نکاتی مهم برای کفش پوشیدن در خانه

در این مقاله نکاتی مهم برای کفش پوشیدن در خانه را برایتان در نظر گرفته ایم که امیدواریم آموزنده باشند. با سایت گهر همراه باشید.

.

نکاتی مهم برای کفش پوشیدن در خانه

.

بر اثر نپوشيدن کفش، ميکروب ها مي توانند از طريق يک زخم يا ضايعه پوستي وارد بدن شوند…

در بسياري از قسمت هاي جهان مردم قبل از ورود به خانه کفش هاي خود را در مي آورند اما به گفته برخي پزشکان آمريکايي، افراد براي جلوگيري از ورود ميکروب به پا در خانه هم بايد کفش يا دمپايي تميز بپوشند.

استفن مورس پزشک و استاد همه گير شناسي دانشکده بهداشت عمومي دانشگاه کلمبيا مي گويد: حتي اگر شخصي در يک اداره ظاهرا تميز راه برود کفش هاي وي تعداد بسيار زيادي از ميکروب هاي غيرمنتظره را جمع خواهند کرد.

باکتري ها و ويروس هايي مانند «ايي کولاي» و آنهايي که موجب ابتلا به آنفلوانزا مي شوند نيز مي توانند خود را به کفش ها بچسبانند. «ايي کولاي» باکتري ميله اي شکل، عامل بيماري اسهال و التهاب روده است. اين در حالي است که افرادي که در مزارع و يا زمين هاي خاکي زندگي مي کنند ممکن است در معرض پاتوژن هاي مضر بيشتري قرار گيرند.

مورس افزود: اين در حالي است بر اثر نپوشيدن کفش، ميکروب ها مي توانند از طريق يک زخم يا ضايعه پوستي وارد بدن شوند. وي گفت: گرد و غبار در شيارهاي کف کفش به خصوص پس از باران و برف جمع مي شود، درحاليکه فرش ها و سطوح مرطوب محل تجمع قارچ ها و ويروس هايي هستند که موجب ابتلا به زگيل کف پا مي شوند.

به هر حال هنوز محققان نمي دانند که آيا نپوشيدن کفش در خانه را بايد به طور مستمر اعمال کرد و يا برخي اوقات نيز مي شود در مورد اين موضوع سهل انگاري داشت. اما محققان تاکيد دارند که در خانه هايي که بچه کوچک وجود دارد، نپوشيدن کفش در خانه مي تواند مفيد باشد زيرا بچه هاي کوچک چيزهايي که در کف خانه پيدا مي کنند را به دهان خود مي گذارند.

در اين تحقيق تاکيد شده است که در خانه بايد از کفش ها و يا پاپوش هاي تميز استفاده کرد و نبايد کفش هايي را که در خارج از خانه مورد استفاده قرار مي گيرد، در خانه پوشيد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه