عکس و بیوگرافی بازیگران سریال پدر

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال پدر شبکه دو

سریال پدر به کارگردانی بهرنگ توفیقی مورد استقبال عامه مردم قرار گرفته است. این سریال داستان عاشقانه ای را در پس بازی های زندگی  رواست می کند. در این سریال سینا سهیلی(مهراد) با بازیگری در نقش حامد به ایفاگری نقش جوان مثبت و عاشق پیشه می پردازد. بازیگر مقابل او ریجانه پارسا در نقش لیلا است. از بازیگران به نام این مجموعه لعیا زنگنه است که نقش شریفه مادر حامد را ایفا میکند.

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال پدر

خلاصه داستان سریال پدر

کاراکتر حامد، پسر جوانی است که در آغاز دروازه دنیای بزرگسالی قرار دارد، حامد در طول یک ماجرا درگیر یک رابطه عاطفی میشود و حالا او با تفکرات و اعتقادات درونی اش و هم چنین ماجراهایی که اطراف اش در جریان افتاده اند، دریک دو راهی قرار دارد، او برای ادامه مسیری که در آن قرار گرفته باید انتخاب کند که از کدام دو راهی راه خودرا ادامه دهد؟ هر کدام از این راه ها یک نوع زندگی را برای او رقم می‌زنند و او باید مسیر درست را برگزیند…

کاراکترهای دیگر هرکدام نقش یک راهنما را دارند، هر کدام از آنها سعی دارند با حرف ها، نصیحت ها، بعضی با وسوسه ها و نقل داستان هایي حامد رابه سویی از این مسیر هدایت کنند، حامد باید با تمام این ماجراها، تمام ترس ها، تمام دودلی ها و فکر کردن به تمام اتفاقات و راهنمایی ها راه خودرا انتخاب کند و شخصیت او به بلوغ برسد.

بیوگرافی بازیگران سریال پدر

در ادامه عکسها و بیوگرافی بازیگران این سریال را مرور میکنیم و بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

بیوگرافی مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی متولد 1 شهریور 1350، بازیگر است. فارغ التحصیل دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیوی فرانسه درسال ۱۳۸۷ است، فوق لیسانس کارگردانی و لیسانس بازیگری خوانده است، علاوه بر بازیگری استاد دانشگاه تهران است. نام کامل اش محمدمهدی سلطانی سروستانی اهل شهرستان سروستان شیراز می باشد.

شروع فعالیت

فعالیت اش رابا تئاتر همزمان با ورود به دانشگاه شروع کرد سال ۱۳۷۳ با نمایش چند و چون به چاه رفتن چوپان در جشنواره تئاتر فحر برای نخستین بار اجرا کرد.

تلویزیون و شهرت

او با سریال در مسیر زاینده رود درسال ۸۹ به چهره شناخته شده اي دست یافت و سپس با حضور در چند سریال پر مخاطب مشهور شد که از جمله به سریال، دیوار، مادرانه و مدینه میتوان اشاره داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه

مدارج علمی مهدی سلطانی باعث شده او وقت زیادی رو هم برای تدریس در دانشگاه بگذراند، در دانشگاه تهران عضو هیئت علمی است و کلاس هاي بازیگری هم تدریس دارد.

بیوگرافی سینا مهراد

سینا مهراد متولد 12 آذر 1370 در تهران، بازیگر است. وی پسر کارگردان مشهور سعید سهیلی است که نام هنری مهراد را انتخاب کرده است، برادرش ساعد سهیلی و یک خواهر بنام صبا نیز دارد، به جز بازی دستیار کارگردان هم می باشد.

کنار پدر تا شروع از 4 سالگی

پدرش سعید سهیلی کارگردان برجسته اي که با فیلم گشت ارشاد مشهور است از همان کودکی دست سینا را گرفت و وارد عرصه بازیگری کرده است. نخستین بار در 4 سالگی در فیلم مردی شبیه باران در کنار ابوالفضل پورعرب بازی کردم او سوپر استار دو دهه سینما و تلویزیون بود که من هنوزم عاشق و مخاطب ایشان هستم.

از تحصیل تا تئاتر

در کودکی نقش هاي کوتاهی به من محول شد تا این که طی یک دوره چهار پنج ساله که درگیر تحصیل بودم، اینکار را کنار گذاشتم. سرانجام از 19 سالگی دوباره با کار تئاتر شروع کردم و به ست دادن در دفاتر سینمایی و ایفای نقش در پروژه هاي مختلف را از سر گرفتم.

دستیاری تا دیده شدن

از سری نخستین فیلم گشت ارشاد بعنوان دستیار کارگردان در کنار پدرش سعید سهیلی بود که در این فیلم ساعد سهیلی برادرش هم بازی می‌کند.

از سایه بان تا پدر

نخستین بار که چهره او دریک سریال دیده شده، سریال سایه بان درسال 96 بود که در نقش حمید بازی کرد از همین سریال توسط حاممد عنقا نویسنده و بهرنگ توفیقی «کارگردان» برای سریال پدر انتخاب شد.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه متولد 14 مرداد 1344 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است، دوره دیده کلاس نقاشی هم هست متاهل بوده و بشدت عاشق فوتبال و تیم آرژانتین است.

از دانشگاه تا تلویزیون

با دعوت و اصرار جمشید بهمنی در زمان دانشجوی با بچه هاي تئاتر دانشگاه فعالیت خودرا به‌ صورت مبتدی آغاز کرد و رفته رفته در تئاتر با بازیگران مشهوری کار کرد. در یکی از بازی هاي تئاتر رضا ایرانمنش با تمجید از بازی وی را به غلامرضا رمضانی و او نیز به حمید لبخنده کارگردان معرفی کرد و به این شکل برای سریال در پناه تو انتخاب شد.

نخستین کار و شهرت

درسال 1374 سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده از شبکه دو پخش شد، سریالی که بسیار پر بیننده شد و بازیگرانی چون لعیا زنگنه، پارسا پیروز فر، رامین پرچمی و مرحوم حسن جوهرچی رابه شهرت رساند.

بیژن امکانیان

بیژن امکانیان متولد 27 مرداد 1332 در آبادان، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران است، همچنین در زمینه تهیه کنندگی، کارگردانی تئاتر نیز فعال است، وی بعد از 28 سال فعالیت توانست یک جایزه در این حوزه بگیرد.

شروع فعالیت با نقد

من دانشجوی رشته تئاتر دانشكده هنرهای زيبا بودم ودر همان زمان در روزنامه اطلاعات بعنوان منتقد فيلم نقد می‌نوشتم با فعاليت در سينمای آزاد يكی دو فيلم كوتاه ساختم ودر فيلمهای كوتاهی هم بازی می كردم.

ورود حرفه اي بعد از انقلاب

با پيروزی انقلاب اسلامي و با فراهم شدن زمينه ورود نسلی جديد به سينمای حرفه‌ اي به همراه مهدی صباغ‌ زاده فريدون جيرانی و موسوی تعاونی رابه نام ايفا تشكيل داديم و كار اول سينمايی مان را از آنجا آغاز كرديم.

 

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا متولد 1372 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سوره درسال 94 است، به جز بازیگری در عکاسی نیز فعالیت تخصصی دارد، میگوید در زندگی همیشه بلند پرواز بودم.

شروع فعالیت

خانوم پارسا فعالیت حرفه اي خودرا از تئاتر و کارهای دانشجویی دانشگاه سوره شروع کرد، میگوید اینقد بلند پرواز بودم که یک روزی میدانستم موقعیتی برای دیده شدنم پیش خواهد آمد.

نخستین نقش در سریال پدر

نخستین و حرفه اي ترین تجربه رسمی او در تلویزیون با سریال پدر نقش لیلا شروع شده است، این سریال از تیر ماه 97 از شبکه دو پخش می‌شود.

نحوه انتخاب برای سریال پدر

برای نقش لیلا در سریال پدر حدود 250 نفر که حتی برخی از آنها بازیگران شناخته شده بودند تست دادند اما در نهایت من پذیرفته شدم و خیلی خوشحالم. خداروشکر توانایی هاي من به چشم کارگردان آقای توفیقی و نویسنده آقای عنقا آمد، این سریال هر شب به جز جمعه ها ساعت 21:30 از شبکه دو پخش میشود.

مجید مشیری

مجید مشیری متولد 1340 در شیراز، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس مهندسی عمران در دانشگاه سراسری شیراز است، نخستین بار با نقش اول وارد عرصه بازیگر شد، در سریال خط قرمز به شهرت رسید؛ او ورزشکار حرفه اي است.

از علاقه به مکانیک تا عمران

زمانی انتخاب رشته ام بخاطر این که یکی از برادرانم مکانیک می‌خواند به رشته مکانیک علاقمند شدم اما به خاطر اصرار پدرمان که میگفت یک مهندس مکانیک برای یک خانواده کافی است عمران خواندم.

شروع بازیگری

سال 1374 دراولین دوره کارگاه آزاد امین تارخ ثبت‌ نام کردم. وقتی وارد شدم متنی رابه من دادند به نام «کویر» و گفتند برو و بعد از 20 روز برگرد. به هرحال از من خواسته شد تا آن متن را بخوانم و من نشستم و متن را خواندم که بخشی ازآن را هنوز به یاد دارم، گفتم تو از کویر چه می‌ دانی … وقتی متن به پایان رسید آنها برای من دست زدند و سیروس الوند گفت که این پسر خیلی خوب است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه