تا همه رطوبت بیرونی نخودها به دستمال کاغذی کشیده شود. سپس، کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و نخودها را روی آن پهن کنید و داخل فر بگذارید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند. نخودها باید کاملا برشته و طلایی شوند.

۳. از فر خارج کنید و داخل روغن زیتون، پاپریکای کبابی، پودر لیمو فلفلی، کاری و نمک بغلطانید. آنها را باید در ظرف های دردار نگهداری کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي