سامره رضایی بازیگر+بیوگرافی سامره رضایی

سامره رضایی بازیگر+بیوگرافی سامره رضایی

سامره رضایی، یکی از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران است.

بازیگر افغانستانی: کارم را با آقای فخیم زاده شروع کردم

وی که بازیگر و مستند‌ساز افغانستانی است که در ایران متولد شده و دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های آزاد بازیگری «حمید سمندریان» گذرانده است.

وی تحصیلات خود را در رشته بازیگری تئاتر ادامه داده و دارای فوق‌لیسانس از دانشگاه تهران در رشته سینما است.

شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که این بازیگر افغانستانی در نقش یک دختر ایرانی در سریال‌های متعدد تلویزیونی رسانه ملی ایران از جمله، «بی صدا فریاد کن»، «ساختمان 85»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد» و «راز پدر» ایفای نقش کرده است.

به خاطر علاقه‌اش به مستند‌سازی روی آورده است و دارای تحصیلات آکادمیک در این رشته است.

فیلم «من یک بازیگر شادم» ساخته این مستندساز افغانستانی است که در جشنواره فیلم سینما حقیقت به نمایش در‌آمده و علاوه بر این اکران‌های موفقی نیز داشته است.

بازیگر افغانی : سامره رضایی

وی علاوه بر این فعالیت‌ها با تأسیس کارگاه بازیگری به آموزش هنر بازیگری به کودکان و نوجوانان افغانستانی می‌پردازد و معتقد است که آموزش اصول بازیگری باید به دور از هر گونه کار اقتصادی و تجارتی باشد و هنرجویان بازیگری باید در کنار تحصیلات آکادمیک از آموزش صحیح بهره ببرند.

رضایی در بخش‌های از صحبت‌های خود با خبرگزاری فارس از فیلم موفق «چند متر مکعب عشق» ساخته «جمشید محمودی» به عنوان اثر قابل توجه از نظر هنری، اجتماعی و روانشناسی از فیلم سازان مهاجر افغانستانی نام برد و گفت: با ساخت این فیلم موج جدیدی مبنی بر اینکه اگر این جریان حمایت شود اتفاق‌های خوبی را در جریان فیلم سازان مهاجر شاهد خواهیم بود شکل گرفت.

«سامره رضایی» بازیگر و مستندساز افغانستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان، با اشاره به آغاز فعالیت‌های هنریش در عرصه سینما، گفت: قوس سال 79 شهرداری تهران دوره کلاس‌های بازیگری را توسط اساتید دانشگاه غیر انتفاعی سوره برگزار و در این دوره‌ها شرکت کردم.

اساتیدی از جمله «اصغر همت»، «داریوش ارجمند» و جمعی از پیشکسوتان سینما در این دوره حضور داشتند، سال 80 نیز اجرای خوبی را با «شکرخدا گودرزی» داشتم.

حضور در دوره‌های آموزش بازیگری سمندریان

وی با اشاره به سوابق و فعالیت‌های هنری خود گفت: سال 83 در رشته تئاتر وارد دانشگاه شدم و همزمان در دوره‌های بازیگری «حمید سمندریان» شرکت کردم.

در مقطع لیسانس در سریال‌های تلویزیونی از جمله «بی صدا فریاد کن» اثر مهدی فخیم‌زاده، «ساختمان 85» اثر فخیم زاده، «راز پدر» منوچهر رمضانی، چند اپیزود از سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» کار احمد معظمی، اثر «سرانجام» مسعود آقابابایان، کار سینمایی بلند «شهر فرشتگان» اثر محمد راوندی و «آغاز یک پایان» اثر مریم مجیری به ایفای نقش پرداختم.

سریال 28 قسمتی را نیز در رابطه با شهدای عملیات پر‌خندق در گچساران یاسوج با «بهنام نوروزی» کار کردم که به زودی پخش خواهد شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه